پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/19 11:47
رسم و رسوم ولنتاین در دنیا | ولنتاین
کد خبر: 13432

رسم و رسوم ولنتاین در دنیا چگونه است؟

در ادامه این مطلب میپردازیم به رسم و رسوم ولنتاین در دنیا.

به گزارش ستاره پارسی: هرساله در سراسر دنیا افراد ۱۴ام ماه فوریه (۲۵ بهمن) را تحت عنوان روز ولنتاین، جشن می‌گیرند و به عشق زندگیشان هدیه می‌دهند؛ اما این روز بیشتر بهانه‌ایست برای ابراز عشق و احساسات به همسر یا شریک زندگی، چرا که هدیه دادن و محبت کردن روز و زمان خاصی ندارد.

 

داستان روز ولنتاین چیست ؟

قصه‌ها و داستان‌های زیادی در مورد افسانه‌ای که امروزه آن را تحت عنوان ولنتاین می‌شناسیم وجود دارد. اما معروف‌ترین آن‌ها مربوط می‌شود به قرن سوم میلادی در شهر روم. روم آن زمان تحت سلطه امپراطوری پت پرست قرار داشت که قوانین سختگیرانه‌ای برای مسیحیان وضع نموده بود؛ برای مثال کلودئوس دوم، امپراطور روم، اعتقاد داشت سربازان باید کاملا در اختیار ارتش روم باشند و ازدواج را برای آن‌ها ممنوع کرده بود.

 

رسم و رسوم ولنتاین در دنیا

 

داستان روز ولنتاین به همین جا خلاصه می‌شد، اگر که کشیشی مسیحی به نام ولنتاین وجود نداشت. کسی که به جهت مخالف با امپراطور و رواج دین مسیحیت، به صورت پنهانی جوانان را در کلیسا به عقد و ازدواج یکدیگر در میاورد؛ تا زمانی که این موضوع به گوش امپراطور روم رسید و ولنتاین مقدس زندانی و سپس اعدام شد.

چیزی حدوده ۲۰۰ سال بعد از اعدام ولنتاین مقدس، زمانی که روم مسیحیت را پذیرفته بود، روز ۱۴ فوریه به عنوان روز ولنتاین نام گذاری شد. اما ولنتاین به شیوه امروزی که عشاق به یکدیگر هدیه، گل و کادو می‌دهند، از قرون وسطی شکل گرفت.

 

ولنتاین برای چه کسانی است؟

در پاسخ این سوال که ولنتاین برای چه کسانی است باید گفت، ولنتاین برای همه کسانی است که یک نفر را عاشقانه دوست دارند و هیچ محدودیتی از لحاظ سن، دین، نژاد و… برای جشن گرفتن روز عشق وجودندارد.

در این روز تمام عشاق جهان از جوان تا پیر می‌توانند مراسم ولنتاین را برگزار کنند و به این مناسبت هدیه، گل و کارت پستال برای عشق خود تهیه کنند؛ تا بهانه‌ای باشد برای اثبات علاقه آن‌ها نسبت به شریک زندگیشان.

 

رسم و رسوم ولنتاین در دنیا

 

رسم و رسومات ولنتاین در دنیا

مردم هر کشور، به مرور زمان رسم و رسوم‌ ولنتاین را با عادت‌ها و رسوم نزدیک‌تر به فرهنگ خودشان جایگزین کردند، برای مثال در همه دنیا ولنتاین، ۱۴ فوریه نیست، مثلا مردم مصر ۴ نوامبر و در کره جنوبی ۱۱ دسامبر هرسال، این روز را جشن می‌گیرند و جدای از تاریخ‌های متفاوت، هر کشوری رسوم مختص به خود را دارد.

شاید برای شما جذاب باشد بدانید که رسم و رسوم ولنتاین در کشورهای مختلف چگونه است؟ و چه چیزهایی را به عنوان کادو ولنتاین تهیه می‌کنند؟ در ادامه این مقاله که خواندن آن خالی از لطف نیست، شما می‌توانید راجع به رسومات عجیب و جالب روز عشق در سراسر دنیا مطلع شوید.

 

ولنتاین در شهر عشق، پاریس

تقریبا همه پاریس را رمانتیک‌ترین شهر جهان می‌دانند و انتخاب این اسم برای آن بدون ارتباط با روز عشق نیست. یکی از دلایلی که باعث شده تا پاریس به پایتخت عشق جهان مشهور شود، قدمت و ریشه رسوم جشن ولنتاین در آن است.

امروزه هدیه دادن کارت پستال در ولنتاین یکی از اجزا جدا نشدنی این روز است اما جالب است بدانید که این رسم جالب ریشه در شهر پاریس دارد. به این دلیل که در حوالی قرن ۱۴ میلادی که دوک چارلز در زندان بوده، نامه‌هایی با مضمون عاشقانه و دلتنگی برای همسر خود ارسال می‌کرده‌ و این نامه‌ها که امروزه به شکل کارت پستال‌های ولنتاین درآمده‌اند، از اولین ریشه‌های روز عشق در فرانسه محسوب می‌شوند.

 

رسم و رسوم ولنتاین در دنیا

 

رسم و رسوم تجاری ژاپن برای ولنتاین

رسم کادوی ولنتاین نیز مانند تمامی سیاست‌های ژاپنی‌ها به سمت تجاری شدن پیش می‌رود. به این صورت که کارخانه‌های شکلات سازی زنان را تشویق می‌کنند تا برای آقایان شکلات هدیه بخرند؛ تا جایی که قانونی اجباری برای زنان کارمند ژاپنی وجود دارد که مطابق آن باید برای همکاران مرد خود شکلات هدیه بخرند.

مردان ژاپنی نیز با رسیدن «روز سفید» در ۱۴ام ماه مارچ، باید برای زنانی که به آن‌ها شکلات هدیه داده‌اند، کادوهای گران قیمت تهیه کنند. بنابراین ژاپن کشوری نیست که در آن، رسم کادوی ولنتاین و هدیه روز عشق نشان دهنده محبت و علاقه باشد بلکه کاملا جنبه تجاری دارد.

 

رسم و رسوم ولنتاین در دنیا

 

رسوم خرید کادو ولنتاین در کره جنوبی

در کره جنوبی هم مانند اکثر کشورها ، ۱۴ام فوریه ولنتاین را جشن می‌گیرند، اما خرید کادوی ولنتاین در این روز، فقط بر عهده خانم‌هاست که به آقایان گل و شکلات هدیه می‌دهند و در عوض آقایان نیز یک ماه بعد یعنی ۱۴ مارچ در «روز سفید»، برای خانم‌ها شکلات و گل می‌خرند.

رسم و رسوم خرید کادو ولنتاین در کره جنوبی شباهت بسیاری به ژاپن دارد با این تفاوت که اجباری در کار نیست؛ به این صورت که افراد برای همسر یا شریک زندگی خودشان جهت ابراز محبت و اثبات عشق هدیه تهیه می‌کنند، نه هدف‌های تجاری.

 

مراسم ولنتاین در دانمارک

مردم دانمارک در ۱۴ فوریه روز عشق را جشن می‌گیرند اما آن‌ها نیز مانند همه مردم دنیا برای روز عشق رسوم مخصوص به خود را دارند؛ برای مثال به جای گل رز قرمز، گل رز هدیه می‌دهند.

یک رسم خیلی جالب و هیجان‌انگیز دیگر نیز برای مراسم ولنتاین دارند که کاملا مختص به کشور دانمارک و مردم آن می‌باشد. به این صورت که در روز عشق آقایان باید یک متن یا شعر طنز را به شکل نامه به صورت ناشناس برای خانم مورد علاقه خود ارسال کنند و خانم‌ها حدس بزنند که این نامه از سمت چه کسی است.

 

سوالات متداول در مورد رسم و رسوم ولنتاین

ولنتاین از مناسب‌هاییت که به ویژه سال‌های اخیر، در کشور ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته و ممکن است هنوز عده‌ای راجع به رسوم و عادت‌های مربوط به آن بی اطلاع باشند به همین دلیل در این قسمت به برخی از سوالات پر تکرار شما عزیزان در مورد ولنتاین پاسخ داده شده است.

 

آداب و رسوم ولنتاین در کشورهای مختلف چگونه است؟

در طی این سال‌هایی که از قرون وسطی تا به امروز مراسم ولنتاین در کشورهای مختلف به عنوان روز عشق برگزار می‌شود بسیاری از سنت‌ها و عادت‌های بومی هر کشور در رسوم ولنتاین برای مردم آن‌ها تاثیر گذار بوده است که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده‌است.

 

آیا برای روز ولنتاین رسم خاصی وجود دارد؟

به طور معمول ولنتاین روزیست که عشاق با دادن هدیه، گل رز قرمز، شکلات و کارت پستال سعی در نشان دادن عشقشان به یکدیگر دارند.

 

داستان روز ولنتاین چیست؟

روز ولنتاین به شکل امروزی توسط Chaucer شاعر، از قرون وسطی به بعد رواج پیدا کرده‌است و برای دانستن تاریخچه اصلی آن خواندن این مقاله خالی از لطف نیست.

 

ولنتاین برای چه کسانی است؟

برای ابراز عشق و احساسات هیچ محدودیتی وجود ندارد و ولنتاین تنها بهانه‌ایست برای عشاق در هر سن و شرایطی که می‌توانند یکدیگر را با یادگاری‌های هرچند کوچک خوشحال کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3erw94