سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/24 08:30
یارانه
کد خبر: 13569

زمان واریز یارانه بهمن تغییر کرد؟ | چه زمانی یارانه بهمن واریز میشود؟

برخی از مخاطبان می‌گویند یارانه بهمن خود را نگرفته‌اند و این مشکل به چند بانک برمی‌گردد. انتقاد بعدی آنها به مبلغ یارانه نقدی بهمن ماه مربوط می‌شود. علت تغییر زمان واریز یارانه بهمن ماه چیست؟

به گزارش ستاره پارسی:  سه روز از اعلام پرداخت یارانه نقدی به سرپرستان خانوار از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد اما کماکان گروهی یارانه بهمن ماه خود را دریافت نکرده‌اند. البته مشکل دیگری هم وجود دارد؛ بعضی از خانوار به‌‌جای 400 هزار تومان، 100 هزار تومان کمتر به دستشان رسیده است.

البته پیشتر سازمان هدفمندی یارانه‌ها چند روش برای پیگیری و ثبت اعتراض معرفی کرده بود اما مخاطبان تجارت‌نیوز می‌گویند فایده‌ای ندارند! از همان روز اول هم پیگیری‌های تجارت‌نیوز حکایت از این داشت که دو بانک یعنی قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک رفاه یارانه عده‌ای را پرداخت نکرده‌اند، علت هم اختلال در سامانه اعلام شد. اما عده دیگری از مخاطبان هم عنوان کرده‌اند تنها این دو بانک نیستند بلکه چند بانک دیگر از جمله ملت، کشاورزی یا صادرات هم یارانه آنها را پرداخت نکرده‌اند.

در جست‌وجوی پاسخ برای مشکلات فوق، اظهار نظری از سوی مسئولان مربوطه یافت نشد. فقط تازه‌ترین اظهار نظر درباره یارانه نقدی مربوط به فاطمه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌هاست که آن هم به مبلغ یارانه نقدی در سال آینده اختصاص دارد. طبق گفته او، ظاهرا قرار نیست افزایشی در مبلغ یارانه نقدی اتفاق بیفتد و همان 300 و 400 هزار تومان به دست سرپرستان خانوار می‌رسد. هرچند الان هم عده‌ای معترض هستند که به جای 400 هزار تومان، 100 هزار تومان کمتر دریافت کرده‌اند.

مشکل فقط به مبلغ یارانه برنمی‌گردد، عده‌ای کلا یارانه‌ای نگرفته‌اند که یارانه‌بگیران بانک رفاه هم شامل آنها می‌شوند. برای یافتن علت این مشکل، تماسی با کارشناسان بانک رفاه برقرار کردیم. کارشناس در پاسخ به خبرنگار تجارت‌نیوز عنوان کرد که یارانه به حساب دیگری از یارانه‌بگیران واریز شده است! علت را هم بروز یک اشکال دانست و همچنین گفت که اختلال سامانه اتفاق افتاده است. این کارشناس همچنین گفت که هنوز خیلی‌ها یارانه خود را دریافت نکرده‌اند اما زمان واریز نهایی را اعلام نکرد.

 

/منبع: تجاریت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2xjbp3