شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/26 16:01
تربیت فرزند
کد خبر: 13648

اینو بخون | اختلاف با همسر بر سر تربیت فرزند + عکس

روش تربیت کودک یکی از عمده ترین دلایل اختلاف بین زن و شوهر است. اما برای حل این مشکل راه حل های مفید و موثری وجود دارد که این اختلافات را به توافق تبدیل میکند.

به گزارش ستاره پارسیکاملاً طبیعی است که والدین عقاید متفاوتی برای تربیت فرزندشان داشته باشند و از این طریق با یکدیگر اختلافاتی پیدا کنند. حال سوال اینجاست که اختلاف سر تربیت فرزندان را چگونه باید مدیریت کرد و چه راهکارهایی برای تربیت فرزندمان را باید در پیش بگیریم تا هر دو طرف راضی باشند؟

با یکدیگر صحبت کنید

در حالت ایده آل شما و همسرتان استراتژی های خاصی در مورد نگهداری از فرزندتان دارید. قبل از این که تصمیم بگیرید که بچه دار شوید، باید در این مورد مذاکره کرده و با یکدیگر صحبت کنید. اما اگر هم این کار را نکرده اید؛ دیر نشده است. همین حالا اصول تربیتی که برایتان اهمیت دارد را با هم به اشتراک بگذارید. به حرف های یکدیگر گوش دهید تا به نتیجه مشخصی برسید.

تربیت فرزند

با هم یک قانون تعیین کنید

باید سعی کنید با همکاریِ یکدیگر قانون هایی را در نظر بگیرید و حتی آن ها را روی کاغذ بنویسید. مثلاً این که دوست دارید بچه را در چه سنی به چه کلاسی بفرستید و او باید تا چه حد از لوازم الکترونیکی استفاده کند، چگونه باید تکلیفش را انجام دهد، چه کسی باید وظیفه آموزش دادن را بر عهده بگیرد و کار های این چنینی را با هم تقسیم کنید.

بر سر نتایج به توافق برسید

شما و همسرتان باید تعیین کنید که چه نتایجی را قرار است از این قوانین بگیرید؛ سپس بر سر آن ها توافق کنید. زمانی که این توافق اولیه وجود داشته باشد، کمتر به اختلاف می خورید. از طرفی باید آماده پذیرش عقاید متفاوت طرف مقابل هم باشید.

از یکدیگر حمایت کنید (از اختلاف نظر جلوی بچه ها خودداری کنید)

بعد از این که برنامه ریزی کردید، بسیار مهم است که به این برنامه پایبند باشید. پشت یکدیگر را خالی نکنید و از هم حمایت کنید و مانند یک خانواده سالم کنار هم بایستید تا از ایجاد حس نا امنی و اضطراب جلوگیری شود.

تربیت فرزند

جلوی فرزندتان با هم مخالفت نکنید

هرگز جلوی فرزندتان با یکدیگر به خاطر اختلافات تربیتی صحبت نکنید و جر و بحث نداشته باشید که در غیر این صورت اشکال بزرگی در تربیت فرزندان تان به وجود می‌ آید و قابل جبران نخواهد بود.

منعطف باشید

باید به اندازه کافی انعطاف پذیری داشته باشید. نظرات یکدیگر را بفهمید و سعی کنید که با توجه به شخصیت کودک تان رفتار کنید و بیش از حد؛ شرایط را برایش سخت نکنید.

فرصت دوباره ای بدهید

بدونِ شک همه والدین اشتباهاتی دارند. اگر شما هم متوجه شدید که همسرتان در مورد تربیت فرزندتان اشتباهی مرتکب شده، به او فرصتی دوباره بدهید.

نکات فرزند

بچه ها را وارد بحث نکنید

یکی از مهم‌ ترین اقدامات این است؛ زمانی که با همسرتان به اختلاف می خورید، هرگز بچه ها را وارد جر و بحث نکنید که در غیر این صورت آن ها هم درگیر می شوند و این اختلاف بیشتر و بزرگ تر از قبل خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45n994