یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/30 15:32
سال 1402
کد خبر: 13814

لحظه تحویل سال 1402 اعلام شد | نماد سال 1402 چیست؟

لحظه سال تحویل 54 دقیقه و 28 ثانیه روز سه‌شنبه 1 فروردین 1402 هجری شمسی، مطابق 28 شعبان 1444 هجری قمری و 21 مارس 2023 میلادی است.

به گزارش ستاره پارسی: لحظه سال تحویل 54 دقیقه و 28 ثانیه روز سه‌شنبه 1 فروردین 1402 هجری شمسی، مطابق 28 شعبان 1444 هجری قمری و 21 مارس 2023 میلادی است.

 

 

نماد تقویم ۱۴۰۲

نماد تقویم ۱۴۰۲، خرگوش است. آیا با ویژگی های سال متولدین خرگوش آشنایی دارید؟ نماد هر سال جدید به نام یک حیوان است. نمادی که برای سال ۱۴۰۲ برگزیده اند، در کشور ژاپن خرگوش و در ویتنام گربه نام دارد. تفاوتی ندارد؛ هر دو حیوان به هنگام سقوط بر روی دو پای خود هستند! متولدین سال خرگوش، یک سری ویژگی های شخصیتی یکسانی دارند.

برای مثال خوش ذوق اند، اهل معاشرت هستند. اما کمی بلند پروازند. عاقل و بردبار بودن متولدین سال خرگوش، باعث می شود آن ها در رفتار با دیگران، شرافتمند عمل کنند. کسانی که با متولدین این سال در ارتباط هستند می دانند که نباید آن ها را دست کم بگیرند. زیرا، همیشه و در تمامی لحظات همراه خوبی هستند و پشت دیگران را خالی نمی کنند.

البته شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که منشأ این نامگذاری سال ها به نام حیوانات کجاست؟ دو روایت برای این موضوع نوشته شده است که اولی مربوط عبور ۱۲ حیوان از آب بوده است که نام این ۱۲ حیوان بر ماه ها گذاشته شده است.

دومین روایت نیز به داستانی جالب اشاره دارد. چنین می گویند که بودا در آغاز سال جدید دعوتی از حیوانات ترتیب داد، اما جز ۱۲ حیوان، بقیه اهمیتی به این دعوت ندادند. آن دوازده حیوان موش، گاو، پلنگ(یا ببر)، خرگوش(یا گربه)، نهنگ (یا اژدها)، مار، اسب، گوسفند(یا بز)، میمون، مرغ(یا خروس)، سگ و خوک.

 

سال 1402

 

متولدین خرگوش، انسان هایی زیرک

متولدین خرگوش در تقویم ۱۴۰۲، نماد انسان های جمع دوست هستند. همچنین جمع نیز عاشق آن هاست. خرگوش می تواند به راحتی با دیگران جوش بخورد و از بودن در کنار آن ها لذت ببرد. اما عیبی که دارد این است که در خلال جمع بودن او، باعث غیبت و شایعه پراکنی وی می شود. او این کار را می تواند در نهایت دقت و با زیرکی تمام انجام دهد.

متولد سال خرگوش، گفتگو کردن درباره اتفاقات ناخوشایند را دوست ندارد. او، عاشق مهمانی است و سلیقه بی نظیری دارد. این سلیقه زیبا، باعث می شود در خانه داری نیز حرف اول را بزند. متولدین این سال، گاها انسان های خودشیفته و دنیایی هستند. در ذات آن ها فخر فروشی وجود دارد.

 

سال 1402

 

رنگ سال ۱۴۰۲

رنگ هر سال یا توجه به شروع سال جدید میلادی برگزیده می شود. در آستانه سال ۲۰۲۳ نیز که همپوشانی با سال ۱۴۰۲ نیز دارد، رنگ سال جدید مشخص شد این رنگ را هر سال شرکتی به نام پنتون اعلام می کند. رنگ اعلام گردیده توسط پنتون که به عنوان مرجع جهانی حوزه رنگ شناخته می شود، یک طیف خاص از رنگ قرمز است.

با توجه به این توضیحات، رنگ سال ۲۰۲۳ میلادی یا ۱۴۰۲ شمسی، Viva Magenta یا قرمز پرشین است. این رنگ بر گرفته از خاک قرمز خلیج فارس و همینطور یک حشره کوچک به نام cochineals است. رنگ سال ۱۴۰۲، قدرت شما را به دیگران القا می‌کند، اما مدل قاطعانه قدرت و نه مدل تهاجمی! رنگ سال جدید پنتون، نشاط و انرژی زیادی دارد. قرمز پرشین، سیگنال‌هایی از قدرت را متبادر می کند و تلاش دارد تا حس خوش بینی را در ما تقویت کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3nmmg2