شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/02 11:12
قیمت دلار
کد خبر: 13865

دلار بخریم یا بفروشیم | قیمت دلار در هر لحظه

کارشناسان اقتصادی با نگاه های مختلف به بررسی وضعیت ارز و راه های مدیریت دلار پرداختند.

به گزارش ستاره پارسی: امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 45,207 (چهل و پنج هزار دویست و هفت تومان) اعلام شده است.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 44,760 (چهل و چهار هزار و هفتصد و شصت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 45,207 (چهل و پنج هزار دویست و هفت تومان) اعلام شد.

همچنین قیمت خرید یورو 47,755 (چهل و هفت هزار و هفتصد و پنجاه و پنج تومان) و قیمت فروش یورو 48,232 (چهل و هشت هزار و دویست و سی و دو تومان) است.

 

قیمت دلار

 

بخریم یا بفروشیم؟

در بازار دو دیدگاه وجود دارد؛ قیمت‌ها به سقف رسیده و باید فروخت؛ اما از سوی دیگر معامله‌گران معتقدند باید خرید و این تورم سال‌ آینده است که روند قیمتی دلار را در کانال‌های جدید قرار می‌دهد.

تحلیلگران بازارهای مالی از ابتدای سال‌ جاری درباره روند فعلی هشدار داده بودند. آنها می‌گفتند فنر دلار در دستان دولت فشرده شده است.

به نظر می‌رسد اکنون فنر دلار رها شده و این اسکناس آمریکایی در حال تطبیق خود با شرایط اقتصادی و تنگناهای ارزی کشور است.

 

قیمت دلار

 

قرار بود در روزهای پایانی هفته گذشته مرکز مبادله ارز و طلا راه‌اندازی شود. اما خلف وعده فرزین برای سومین بار رخ داد و حالا هم گفته می‌شود راه‌اندازی سامانه ناخدا به روز سه‌شنبه موکول شده است. معامله‌گران معتقدند این مرکز قرار است جایگزین بازار ارز آزاد شود.

حال سوال اینجاست که اگر مرکز مبادله می‌خواهد جای بازار را بگیرد آیا می‌تواند نیازها را به میزانی که متقاضیان انتظار دارند پوشش دهد یا نه؟ اگر پاسخ نه باشد تکلیف نیازهای جامانده از مرکز مبادله چه می‌شود؟ آن‌ها منتظرند امروز دوشنبه که طبق وعده جدید، قرار است مرکز مبادله جا بیفتد، پاسخشان را دریافت کنند.

امروز اولین روز اسفند، قیمت دلار در بازار معاملات آزاد به پله ۹ کانال ۴۰ هزار تومانی ورود کرد. معاملات فردایی این اسکناس نیز در کانال جدید قرار دارد.

درهم امارات ۱۳ هزار و ۹۶۰ تومان معامله شد و به کانال ۱۴ هزار تومانی نزدیک است. دلار هرات و سلیمانیه نیز با اختلافی اندک معامله می‌شوند. هرات ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان و سلیمانیه ۴۹ هزار و ۳۱۰ تومان معامله شدند. در حال حاضر دلار تهران صدرنشین بازارهای همسایه است.

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی خواهد شد...


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3qa6aj