جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/07 11:30
سهام عدالت | سهام عدالت جاماندگان
کد خبر: 13987

تکلیف جاماندگان سهام عدالت چه شد؟ | جاماندگان سهام عدالت چه کار باسید انجام دهند؟

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: برای سهام عدالت جاماندگان جزء اینکه شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ این موضوع را تصویب کند، راه دیگری وجود ندارد.

به گزارش ستاره پارسیسهام عدالت، بسته‌ای سهامی است که شامل سهام شرکت‌های دولتی است و به مردم عرضه شده است. سهام عدالت فرصتی برای دسترسی مردم به سهام شرکت‌های دولتی و بهره‌مندی از سود حاصل از فروش آنها است. با خرید سهام عدالت، می‌توانید به تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی کمک کنید. به عنوان یک شهروند، حق دارید که از این فرصت بهره‌مند شوید و سهام عدالت را به خود اختصاص دهید.

 

حسین قربانزاده در گردهمایی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌های سراسر کشور با اشاره به حجم بالای موضع‌گیری‌ها در مورد مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: حقیقت قصه این است که علیرغم نگرانی همه دوستان، به این مساله خوش‌بین هستم، چراکه این اصل را بسیار بدیهی می‌دانم و آغاز مولدسازی حرکتی مثبت و تحول آفرین در کشور خواهد بود و در این مسیر بسیاری از موضوعات پاسخ خود را دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تأکید بر اینکه مولدسازی می‌تواند برخی مناطق راکد را متحول کند و مردم نیز از آثار آن منتفع شوند، افزود: مسئولیتی برعهده ماست که باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیریم تا حبس دارایی شکسته شود و قفل دارایی راکد دولت از بین برود تا ما بتوانیم امید داشته باشیم که از این طریق اقتصاد پرتلاطم و پرنوسان سامان یابد.

او بر ضرورت تبیین ابعاد مولدسازی و واقعیت آن برای مردم تأکید کرد: در مسیر اجرا باید دارایی دولت از این بایگانی راکد خود متحول شود تا بیشترین عایدی و بهره‌وری صورت گیرد و در حوزه مولدسازی ما با دارایی‌های مازاد کار داریم.

معاون وزیر اقتصاد همچنین در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: اول باید شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تشکیل شود و شیوه اجرایی را مصوب کند تا بتوان پرتفوی سهام عدالت را نهایی کرد.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در حال حاضر پرتفوی سهام عدالت جاماندگان مشخص است، احکام ضوابط آن هم به تصویب هیات وزیران رسیده بود، اما هیات تطبیق مجلس به آن ایراد گرفت و اعلام کرد که مطابق قانون اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ باید این شورا درباره آن تصمیم بگیرد و نه هیات وزیران؛ بنابراین در حال حاضر جز اینکه شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ این موضوع را تصویب کند، راه دیگری وجود ندارد.

قربانزاده افزود: سه و نیم میلیون افراد جدید دارای سهام عدالت خواهند شد که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

 

/منبع: خبرآنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2oa8xg