پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/08 07:33
قیمت خودرو | قیمت روز خودرو
کد خبر: 13998

قیمت روز خودرو ۸ اسفند ۱۴۰۱ | دنا پلاس به مرز 900 میلیون توان رسید

قیمت خودرو امروز نیز نوساناتی را تجربه کرد. گرچه فعالان بازار خبر از کاهش جزئی قیمت‌ها می‌دهند. اما امروز نرخ برخی از خودروها در سایت‌های خرید و فروش خودرو افزایشی ثبت و وارد کانال جدیدی شد.

به گزارش ستاره پارسیقیمت خودرو روز دوشنبه، هشت اسفند ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت های مختلف با تغییراتی همراه شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده است. اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد و مجدداً این خودرو به کانال قبلی بازگشت. اما هفته گذشته این خودرو مجدداً به باشگاه 300 میلیونی‌ها پیوست و امروز با یک میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، به ۳۳۲ میلیون تومان رسید.

پژو 207i که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز ۱۳ میلیون تومان گران شد و به ۶۸۱ میلیون تومان رسید. به نظر می‌رسد این خودرو تحت تاثیر خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ با افزایش قیمت مواجه شده است.

قیمت دنا پلاس هم امروز با افزایش 15 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، در نرخ ۸۰۷ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز 10 میلیون تومان گران شد و به نرخ ۵۳۶ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز 11 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه و نرخ ۵۹۳ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

 

قیمت خودرو

 

قیمت خودروهای خارجی

در این میان، خودروهای خارجی و مونتاژی بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد و با ۳۵ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز، به دو میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان رسید.

دیگنیتی نیز روزهای گذشته وارد کانال دو میلیارد تومانی شد با افزایش ۴۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، قیمت دو میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم امروز با ۹۴ میلیون تومان افزایش قیمت همراه بود و به چهار میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، دوشنبه، در بازار آزاد وارد کانال بالاتر شد و به قیمت یک میلیارد و ۱۹ میلیون تومان رسید.

 

قیمت خودرو

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نرخ دلار در روز گذشته روند نزولی به خود گرفت و همین عامل باعث شد تا قیمت دلار نیز تا حدودی کاهش یافت. برای مثال خودرویی که ۸۰۰ میلیون تومان قیمت داشت طی یک روز ۲۰ میلیون تومان ارزان شد.

او افزود: کاهش یا افزایش قیمت خودرو به نوسانات ارزی بستگی دارد و نرخ خودرو هم‌گام با دلار شروع به حرکت می‌کند. در این شرایط دیگر افزایش یا کاهش عرضه خودرو به بازار بر قیمت‌ها تاثیرگذار نیست.

نادری در رابطه با سطح معاملات بازار توضیح داد: سطح معاملات در بازار با بالاست و خرید و فروش به تعداد زیاد صورت می‌گیرد. علت بالابودن سطح معاملات نیز تنها به نوسانات دلار باز می‌گردد.

 

/منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27ql9g