پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/19 07:29
چری تیگو ۹ | عکس چری تیگو ۹ | مشخصات فنی چری تیگو ۹ | قیمت چری تیگو ۹
کد خبر: 14241

اولین تصاویر از تیگو ۹ + همه چیز در مورد تیگو ۹ | فیلم کامل از چری تیگو ۹

چری تیگو ۹ جدیدترین محصول کمپانی چری از سری تیگو است که به عنوان بزرگ ترین و لوکس ترین شاسی بلند این رده به بازار می آید.

به گزارش ستاره پارسی : پس از انتشار تصاویر جاسوسی و اولین تصاویر رسمی از تیگو ۹ ، حالا کمپانی چری تمام جزییات کراس اوور جدید خود را منتشر کرده است. چری تیگو ۹ در صدر محصولات چری و سری تیگو قرار می گیرد و لوکس ترین محصول این رده محسوب می شود. این خودرو هم از نظر طراحی داخلی و خارجی و هم از نظر به‌روزرسانی های فنی و آپشنی مشخصات متفاوتی دارد و خط جدیدی را برای سری تیگو چری رقم می زند.

 

ابعاد و طراحی چری تیگو ۹

 

چری تیگو ۹

 

چری تیگو ۹

 

چری تیگو ۹ از تیگو ۸ بزرگ تر است و ۴,۸۲۰ میلی متر طول، ۱,۹۳۰ میلی متر عرض، ۱،۶۹۹ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۸۲۰ میلی متر را دارد. این یعنی با کراس اووری طرف هستیم که هم از بیرون بزرگ تر از تیگو ۸ است و هم فضای کابین بسیار جادار تری دارد.

 

چری تیگو ۹

 

چری تیگو ۹ همان سبک طراحی جدید چری را دارد که در چری تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ دیده بودیم. البته در محصول جدید چری تغییراتی را می بینیم که باعث می شود این کراس اوور در جزییات طراحی بسیار مدرن تر از دیگر محصولات نشان چری به نظر برسد. جلوپنجره با خطوط کرومی عمودی طراحی شده است و در وسط نشان چری با نوار ال ای دی روشن می شود. بدنه طراحی دورنگ دارد و ستون ها و سقف مشکی راحی شده اند. دستگیره ها به صورت پنهان طراحی شده اند و رینگ های ۲۰ اینچی با طراحی جدید را در این خودرو می بینیم. در عقب چراغ های تمام ال ای دی را داریم و نواری نورانی دو چراغ را به هم متصل می کند که در زیر آن عبارت چری نوشته شده است. در مجموع، طراحی پرچم‌دار جدید چری جذاب تر و قدرتمندتر از تیگو ۸ انجام شده است و انتظار می رود بازار هم روی خوشی به این خودرو نشان دهد.

 

کابین و امکانات چری تیگو ۹

 

چری تیگو ۹

 

در داخل با یک طراحی متفاوت و مدرن طرف هستیم که نشان می دهد سبک طراحی های سری تیگو در حال به‌روزرسانی است. چری تیگو ۹ با دو ترکیب صندلی پنج و هفت‌نفره به تولید می رسد. در نسخه هفت‌نفره ترکیب ۲+۲+۳ را داریم، یعنی صندلی های ردیف دوم اصطلاحاً کاپیتانی هستند و همان مدل صندلی را در این کراس اوور می بینیم که در سوبا M4 هم دیده می شود. این سبک از چینش صندلی ها به تازگی در چین بسیار پرطرف‌دار شده است و خودروسازان هم به این سبک رو آورده اند.

 

چری تیگو ۹

 

چری تیگو ۹

 

این کراس اوور در سبد محصولات چری در رده ای بالاتر از تیگو ۸ قرار می گیرد پس عملاً شاسی بلندی است که هم لوکس تر است و هم امکانات بیش تری دارد. در جلو دو صفحه نمایش در یک پنل یکپارچه قرار می گیرد که سیستم اطلاعات سرگرمی و کلاستر دیجیتال را در دسترس قرار می دهند. این دو صفحه نمایش هر دو در پنلی خمیده قرار دارند و تمرکز بر دید راننده است. در چری تیگو ۹ امکانات کاملی نظیر شارژر وایرلس، خروجی های USB تایپ B و C، دسته دنده الکترونیکی پشت فرمان، صندلی برقی راننده و شاگرد، صندلی برقی ردیف دوم در نسخه هفت‌نفره، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی بین خطوط، فرمان صوتی، پدل شیفتر، تهویه اتوماتیک سه کاناله، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، گرم‌کن ردیف دوم، نورپردازی کابین، تنظیم حالت رانندگی، رادار نقطه کور، هدآپ، رانندگی سطح ۳ خودران و… دیده می شود.

 

مشخصات فنی چری تیگو ۹

 

چری تیگو ۹

 

چری تیگو ۹ به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی سیستم AWD را در این خودرو داریم. نهایت سرعت در این کراس اوور به ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد و مصرف ترکیبی سوخت هم ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلیومتر است.

 

قیمت و احتمال حضور چری تیگو ۹ در ایران

 

چری تیگو ۹

 

قرار است عرضه این خودرو به زودی در چین آغاز شود و قیمت پایه برای این کراس اوور نزدیک به ۲۵ هزار دلار خواهد بود. با توجه به این که مدیران خودرو در سال های اخیر جدیدترین محصولات چری را در ایران عرضه می کند، احتمالاً براساس همین روند چری تیگو ۹ را هم در بازار ایران خواهیم دید. مدیران خودرو اخیراً تیگو ۸ پرومکس را به بازار آورد و تیگو ۸ پلاگین هیبرید هم در راه بازار است. احتمالاً سال آینده آریزو ۸ و تیگو ۹ را در سبد محصولات مدیران در ایران خواهیم دید.

 

ویدیو چری تیگو ۹ ؛ پرچم دار لوکس چینی ها از راه رسید

 

 

چری تیگو ۹ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

چری تیگو ۹ به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی سیستم AWD را در این خودرو داریم.

 

چری تیگو ۹ چه امکاناتی دارد؟

در چری تیگو ۹ امکانات کاملی نظیر شارژر وایرلس، خروجی های USB تایپ B و C، دسته دنده الکترونیکی پشت فرمان، صندلی برقی راننده و شاگرد، صندلی برقی ردیف دوم در نسخه هفت نفره، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی بین خطوط، فرمان صوتی، پدل شیفتر، تهویه اتوماتیک سه کاناله، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، گرم‌کن ردیف دوم، نورپردازی کابین، تنظیم حالت رانندگی، رادار نقطه کور، هدآپ، رانندگی سطح ۳ خودران و… دیده می شود.

 

چری تیگو ۹ با چه قیمتی در چین عرضه می شود؟

قرار است عرضه این خودرو به زودی در چین آغاز شود و قیمت پایه برای این کراس اوور نزدیک به ۲۵ هزار دلار خواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3qa6jp