جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/20 11:39
سامانه یکپارچه
کد خبر: 14258

چه کسانی نباید از سامانه یکپارچه خودرو بخرند؟

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در طرح جدید عرضه خودرو در سامانه یکپارچه، به دلیل نبود اختلاف قیمت، دست دلالان و سوداگران کوتاه می‌ماند و بهتر است این گروه در این طرح شرکت نکنند.

طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو از امروز 20 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 23 اسفندماه ادامه دارد.

در این طرح که بزرگترین طرح پیش فروش خودرو است، قرار است 5 هزار دستگاه خودرو عرضه شود. آنگونه که سخنگوی وزارت صمت خبر داده در این طرح تقریباً همه خودروهای موجود در بازار داخلی عرضه می‌شود و علاوه بر ایران خودرو و سایپا، خودروسازان بخش خصوصی هم خودروهای خود را عرضه می‌کنند.

بر اساس لیستی که منتشر شده حداقل 35 مدل خودروی داخلی در این طرح عرضه می‌شود.

قیمت خودروهای عرضه شده چقدر است؟

هنوز قیمت خودروهای عرضه شده در این طرح مشخص نیست. گویا قرار است شورای رقابت در سال آینده قیمت‌های جدیدی برای خودروهای داخلی اعلام کند و هنوز مشخص نیست که هر خودرویی چه قیمتی دارد.

بر این اساس به نظر می‌رسد که این طرح هم مانند طرح واردات خودروهای خارجی است که هنوز دقیقا مشخص نیست که چه خودرویی با چه قیمتی قرار است وارد بازار شود.

البته پیش از این اخباری درباره افزایش 30 تا 80 درصدی قیمت خودرو توسط شورای رقابت در سال آینده منتشر شده بود. سخنگوی وزارت صمت می‌گوید: قیمت‌های کنونی و اختلاف قیمت‌های موجود در بازار، ملاک نخواهد بود و قیمت‌ها را شورای رقابت تعیین می‌کند بنابراین افرادی که با نیت سوداگری می‌خواهند ماشین بخرند و گرانتر بفروشند وارد این طرح نشوند، زیرا این طرح جایی برای این بازی‌ها باقی نمی‌گذارد و خودروها به قیمت روز شورای رقابت تحویل داده خواهد شد.

کدام خودروها در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود؟

قرار است کلیه خودروهای تولید داخل در سامانه یکپارچه خودرو عرضه شود. وزارت صمت هم نام 35 خودرو را در این لیست منتشر کرده است. در ادامه لیست خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه را ببینید.


 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4j5yke