شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/21 05:30
طرز تهیه | طرز تهیه آش | طرز تهیه انواع آش | پیشنهاد آش برای مهمانی | پیشنهاد غذا برای مهمانی
کد خبر: 14261

با این آش خوشمزه، دل مهمون ها رو ببرید | آش های خوشمزه مخصوص هر نوع مهمونی

آش جزء محبوب ترین غذاهای ایرانیان است. با شناخت معروف ترین و خوشمزه ترین آش های ایرانی میتوانید بهترین انتخاب را برای سرو آش در مهمانی داشته باشید.

به گزارش ستاره پارسی : پخت انواع آش در گذشته بسیار رایج بود البته امروزه هم در بسیاری از شهرها مرسوم است و پختن یکسری آش های سنتی و محلی رایج بوده و در بین مردمان همان مناطق هنوز هم که هنوز است طرفداران خاص خود را دارد. در این بخش قصد داریم چند مورد از آش های محبوب و خوشمزه ای را که مناسب ترین گزینه برای مهمانی ها می باشد در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم.

 

آش دوغ

آش دوغ از آن دسته آش های خوشمزه ای است که در اکثر شهرها پخته می شود و طرفداران بسیاری به خود اختصاص داده است و به نوعی یک آش معروف به شمار می رود. در تهیه این آش بی نظیر نخود، برنج، سبزی آش، دوغ ترش، سیر و... استفاده می شود.

 

آش رشته

آش رشته نیز یکی از اصیل ترین آش های ایرانی به شمار می رود که هم در ماه محرم و هم در ماه رمضان به عنوان نذری از آن استفاده می شود. سبزیجات و حبوبات بسیاری در این آش مورد استفاده قرار می گیرد. به خاطر همین یک آش بسیار مقوی می باشد. لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، عدس ریز، پیاز، زردچوبه، اسفناج، جعفری، گشنیز، سیر، کشک، نعنا خشک از جمله مواد تشکیل دهنده این آش می باشد.

 

طرز تهیه غذا

 

آش جو

از تازه ترین و در عین حال خوشمزه ترین آش های ایرانی دیگر که در ایام نوروز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد آش جو می باشد که بسیار محبوب است و در حدود 2 ساعت آماده می شود. از موادی که در این آش به کار می رود می توان به جو، لوبیا چیتی، سبزی آش، کشک، سیر داغ، پیاز داغ، نعنا داغ اشاره کرد.

 

آش عباسعلی

آش عباسعلی اگرچه متعلق به کرمانشاه است اما در عید نوروز در اکثر شهرهای ایران پخته می شود چرا که طعم بسیار استثنایی دارد و به خاطر وجود پروتئین و املاح معدنی فراوان مثل زینک در آن به عنوان مقوی ترین آش ها به شمار می رود. گوشت دنده گوسفندی، گندم پوست کنده، برنج، عدس، روغن حیوانی، لوبیا سفید، پیاز، نمک و... از جمله مواد تشکیل دهنده این آش می باشد.

 

آش اوماج

آش اوماج یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود و در ایام نوروز طرفداران بسیار زیادی به خود اختصاص می‌دهد. این آش به واسطه استفاده از عدس در آن سرشار از آهن است. علاوه بر عدس سبزیجات معطر، کره محلی، آب قلم، نمک، پیاز در تهیه این آش به کار می رود.

 

طرز تهیه غذا

 

آش بادنجان ملایر

آش بادنجان ملایر به عنوان یک پیش غذای مقوی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای پذیرایی میهمانان نوروزی شما باشد. این آش هم به عنوان ناهار و شام و هم به عنوان پیش غذا سرو می شود و از موادی همچون گوشت گوسفندی پرچرب، بلغور، گندم، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا سفید و لوبیا قرمز، کشک، پیاز داغ تشکیل شده است.

 

آش آلو و عدس

آش آلو و عدس اگرچه از معروفترین غذاهای سنتی استان قم به شمار می رود اما یکی از پیشنهادهای نمناک برای پذیرایی از میهمانان ایام نوروز می باشد. برای اینکه این آش خوشمزه را بپزید نیاز به موادی همچون عدس، لپه، گوشت چرخ کرده، سبزی آش، سیب زمینی، هویج، پیاز، برنج و... دارید.

 

آش شله قلمکار

به جرأت می‌توان گفت که آش شله‌قلمکار نیز یکی از محبوب ترین و در عین حال معروف ترین آش های ایران به شمار می رود که در پخت و تهیه آن از سبزیجات معطر متنوعی استفاده می شود. علاوه بر سبزیجات در این غذا موادی همچون گوشت بدون استخوان، پیاز، نخود، نعنا داغ، روغن، برنج به کار برده می شود.

 

طرز تهیه غذا

 

آش بلغور

آش بلغور یا یارما شورباسی که به عنوان محبوب ترین غذاهای محلی ارومیه شناخته شده است در طبقه مقوی ترین آش ها نیز قرار دارد، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم حتما برای یک وعده با این آش از میهمانان خود پذیرایی کنید.

 

آش بی بی سه شنبه

در اراک و نیشابور آشی محلی به نام آش بی بی سه شنبه رایج است که در بیشتر مراسم های مذهبی به عنوان نذری از آن تهیه می کنند اما در مواقع دیگر مثل ایام نوروز نیز در دورهمی ها و مهمانی ها از این آش می پزند. برای تهیه این آش موادی مثل نخود، لوبیا چشم بلبلی، رشته آش، سبزی آش، پیاز داغ، نعنا داغ و... نیاز است.

 

آش گوجه فرنگی

آش گوجه فرنگی از آن دسته هایی به شمار می رود که خیلی ساده می توان آن را در منزل تهیه کرد و به خاطر اینکه طعم و مزه بسیار خاصی دارد محبوبیت بسیار زیادی به خود اختصاص داده است. در تهیه این آش ساده نیاز به موادی همچون برنج، سبزیجاتی مثل جعفری، نعنا، پیازچه، گشنیز و گوشت چرخ کرده گوساله یا گوسفند، رب گوجه، مارچوبه، نعنا خشک و... دارید.

 

طرز تهیه غذا

 

آش شیر

یکی دیگر از آش های پیشنهادی ما در عید نوروز آش شیر می باشد که یکی از آش های محلی دریان محسوب می شود این آشپزی خوشمزه و لذیذ است که اگر یک بار آن را میل کنید مطمئناً طرفدار پروپا قرص آن خواهد شد شیر، گندم پوست کنده، نخود، نمک، کشمش بی دانه، گردو، بادام و فلفل مواد تشکیل دهنده این آش می باشد.

 

آش ماش

آش ماش از جمله آش های بدون گوشتی است که بسیار سبک و البته آسان است. چنانچه وقت زیادی ندارید و می خواهید یک عاشق خوشمزه و در عین حال بی دردسر درست کنید پیشنهاد می کنیم آش ماش بدون گوشت را انتخاب کنید ماش جو کلم برگ سفید هویج سیب زمینی گشنیز و از جمله موادی هستند که در این آش مورد استفاده قرار می‌گیرند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4m86n5