پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/22 07:30
قیمت خودرو | قیمت روز خودرو
کد خبر: 14292

قیمت روز خودرو 22 اسفند 1401 | این خودرو ریزش قیمت 80 میلیون تومانی داشت!

روند نزولی قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. به طوری که خودروی لاماری ایما طی یک روز 80 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به دو میلیارد و 70 میلیون تومان رسید.

به گزارش ستاره پارسیقیمت خودرو روز دوشنبه، 22 اسفند ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت های مختلف با تغییراتی همراه شد.

گرچه طی هفته‌های گذشته قیمت خودرو با سرعت زیادی روند صعودی را طی کرد، اما از چند روز گذشته با آغاز ریزش قیمت دلار بازار خودرو هم دنده معکوس کشید و قیمت برخی مدل‌ها کاهش یافت.

به نظر می‌رسد اکنون این بازار ارز است که هیجانات خود را بلافاصله در بازار خودرو هم تخلیه می‌کند؛ اما این هیجانات در زمان سقف‌شکنی‌های دلار شدت و سرعت بیشتری دارد تا زمان کف‌نشینی ارز. چراکه از زمان رکوردشکنی قیمت دلار تا امروز، قیمت این ارز 14 هزار تومان کاهش پیدا کرد؛ یعنی ریزش حدود 22 درصدی قیمت‌ها، با این حال ریزش قیمت انواع خودرو تقریباً در محدوده یک درصد است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 که هفته‌های گذشته روند افزایش قیمت را در پیش گرفته بود، امروز پنج میلیون تومان گران و در نرخ 345 میلیون تومان عرضه شد.

پژو ۲۰۷i که روزها بود با جهش قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار افزایش یافت، امروز 18 میلیون تومان ارزان و در نرخ 628 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت دنا پلاس هم با 15 میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته در  نرخ 760 میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز 17 میلیون تومان ارزان شد و  به نرخ 471 میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز با 15 میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته همراه شد و نرخ 505 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

 

قیمت خودرو

 

قیمت خودروهای خارجی

در این میان، خودروهای خارجی و مونتاژی بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد. این خودرو طی یک روز 80 میلیون تومان ارزان شد و به دو میلیارد و 70 میلیون تومان رسید.

دیگنیتی نیز نسبت به روز گذشته 97 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در قیمت یک میلیارد و 990 میلیون تومان عرضه شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم امروز  به پنج میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، دوشنبه، در قیمت یک میلیارد و 70 میلیون تومان عرضه شد.

 

قیمت خودرو

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو پس از طی کردن یک روند صعودی، در روزهای اخیر هم‌گام با ریزش نرخ ارز، با ریزش قیمت‌ها همراه شده است. در این میان، زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش قیمت 100 میلیون تومانی در میان خودروهای داخلی به گوش می‌رسد.

کارشناسان و فعالان معتقدند که تمام رفتار بازار به نرخ ارز بستگی دارد. اگر در ریزش نرخ ارز تداوم وجود داشته باشد، به نظر می‌رسد خودرو نیز افزایش قیمت ماه گذشته خود را جبران کند. البته برخی دیگر نیز معتقدند که دیگر کاهش قیمتی اتفاق نخواهد افتاد و تنها قیمت‌ها در همین بازه‌های فعلی تثبیت می‌شوند.

 

/منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wo6q5