جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/15 08:24
سازمان برنامه و بودجه | استعفا رئیس سازمان برنامه و بودجه
کد خبر: 14850

وحیدی خبر استعفا رئیس سازمان برنامه و بودجه را داد!

در ادامه همراه ما باشید با خبر استعفا رئیس سلزمان برنامه و بودجه..

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شنیده شده آقای میرکاظمی استعفا داده اند؛ این حرکت خوبی در حکمرانی است که افرادی که عملکردشان زیر سوال است خودشان می پذیرند و استعفا می دهند.

محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص علل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان گفت: در آغاز کار مجلس در سال جدید به جای پرداختن به امور مهم اقتصادی و فرهنگی، معیشتی و مهار تورم افسار گسیخته باید به علل عدم پرداخت حقوق معلمان بپردازیم.

 

سازمان برنامه و بودجه

 

وی ادامه داد: درست است که وزارت آموزش و پرورش وزیر ندارد اما انتظار می رفت که سرپرست این وزارت خانه در مجلس حضور پیدا می کردند که ظاهرا به ایشان اجازه ندادند. آقای میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه هم در جلسه دیروز کمیسیون حاضر نشد و امروز هم به مجلس نیامد؛ البته شنیده شده ایشان استعفا داده‌اند. این حرکت خوبی در حکمرانی است که افرادی که عملکردشان زیر سوال است خودشان می پذیرند و استعفا می دهند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به فرمایشات امام و مقام معظم رهبری درباره جایگاه معلمان گفت: امام خمینی (ره) فرمودند تمام سعادت ها از مدرسه و کلید آن در دست معلم است. رهبر معظم انقلاب نیز در سند ابلاغی بیان کردند که آموزش و پرورش، بزرگترین نهاد و مولد سرمایه اجتماعی است و هزینه کردن برای معلم و آموزش و پرورش سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: رهبری تاکید کردند مسئولان برای این موضوع هزینه کنند اما تنگ نظری ۱۰ ساله وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه ها باعث بروز برخی حوادث تلخ در سال ۱۴۰۱ و هزینه ای برای جنگ ترکیبی و بروز بی عفتی هایی شد که امروز شاهد آن هستیم و باید کار ایجابی و فرهنگی در مدارس انجام می گرفت.

وحیدی با تاکید بر اینکه باید قانون رتبه بندی مبتنی بر سند بنیادین اجرا می شد، افزود: رتبه بندی با نگاه تنگ نظرانه و خلاف نظر رئیس جمهور به کام معلمان تلخ شد و به سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی معلمان آسیب وارد کرد. این جریان عادی نیست؛ جریان سوءمدیریت‌هاست. علاوه بر این چرا زمان تدوین آیین نامه اجرای این قانون، نمایندگان ناظر مجلس دعوت نشدند که نتیجه آن تدوین آیین نامه ای مشکل دار شد و اجرای آن با مشکل بیشتر شد.

وی اضافه کرد: در جلسات تدوین آیین نامه رتبه بندی افرادی که در وزارت آموزش و پرورش و سازمان های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی دل در گرو حمایت از سند ۲۰۳۰ دارند، حضور داشتند و نظرات غیرکارشناسی خود را در آیین نامه رتبه بندی نفوذ دادند؛ این افراد حتی سند تحول و گام دوم انقلاب را فراموش کرده و نظام شایسته امیدبخش را با پول و کسری اعتبار سنجیدند. قطعا مجلس در برابر این افراد سکوت نمی کند و پاسخ این افراد را می دهد.

 

/منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27qqnn