جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/28 08:17
سروش لشکری | سروش هیچکس | هیچکس | حواشی اخیر سروش لشکری
کد خبر: 15275

آیا رپر معروف با سازمان مجاهدین خلق ارتباط دارد؟ | جزئیات ارتباط هیچکس با سازمان مجاهدین خلق

اشکان فدایی، رپر ایرانی، با انتشار تصاویری سروش لشکری معروف به هیچکس، دیگر رپر ایرانی را به ارتباط با سازمان منافقین متهم کرد.

سروش لشکری در سال ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمد و در حال حاضر دانشجوی اخراجی رشته مترجمی از دانشگاه آزاد گرمسار است. وی از اوایل دهه ی ۸۰ به عنوان یک موسیقی‌دان فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۸۵ آلبوم اول خود با نام "جنگل آسفالت" را منتشر کرد. در سال ۸۸، سروش لشکری در فیلم "کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره" به کارگردانی بهمن قبادی حضور داشت. این فیلم به موضوع گروه‌های موسیقی زیرزمینی در ایران پرداخته بود و ترانه "یه روز خوب میاد" که واکنش او به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود، به‌عنوان یکی از مشهورترین آثار رپ سیاسی فارسی شناخته می‌شود. در سال ۸۸، سروش لشکری ایران را به سمت انگلستان ترک کرد و فعالیت خود را در زمینه ی موسیقی رپ در آنجا ادامه داد. همسر وی، آزاده اکبری، دانشجوی رشته حقوق از دانشگاه استرالیا، مؤسس و مدیرعامل شرکت Lync Media Group و فعال حقوق بشری است.

 

اشکان فدایی، رپر ایرانی، با انتشار تصاویری سروش لشکری معروف به هیچکس، دیگر رپر ایرانی را به ارتباط با سازمان منافقین متهم کرد. این تصاویر از حمایت علنی والدین همسر لشکری، آزاده اکبری از منافقین حکایت دارد. ادعای فدایی اما با تکذیب سروش لشکری رو به رو شده است.

اشکان فدایی از اعضای گروه رپ ملتفت که سروش لشکری نیز زمانی عضو آن بود، روز جمعه با انتشار توییتی مدعی شد علت جدایی لشکری از این گروه ارتباط وی با سازمان منافقین بود.

او در این توییت نوشت: نمیخواستم عمومی بگم ولی سروش اصرار داره بشینه اینور اونور دروغ ببافه. دلیل جدایی سروش و ملتفت رابطه این آقا با تروریستای مجاهدینه نه چیز دیگه. اینم عکسای پدر مادر آزاده اکبری، زن این آقاست وسط انقلاب. که البته چیز خصوصی‌ای نیست و انقدر وقیحه که همه اینا عمومی رو صفحه مادرزنش هست.

 

 

سروش هیچکس

 

این ادعا جنجال برانگیز شد و واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

یک روز بعد اما سروش لشکری هر گونه ارتباطی میان خود و همسرش، آزاده اکبری با سازمان منافقین را تکذیب کرد.

لشکری در رشته توییتی تأکید کرد او و همسرش با ایدئولوژی این سازمان مخالف اند و آن را یک فرقه می دانند.

 

سروش هیچکس

 

او گفت که پدر و مادر همسرش از سال‌‌ها پیش حامی سازمان منافقین بوده‌اند، اما او و همسرش نه‌تنها با گرایش سیاسی آن‌ها موافق نیستند، بلکه حتی همسرش تلاش‌های زیادی برای «انصراف» والدین خود برای دست کشیدن از حمایت از این گروه انجام داده که تاکنون بی‌اثر بوده است.

لشکری همچنین گفت که اعضای گروه ملتفت از سال ها پیش از حمایت والدین همسرش از سازمان منافقین خبر داشتند، اما این موضوع را حالا «به صورت هدفمند و به دلیل اختلافات کاری» مطرح کرده اند.

او در ادامه تأکید کرد که گروه موسیقی ملتفت را خود و به دلایلی که از آن با عنوان «رفتار غیراخلاقی و فرقه‌ای» نام برده که با «ارزش‌ها»ی او در «تضاد» بوده، ترک کرده است.

 

سروش هیچکس

 

سروش لشکری که یکی از مشهورترین رپرهای ایرانی است و از سال ۸۸ در انگلیس به سر می برد، از حامیان اعتراضات سال گذشته ی کشور بود و بارها با اظهارنظرهای سیاسی تند خود خبرساز شد.

در یکی از این موارد وقتی لشکری حمایت خود از ایده ی حمله ی نظامی به ایران برای براندازی نظام را ابراز کرد، با واکنش های تندی رو به رو شد، از جمله رعنا رحیم پور، مجری سابق شبکه بی‌بی‌سی فارسی که لشکری را به دریافت ۴۰۰ هزار دلار پول متهم کرد.

رحیم پور در توییتی نوشت: «اینکه دوست‌ داری به ایران حمله نظامی شود، آیا با ۴۰۰ هزار دلاری که گرفتی ربطی دارد؟»

 

سروش هیچکس

 

سروش هیچکس

 

سروش لشکری ملقب به هیچکس از اولین رپرهای ایرانی بود که مضامین اجتماعی را به دایره رپ فارسی اضافه کرد. پس از وقایع سال ۸۸، لشکری به انگلیس مهاجرت کرد و فعالیت خود را در خارج از ایران ادامه داد. او یک سال پس از خروج از ایران یعنی در سال ۸۹ گروه رپ ملتفت را با همکاری دو رپر دیگر مهدیار آقاجانی و فدایی تأسیس کرد. اما پس از مدتی با بالا گرفتن اختلافات میان اعضای گروه، لشکری از گروه ملتفت کناره گیری کرد.

 

سروش هیچکس

 

گفته می شود احسان اکبری پسرعموی آزاده اکبری از خبرنگاران شبکه ایران اینترنشنال است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/488qxm