پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/30 07:50
خواهران دوقلو | دوقولو ها | اتفاق عجیب بین دوقلو ها
کد خبر: 15368

این خواهران دوقلو همه را حیرت زده کردند! | اتفاق باورنکردنی این دو خواهر همه را متعجب کرد

دو خواهر دوقلوی همسان هر دو در پنج سال گذشته از نشانه ها و عوارض ابتلا به سرطان رنج برده اند اما نکته عجیب این است که تنها یکی از آن ها به این بیماری مرگبار مبتلاست.

دو خواهر دوقلوی همسان در طی پنج سال گذشته، علائم و عوارض سرطان را تجربه کرده اند، اما جالب است که تنها یکی از آنها با این بیماری مبتلا شده است. در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷، تشخیص داده شد که سوفی واکر، ۱۶ ساله، با تومور ویلمز، نوعی سرطان کلیه، مبتلا شده است و از آن زمان، درمان شیمیایی چهار هفته ای را آغاز کرده است.

 

در پنج سال اخیر بعد از تشخیص ابتلای سوفی به این بیماری مرگبار، او چهار بار با عود کردن بیماری اش مواجه شده در حالی که دو بار اعلام شده بود بدن وی عاری از سلول های سرطانی است. در این مدت، خواهر دوقلویش، مگان، نیز بسیاری از علائم و عوارض مشابه این بیماری را حس کرده است. بعد از اینکه بدنبال مشکلاتی در معده و شکم و احساس درد، مشخص شد که سوفی به سرطان کلیه مبتلاست، مگان نیز علائم مشابهی را تجربه کرد، مانند درد در معده و پشت، رنگ پریدگی و حتی کاهش وزن.

مادر این دو خواهر، ربکا واکر اهل ادینبورو، اسکاتلند، در این باره می گوید: «وقتی برای اولین بار ابتلای سوفی تشخیص داده شد، مگان نیز تمام نشانه ها را داشت. مردم همیشه می گفتند که او همیشه بیمار به نظر می رسد و حتی از خواهرش رنگ پریده تر بود. هر آزمایشی که روی این کره خاکی باشد روی او انجام شده است و مطلقاً هیچ مشکلی در مورد او وجود ندارد. خیلی عجیب است». بعد از ۲۷ هفته شیمی درمانی اولیه، سوفی تا ژانویه ۲۰۲۰ از سلول های سرطانی خلاص شده بود، وقتی که یک ام آر آی روتین نشان داد که موضوعی نگران کننده در ستون فقرات او وجود دارد.

 

اتفاق عجیب بین دوقلو ها

 

بعد از مشاوره با پزشک مشخص شد که سرنگی که وارد تومور اولیه سوفی شده بود کمی تغییر موقعیت داده و سلول های سرطانی را به دیگر نقاط بدن او منتقل کرده است. بعد از سه هفته رادیوتراپی، در دسامبر ۲۰۲۱ بار دیگر شاهد بازگشت سرطان به بدن سوفی بودیم و در دسامبر ۲۰۲۲ گفته شد که بدن او عاری از سرطان است. اما سه ماه پیش بود که بار دیگر به سوفی اطلاع داده شد سرطانش بازگشته است. ربکا در این باره می گوید: «یک روز رفتیم که از سوفی آزمایش بگیریم و توسط مشاور به ما گفته شد که هیچ احساسی در آن نقطه دارد. اما روز بعد، بار دیگر ما را فرا خواندند. تمام مشاوران گفتند که نتایج خوب نیستند و او شروع به گریه کرد. سوفی صورت او را دید و فرو ریخت، برای اولین بار در شش سال گذشته».

 

اتفاق عجیب بین دوقلو ها

 

جیمی واکر ۴۴ ساله، پدر سوفی، همراه با سوفی اتاق پزشک را ترک کرد تا او را دلداری دهد، در این حین ربکا در اتاق ماند تا سوالات بیشتری از پزشک بپرسد. بعد از آن گفته شد که او می تواند به کمک تیمی از پزشکان، تومور را از ستون فقراتش بیرون بیاورد. علیرغم این امید، سوفی هنوز با افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می کند و مگان دقیقاً همین احساسات را دارد. ربکا در این مورد می گوید: «مگان نمی تواند زندگی کند اگر سوفی نباشد. ما خانواده بزرگی هستیم و همه به دنبال کمک به هم هستند و مگان به شدت با مشکل مواجه بوده است». سوفی و مگان هشت خواهر و برادر دیگر دارند که بزرگ ترین آن ها ۲۰ ساله و کوچکترین شان ۸ ماهه است. پزشکان گفته اند که این احساس مشترک درد و ناراحتی به دوقلو بودن این دو باز می گردد هر چند بسیار عجیب است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wozrx