جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/01 08:34
دستمزد بازگیران | دستمزد بازیگرا هالیوود | دستمزد نجومی بازیگران
کد خبر: 15432

بالاترین دستمزد بازیگران در سال گذشته چقدر بود؟ | دستمزد نجومی این بازیگر هوش از سر همه پراند!

بدیهی است که بازیگران بزرگ برای بازی در هر اثر سینمایی، دستمزدهایی بالایی طلب کنند. ما هرسال شاهد ارتقای دستمزدهای برترین بازیگران هالیوود هستیم. درادامه با زومجی همراه باشید تا ببینیم کدام بازیگران در سال ۲۰۲۲، بیشترین دستمزد را دریافت کرده‌اند؟

وجود دستمزدهای بالا برای بازیگران در فیلم‌های مختلف، امری غیر عادی نیست. واقعیت این است که بازیگران از استعداد و ویژگی‌های ظاهری و کاریزماتیک خود برای جذب مخاطبان به تماشای فیلم‌ها استفاده می‌کنند و انتظار دارند که مقابل این خدماتشان، دستمزد مناسبی دریافت کنند. بسیاری از ما با این حقیقت آشنایی داریم که دستمزد بازیگران برتر در سینما مبالغ بسیار زیادی است. اما در سال گذشته، کدام بازیگران بیشترین دستمزد را دریافت کرده‌اند و چه میزان پرداخت شده است؟ در این مقاله به پاسخ این پرسش می‌پردازیم. لازم به ذکر است که هرچند قراردادهای اشاره شده در این فهرست در سال گذشته منعقد شده‌اند، اما ممکن است برخی از فیلم‌های مورد نظر امسال به پرده سینماها رسیده باشند یا در حال حاضر در حال تولید و پرداخت شده باشند.

 

 

دستمزد بازیگران

۱۰- واکین فینیکس

Joaquin Phoenix

فیلم: جوکر ۲ (Joker 2)

دستمزد: ۲۰ میلیون دلار

واکین فینیکس یکی از بازیگران محبوب سال‌های اخیر است که با حضور در نقش شخصیت شرور جوکر از دی سی کامیکس، بیش از قبل مورد توجه قرار گرفت. این بازیگر ۴۸ ساله قرار است یک بار دیگر در نقش آرتور فلک ظاهر شده و بار دیگر با بازی درخشان خود، مخاطبان را شگفت‌زده کند.

ورایتی در گزارشی اشاره می‌کند این بازیگر که در فیلم اول جوکر محصول سال ۲۰۱۹ تنها ۴٫۵ میلیون دلار دستمزده گرفته بود، اکنون برای بازی در فیل دوم جوکر دستمزدی ۲۰ میلیون دلاری را به خود اختصاص داده است. البته این مسئله چندان هم دور از انتظار نبود، به‌ویژه اینکه فیلم جوکر گیشه‌ای یک میلیارد دلاری را تجربه کرده و به این ترتیب فینیکس ارزش خود را به اثبات رسانده بود. در فیلم جوکر ۲، لیدی گاگا هم به جمع بازیگران فیلم اضافه شده و درکنار فینیکس شاهد حضور او هم خواهیم بود.

 

دستمزد بازیگران

۹- تام هاردی

Tom Hardy

فیلم: ونوم ۳ (Venom 3)

دستمزد: ۲۰ میلیون دلار

بازیگر تام هاردی که به خاطر ایفای نقش در آثار سینمایی همچون «راکن‌رولا» (RocknRolla) محصول سال ۲۰۰۸ و «تلقین» (Inception) محصول سال ۲۰۱۰ شناخته می‌شود، اولین افزایش دستمزد دریافتی را با حضور در نقش اول مجموعه فیلم‌های ونوم مارول تجربه کرد. براساس گزارش‌های موجود، این بازیگر بریتانیایی تبار ۴۵ ساله برای امضای قرارداد حضور در سومین فیلم از این مجموعه، ۲۰ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است.

 

دستمزد بازیگران

۸- وین دیزل

Vin Diesel

فیلم: سریع (Fast X)

دستمزد: ۲۰ میلیون دلار

طرفداران مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین (Fast and Furious)، حتما از شنیدن خبر ساخت یک فیلم دیگر با حضور بازیگران محبوب خود خوشحال می‌شوند، فیلمی که یازدهمین فیلم این مجموعه به شمار می‌رود. در این فیلم اکشن، یک بار دیگر وین دیزل حاضر خواهد بود تا نقش شخصیت دومینیک تورتو را بازی کند، اجرایی که برایش دستمزدی ۲۰ میلیون دلاری را به ارمغان آورده است.

 

دستمزد بازیگران

۷- کریس همسورث

Chris Hemsworth

فیلم: استخراج ۲ (Extraction 2)

دستمزد: ۲۰ میلیون دلار

کریس همسورث دیگر بازیگر مطرح حاضر در باشگاه بیست میلیون دلاری‌ها است. زمانی‌که این بازیگر برای اولین‌بار در نقش خدای اساطیر ثور به دنیای سینمایی مارول پیوست، هنوز به‌عنوان یک هنرپیشه نوظهور شناخته می‌شد که شاید آنگونه که باید و شاید جدی گرفته نمی‌شد.

اما از آن زمان این مرد ۳۹ ساله موفق شده است با هنرنمایی درخشان خود درعرصه بازیگری، ارزشش را به اثبات رسانده و به دیگر بازیگرانی بپیوندد که بابت حضور در هر فیلم دستمزدی چند میلیون دلاری دریافت می‌کنند. به این ترتیب دستمزد او از ۱۲۲ هزار دلار به ۱۸ میلیون دلار افزایش پیدا کرد، هرچند آخرین اخبار حکایت از آن دارند که نتفلیکس برای حضور این بازیگر استرالیایی در فیلم استخراج ۲، دستمزدی ۲۰ میلیون دلاری در نظر گرفته است.

 

دستمزد بازیگران

۶- ویل فرل

Will Ferrell

فیلم: سفر جادویی (Spirited)

دستمزد: ۲۰ میلیون دلار

بازیگر ویل فرل یکی از هنرپیشه‌های بامزه و شوخ هالیوودی است که بیشتر به خاطر حضور در نقش‌های کمدی شناخته می‌شود. این مرد کالیفرنیایی ۵۵ ساله، در خلال سال‌ها فعالیت در عرصه سینما سرمایه خوبی جمع کرده است و یکی از تازه‌ترین آن‌ها چک دستمزد ۲۰ میلیون دلاری است که او برای بازی در فیلم سفر جادویی دریافت کرد.

 

دستمزد بازیگران

۵- دواین جانسون (راک)

Dwayne Johnson

فیلم: بلک آدام (Black Adam)

دستمزد: ۲۲/۵ میلیون دلار

این ستاره جذاب دنیای کشتی‌های نمایشی، با درخشش در صنعت سینما خیلی زود مبدل به یکی از پردرآمدترین ستاره‌های هالیوود شد.

به‌همین خاطر این چندان عجیب نیست که راک برای ایفای نقش ابرقهرمانی در فیلم بلک آدم، دستمزدی ۲۲٫۵ میلیون دلاری طلب کند. این بازیگر گنجاه ساله همچنین با تبلیغ این فیلم در حساب اینستاگرام خود، میلیون‌ها دلار اضافی هم به‌دست آورد. هرچه نباشد او در این شبکه اجتماعی نزدیک به ۳۵۰ میلیون طرفدار دارد.

 

دستمزد بازیگران

۴- برد پیت

Brad Pitt

فیلم: نامشخص

دستمزد: ۳۰ میلیون دلار

اینکه ستاره‌ای همچون برد پیت که مدت‌ها است در صنعت سینما حضور دارد، دستمزدهای بالایی دریافت کند چیز چندان عجیبی نیست. درواقع هر سال شاهد افزایش میزان دستمزد این بازیگر بودیم. این بازیگر- تهیه کننده پس از حضور در فیلم «قطار سریع‌السیر» (Bullet Train)، در یک مذاکره انحصاری با استودیو اپل، دستمزدی ۳۰ میلیون دلاری دریافت کرد تا در نقش یک راننده کهنه‌کار فرمول یک در فیلمی تخیلی با موضوع مسابقات ماشین‌رانی حضور پیدا کند.

عنوان فیلم هنوز مشخص نیست، اما قرار است این فیلم براساس فیلمنامه‌ای نوشته ایرن کروگر (Ehren Kruger) ساخته شود که پیش‌تر کار نوشتن فیلمنامه فیلم تاپ گان: ماوریک را برعهده داشت. به نظر می‌رسد «لوئیس همیلتون» (Lewis Hamilton) که قهرمانی هفت دوره مسابقات فرمول یک را در کارنامه دارد، درکنار پیت در این فیلم حضور خواهد داشت.

 

دستمزد بازیگران

۳- لئوناردو دی کاپریو

Leonardo DiCaprio

فیلم: قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon)

دستمزد: ۳۰ میلیون دلار

فهرست فیلم‌های تحسین شده لئوناردو دی کاپریو قابل تأمل است، آثاری از جمله «جزیره شاتر» (Shutter Island) محصول سال ۲۰۱۰، «جنگجوی زنجیر گسسته» (Django Unchained) محصول سال ۲۰۱۲ و «روزی و روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time … in Hollywood) محصول سال ۲۰۱۹ که بازی در هرکدام دستمزدهای خوبی برای این بازیگر به همراه داشته‌اند.

این بازیگر ۴۸ ساله اما همچنان با قدرت به پیش می‌رود، به‌طوری که اخبار حکایت از آن دارند که او برای بازی در فیلم قاتلان ماه کامل، دستمزدی ۳۰ میلیون دلاری دریافت کرده است. او در این فیلم به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، با رابرت دنیرو همبازی است، درامی تاریخی براساس قتل‌های قبیله اوساگه (Osage) در اوایل دهه‌ی ۱۹۲۰ که به‌عنوان اولین پرونده قتل بزرگ FBI هم شناخته می‌شود.

 

دستمزد بازیگران

۲- ویل اسمیت

Will Smith

فیلم: آزادی (Emancipation)

دستمزد: ۳۵ میلیون دلار

اسمیت در جریان برگزار مراسم اسکار سال ۲۰۲۲، با نواختن سیلی به‌صورت کریس راک، به تیتر اول اخبار تبدیل شد. واکنش‌ به این جنجال بزرگ به‌اندازه‌ای بود که حتی عذرخواهی رسمی و کنار‌ه‌گیری او از اسکار هم نتوانست اوضاع را آرام کند و دراین بین بسیاری از طرفداران این بازیگر و همینطور منتقدان را به این فکر انداخت که آیا زندگی حرفه‌ای این مرد ۵۴ ساله به پایان رسیده است یا خیر.

به نظر می‌رسد شاید شرایط آنطور که انتظار می‌رفت بد نبوده باشد، دست کم بازخوردها به آخرین فیلم اکران شده این بازیگر یعنی فیلم آزادی، مثبت ارزیابی شده و ممکن است همین مسئله شانسی دوباره برای ویل اسمیت باشد تا دوباره به آغوش هالیوود بازگردد. دستمزد ویل اسمیت برای حضور در این فیلم ۳۵ میلیون دلار بوده است، فیلمی که به وقایع دهه ۱۸۶۰ میلادی و سختی‌های زندگی یک برده در آن زمان می‌پردازد.

 

دستمزد بازیگران

۱- تام کروز

Tom Cruise

فیلم: تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

دستمزد: قرارداد اولیه ۱۳ میلیون دلاری که با عایدات فروش به رقم ۱۰۰ میلیون دلار رسید

دنباله فیلم محبوب تاپ گان که بیش از دهه بعد از اکران فیلم اصلی روانه پرده سینماها شد، باکس آفیس جهانی را به لرزه انداخته و بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت.

این بازیگر/تهیه کننده ۶۰ ساله، در ابتدا قراردادی ۱۳ میلیون دلاری را برای بازی در این فیلم امضا کرد، ولی درادامه خواهان دریافت سهمی از مجموع درآمد فروش بلیط و همینطور درآمد پخش فیلم به‌وسیله‌ی سرویس‌های استریم هم شد. قراردادی که باعث شد درآمد حاصل از این فیلم برای این بازیگر چندین برابر مبلغ اولیه شده و تقریبا به صد میلیون دلار برسد. امری که تام کروز را به پردرآمدترین بازیگر سال گذشته میلادی تبدیل کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3ekgzy