چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/01 14:55
آهنگساز پوست شیر | آهنگ پوست شیر
کد خبر: 15444

آهنگ معروف سریال پوست شیر را چه کسی ساخته؟ | با آهنگساز پوست شیر آشنا شوید

بامداد افشار، فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینهٔ اصوات محیطی شهر تهران داشته است. علاوه بر این، وی در حوزه ساخت ربات، هنر صدا و موسیقی الکترونیک نیز فعالیت‌هایی دارد. اغلب این فعالیت‌ها با حضور وی در گروهی به نام "اتاق" صورت می‌گیرد که ایده‌پردازی و نظارت وی نیز در آن ارائه می‌شود.

شما هم حتما تا به جال آهنگ معروف سریال پوست شیر را شنیده اید. اما آیا آهنگ ساز پوست شیر را می شناسید؟ بامداد افشار، یکی از جوان‌ترین موسیقی‌دانان در ایران است .او جدا از ساخت آهنگ سریال پوست شیر ، در زمینهٔ ساخت موسیقی های متخلف فعالیت دارد. وی برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از سی و هشتمین جشنوارهٔ فیلم فجر شده است. بامداد افشار در تهران متولد شده و در زمینهٔ ساخت موسیقی به عنوان یک آهنگساز و طراح صدا فعالیت دارد.

او برای ساخت موسیقی متن فیلم پوست برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از سی و هشتمین جشنوارهٔ فیلم فجر شد. وی همچنین تندیس حافظ نوزدهمین جشن دنیای تصویر را برای ساخت موسیقی متن فیلم مغز‌های کوچک زنگ زده از آن خود کرده‌است.

وی آثاری را در زمینه موسیقی متن و طراحی صدا برای سینما و تئاتر در ایران و خارج از ایران ساخته‌است.

او همچنین با نشر چشمه (رادیو گوشه) در بخش تولید کتاب صوتی به عنوان ناظر و ساخت موسیقی همکاری کرده‌است.

بامداد افشار سابقهٔ فعالیت در ارتباط با اصوات محیطی شهر تهران را نیز دارد. همچنین فعالیت‌های دیگری در ارتباط با ساخت ربات، هنر صدا و موسیقی الکترونیک دارد که اکثر این فعالیت‌ها با ایده‌پردازی و نظارت وی در گروهی به نام «اتاق» انجام می‌گیرد.

گروه «اتاق» تاکنون سه آلبوم موسیقی منتشر کرده‌است و همکاری‌های بین‌المللی مانند ساخت موسیقی برای هنرمند ژاپنی تیوشی اُزاوا tsuyoshi ozawa ٫ اجازه استفاده از قطعات موسیقی گروه «اتاق» در مستند شرکت تلویزیونی وایس (Vice Media) و حق پخش ویدیو کلیپ «مرده‌ها خود خواهند» در فستیوال آنلاین اپرای مانهایم را دارد.

رزومه کاری او را می‌توان بسیار قوی دانست از جمله:

مجموعه نمایش خانگی

کاشوخین
قورباغه
یاغی
نوبت لیلی
روزی روزگاری مریخ
پوست شیر
رهایم کن

فیلم سینمایی

جنگ جهانی سوم
بی مادر
ملاقات خصوصی
بی رویا
ستاره بازی
یدو
صحنه زنی
گربه سیاه
پوست
مغز‌های کوچک زنگ زده
ارغون

آلبوم موسیقی

تک آهنگ شوجی ترایاما
راز
بالانس
شهر-بازی
موسیقی متن فیلم تمارض
غم نومه فریدون
آبی خاکستری سیاه

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wozq5