پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/30 03:24
نهضت ملی مسکن | نهضت ملی مسکن مدارک | نهضت ملی مسکن متقاضی
کد خبر: 9511

متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند | پیامک تکمیل مدارک نهضت ملی مسکن به متقاضیان

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: پیامک تکمیل آورده برای متقاضیانی که تایید نهایی شده زمین آن‌ها ارسال شده است.

وام مسکن را هر کشور با توجه به بودجه و امکانات تسهیلاتی در اختیار مردم قرار می‌دهد که با کمک آن تسهیلات به هدفی که دارند رسیدگی کنند. یکی از این تسهیلات   وام مسکن   است. از آنجایی که خیلی از افراد نمی‌توانند به صورت یکجا مبلغ زیاد خرید خانه را متقبل شوند، وام مسکن یکی از گزینه‌های پیش‌روی این افراد است.در ایران سال‌ها است که بانک مسکن و دیگر بانک‌ها تسهیلات وام مسکن یکم را با شرایطی مشخص و تعریف شده به درخواست‌کنندگان اعطا می‌نماید. البته گرفتن وام شرایط و مدارک خود را در ایران داردبه طور کلی در سال‌های اخیر وام مسکن در ایران به خوبی اعطا می شود وام مسکن با استقبال خوبی از مردم روبرو شده است.

نهضت ملی مسکن 

وام مسکن

 

خلیل محبت خواه گفت:  ۹۸۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و تاکنون برای کسانی که تایید نهایی شده و زمین آن‌ها در شهر‌های تهران تامین شده پیامک واریز وجه  ارسال شده است و از سوی دیگر متقاضیانی که آورده خود را تکمیل نکنند به انتهای لیست خواهند رفت.

به گفته مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در حوزه پرداخت وام ودیعه مسکن  نظارت‌ها در حال انجام است. به هیچ عنوان بانک‌ها نباید در پرداخت ودیعه مسکن به متقاضیان  کوتاهی یا کم کاری کنند. البته با  پیگیری‌ها انجام شده از سوی بانک مرکزی روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در استان تهران در مقایسه با سایر شهر‌ها بهتر شود.

او گفت:  روند ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن  بهبود یافته و هم اکنون  با توجه به حجم میزان آورده‌های متقاضیان اجرای این پروژه‌ها بهبود یافته است.

 به گفته مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران ، به ازای هر واحد مسکونی بافت فرسوده تهران ۴۵۰ میلیون تومان، بافت های فرسوده و یا اراضی اطراف حرم عبدالعظیم ۶۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت و نوسازی پرداخت می شود.

مسکن فرسودهوام ودیعه مسکن

 

او می گوید: شهروندان تهرانی و کسانی که دارای زمین و یا واحد مسکونی فرسوده هستند که قصد نوسازی واحد خود را دارند می توانند از این تسهیلات خود مالکی استفاده کنند.

محبت خواه گفت: در بافت های فرسوده با متراژ کم تر متقاضیان می توانند واحدهای خود را تجمیع کرده و از این تسهیلات استفاده کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kj5x2