سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/30 09:07
قیمت مرغ | قیمت مرغ در بازار | قیمت مرغ افزایش
کد خبر: 9536

آخرین اخبار از قیمت مرغ | قیمت مرغ افزایش می یابد؟

به‌دلیل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر، سازمان بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی برای جلوگیری از این روند نامه‌ای با مضمون شناسایی متخلفان منتشر کرد.

بعد از افزایش قیمت مرغ، با کاهش قدرت خرید مردم رو به رو شدیم. بر همین اساس قیمت مرغ روند کاهشی پیش گرفت. قیمت مرغ هم اکنون 37 تا 40 هزارتومان است. قیمت مرغ کاهش داشته و در بازار نیز هیچ کمبودی نداریم. قیمت مرغ نسبت به ماه های گذشته تغییری نداشته است قیمت مرغ روند تعادلی خود را حفظ خواهد کرد. 

به‌دلیل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر، سازمان بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی برای جلوگیری از این روند نامه‌ای با مضمون شناسایی متخلفان منتشر کرد.

قیمت مرغ در روزهای اخیر بالاتر از نرخ مصوب ۶۰هزار تومان گزارش شده است.

مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به روسای جهاد کشاورزی استان‌های سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، کرمان، خراسان رضوی، خوزستان، کرمانشاه و تهران با موضوع نظارت بر مرغداری‌های بالای ۴۳ روز نوشت:

حسب دستور صادره برای جلوگیری از افزایش قیمت و تأمین گوشت مرغ موردنیاز در بازار استان‌ها مقتضی است دستور فرمایید مدیران بازرسی طی یک اقدام ضرب‌الاجل با همکاری معاونت امور دام، معاونت بازرگانی و حراست استان‌ها لیست کلیه مرغداری‌هایی که بیش از ۴۳ روز از زمان جوجه روزی آن‌ها می‌گذرد استخراج نمایید. چنانچه این مرغداری‌ها از کشتار مرغ ممانعت به عمل می‌آورند با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی و با هماهنگی دادستانی استان‌ها با مراجعه به این مرغداری‌ها در صورت عدم ارسال مرغ به کشتارگاه‌ها و احراز تخلف، برخورد جدی اعمال شود و پرونده متخلفین به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال گردد.

بنابراین گزارش قیمت مرغ در روزهای اخیر افزایش یافته است. نرخ این محصول در برخی از فروشگاه‌ها بالاتر از نرخ مصوب هرکیلوگرم ۶۰هزار تومانی خود به فروش می‌رسد.

قیمت‌ مرغ و تخم‌مرغ هم چنان در اوج

قیمت مرغ

 

بررسی‌های دو روز گذشته از وضعیت قیمت کالا‌های اساسی در هفته جاری حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالا‌ها و رکود در بازار آن‌ها را نشان می‌داد. اما قیمت مرغ و تخم‌مرغ که در روز‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته همچنان بر این مدار پیش می‌رود و امروز نیز تغییری در این قیمت‌ها مشاهده نشده است.

به‌نظر می‌رسد بازار مرغ و تخم‌مرغ انتظار می‌کشد تا پایان شهریور قیمت‌های این بازار را تعیین کند.

براین اساس قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته بین ۳ تا ۷هزار تومان و قیمت تخم‌مرغ نیز حدود ۲۰هزار تومان افزایش داشته است.

تولیدکنندگان دلیل این مساله را افزایش تقاضا عنوان می‌کنند. ضمن اینکه جوجه‌ریزی در حوزه مرغ گوشتی نیز به شدت کاهش یافته است.

براین اساس مرغداران معتقدند که هنوز مرغ و تخم‌مرغ به قیمت واقعی نرسیده و قرار است که دولت ۳۱ شهریور ماه قیمت جدید این دو کالا را تعیین و اعلام کند.

بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته جاری حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالاها و رکود در بازار آنهاست اما قیمت مرغ و تخم مرغ که در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته بر این مدارپیش می رود.

براین اساس قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته بین ۳ تا ۷ هزار تومان و قیمت تخم مرغ نیز حدود ۲۰ هزار تومان افزایش داشته است.

تولیدکنندگان دلیل این مساله را افزایش تقاضا عنوان می‌کنند ضمن اینکه جوجه ریزی در حوزه مرغ گوشتی نیز به شدت کاهش یافته است.

براین اساس مرغداران معتقدند که هنوز مرغ و تخم مرغ به قیمت واقعی نرسیده و قرار است که دولت ۳۱ شهریور ماه قیمت جدید این دو کالا را تعیین و اعلام کند.

نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ ۶۰ هزار تومان تعیین شده است، اما امروز نرخ مرغ در بازار از نرخ مصوب عبور کرده و تا ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها حداکثر نرخ مصوب هرکیلوگرم مرغ ۶۰ هزار تومان تعیین شد اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که در روزهای اخیر قیمت‌ها از نرخ مصوب عبور کرده است ۶۲ هزار و ۷۵۰ تا ۶۵ هزار تومان در تهران به فروش می‌رسد.

دماوندی نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته درباره گران شدن نرخ مرغ در بازار، گفت: گزارش‌هایی درباره گران فروشی مرغ به هر کیلو گرم ۶۵ هزار تومان داریم اما با توجه به اینکه نرخ مرغ زنده ۴۲ هزار تومان است، حداکثر نرخ این محصول نباید بیشتر از ۶۰ هزار تومان باشد.

وی افزود: ذخایر کافی از مرغ داریم که به استان‌های مختلف ابلاغ شده که ذخایر خود را در بازار توزیع کنند.

بنابر این گزارش براساس اعلام مرکز پژوهشهای مجلس، مصرف مرغ در کشور ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است و وزارت جهاد کشاورزی برآورد می‌کندکه این کاهش مصرف بیش از ۳۰ درصد باشد و به دنبال توزیع کالا برگ مرغ و تخم‌مرغ برای بازگشت مصرف به روال قبل خود است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2lkn84