چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/16 08:47
قیمت طلا
کد خبر: 9707

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 16 مهر | طلا ارزان می‌شود؟

قیمت طلا و سکه، در روزهای در منابع مختلف روند نوسانی داشت. کاهش قیمت اونس، طلا را به کانال یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومانی برد. بازار طلا و سکه در آینده چه روندی را طی می‌کند؟

در روزهای گذشته، در بازار داخلی طلا و سکه روند نوسانی داشت. کاهش قیمت اونس، طلا را به کانال یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومانی برد. اما کارشناسان چشم‌انداز مثبتی برای هفته آینده بازار طلا و سکه دارند و پیش‌بینی می‌کنند بازارها هفته آرامی را تجربه کنند.

 

حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: فضای بازار ارز در داخل کشور در پی تحولات سیاسی کشور، انتظارات تورمی و همچنین توقف و بلاتکلیفی مذاکرات برجام، یک روند صعودی در چند هفته اخیر طی کرد. به همین دلیل، دلار با یک سقف‌شکنی تاریخی مواجه شد. حتی ارزپاشی بانک مرکزی و خبردرمانی طی چند روز اخیر هم نتیجه نداد.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه داد: اما در نیمه دوم سال، اگر اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی وارد بازارها نشود، پیش‌بینی می‌شود که تورم در نرخ دلار تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

جیهانی گفت: در هفته آینده با توجه به تقویت اونس جهانی طلا و رکوردشکنی‌های نرخ‌های برابری ارزهایی، مثل پوند، یورو و ین در مقابل دلار، شرایطی بوجود می‌آید که تقویت این نرخ‌ها در برابر دلار در کشور هم خودنمایی خواهد کرد.

او افزود: از طرفی دیگر، در صورتی که اخبار مثبت برجامی ادامه داشته باشد، بازارهای مالی باید به این موضوع واکنش مثبتی نشان دهد. البته نکته قابل توجه در حوزه برحام، سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و مذاکره با طرفین برجام بود که می‌تواند سیگنال مهمی برای بازارها باشد. از طرفی دیگر هم، وزیر خارجه طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که تیم مذاکره‌کننده توافق خوبی با آژانس انرژی اتمی در رابطه با موضوعات پادمانی و فعالیت‌های هسته‌ای داشت. این خبر، نشان‌دهنده نزدیک بودن توافق در برجام است.

 

این کارشناس گفت: به نظر می‌رسد که بازار طی هفته آینده نوسان خاصی را تجربه نخواهد کرد. بازار طلا و سکه با توجه به تضعیف اونس جهانی، رشد چندانی هم ندارد و پیش‌بینی می‌شود که بازارها هفته آرامی را تجربه کنند.

 

طلا

 

از بازار چه خبر؟

قیمت طلا امروز به یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۹۹ تومان رسیده و به نظر می‌رسد سرعت افزایش قیمت این فلز گرانبها کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که قیمت طلا در هفته‌های گذشته، به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشته بود.

قیمت سکه امامی هم که روزهای گذشته وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شده بود، امروز به ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و قیمت ربع سکه ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار شده است./ منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4d85d2