چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/17 07:09
قیمت دلار
کد خبر: 9721

قیمت دلار امروز یکشنبه 17 مهر 1401

در این مطلب به برسی قیمت دلار در بازار . صرافی های ملی میپردازیم.

دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۵۱ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۳۲,۷۵۰ تومان معامله شد.

دلار در صرافی ملی با بدون تغییر ۰ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۲۸,۸۸۳ تومان معامله شد.

دلار در بازار متشکل با بدون تغییر ۰ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۲۸,۷۴۰ تومان معامله شد.

دلار در سامانه سنا با بدون تغییر ۰ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۲۸,۸۸۳ تومان معامله شد.

دلار کانادا با افزایش ۰.۰۶ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۲۳,۸۳۵ تومان معامله شد.

 

قیمت دلار

 

قیمت دلار در بازار آزاد

روز قبل دلار در بازار آزاد برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در بازار آزاد که ۳ روز پیش تا ۳۲,۵۸۰ (سی و دو هزار و پانصد و هشتاد ) تومان رسیده بود، امروز - یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ مصادف با ۰۹ اکتبر ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۵۱ درصدی به ۳۲,۷۵۰ (سی و دو هزار و هفتصد و پنجاه ) تومان رسید.

 

قیمت دلار

 

قیمت دلار در صرافی ملی

روز قبل دلار در صرافی ملی مانند ۳ روز پیش، با افزایش و کاهش قیمتی روبرو نشدند، بطوری که دلار در صرافی ملی که ۳ روز پیش تا ۲۸,۸۸۳ (بیست و هشت هزار و هشتصد و هشتاد و سه ) تومان رسیده بود، امروز - یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ مصادف با ۰۹ اکتبر ۲۰۲۲ - به ۲۸,۸۸۳ (بیست و هشت هزار و هشتصد و هشتاد و سه ) تومان رسید.

 

قیمت دلار

 

قیمت دلار در بازار متشکل

روز قبل دلار در بازار متشکل مانند ۳ روز پیش، با افزایش و کاهش قیمتی روبرو نشدند، بطوری که دلار در بازار متشکل که ۳ روز پیش تا ۲۸,۷۴۰ (بیست و هشت هزار و هفتصد و چهل ) تومان رسیده بود، امروز - یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ مصادف با ۰۹ اکتبر ۲۰۲۲ - به ۲۸,۷۴۰ (بیست و هشت هزار و هفتصد و چهل ) تومان رسید.

 

قیمت دلار

 

قیمت دلار در سامانه سنا

روز قبل دلار در سامانه سنا مانند ۳ روز پیش، با افزایش و کاهش قیمتی روبرو نشدند، بطوری که دلار در سامانه سنا که ۳ روز پیش تا ۲۸,۸۸۳ (بیست و هشت هزار و هشتصد و هشتاد و سه ) تومان رسیده بود، امروز - یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ مصادف با ۰۹ اکتبر ۲۰۲۲ - به ۲۸,۸۸۳ (بیست و هشت هزار و هشتصد و هشتاد و سه ) تومان رسید.

 

قیمت دلار

 

قیمت دلار کانادا

روز قبل دلار کانادا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار کانادا که ۳ روز پیش تا ۲۳,۸۱۹ (بیست و سه هزار و هشتصد و نوزده ) تومان رسیده بود، امروز - یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ مصادف با ۰۹ اکتبر ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۶ درصدی به ۲۳,۸۳۵ (بیست و سه هزار و هشتصد و سی و پنج ) تومان رسید.

 

قیمت دلار

 

 

قیمت دلار با نام های شهر مختلف

 

دلار مشهد

همانطور که در دلار تهران اشاره شد در این جا هم به دلاری گفته می شود که در شهر مشهد خرید و فروش شود. دلار مشهد اساسا از دلار تهران ارزان تر است زیرا در نوسانات نرخ ارز بعد جغرافیایی و مکانی نیز دارای اهمیت است. به این ترتیب که حمل و نقل ارز از محلی که عرضه می شود یعنی تهران تا مقصد و شهر مشهد همچنین بر روی قیمت دلار مشهد تاثیر می گذارد. این اتفاق در شرایط اقتصادی خاص مثل امروز ایران که نوسان قیمت دلار بسیار زیاد است و درخواست برای خرید دلار بالا است تشدید می شود.شهر مشهد به دلیل همجواری با مرز شرقی ایران و به دلیل اینکه در نواحی مرزی خرید و فروش معاملات بیشتر نقدی است و بانکی وجود ندارد قیمت ارز از نواحی مرکزی ایران پایین تر رقم می خورد. در زمانی که معامله ارز قاچاق اعلام گشت و در حمل و نقل آن امکان ریسک و خرید افزایش یافت بر روی قیمت دلار در نقاط مختلف ایران هم اثر گذار شد.

 

دلار سلیمانیه

در ادامه مبحث دلار مشهد در اینجا هم همان موارد مطرح است با این تفاوت که در این جا پای قاچاقچیان هم درمیان است.

 

دلار هرات

به همین ترتیب ارائه شده دلار به ترتیب بیشترین تا کمترین نرخ گذاری از تهران، مشهد، سلیمانیه، هرات رسید.

 

قیمت حواله دلار از نقاط مختلف چیست

تعدادی از صرافی های کشور در بعضی کشور های خارج دارای حساب ارزی هستند و می توانند برای افرادی که درخواست حواله دلار می کنند برای همان کشور حواله تهییه کنند. در این نوع حواله دلار به علت آنکه پای پول و اسکناس در میان نیست قیمت آن به نسبت زمانیکه دلار را به صورت نقد تهیه می کنید کمی پایین تر حساب می شود.

 

تشخیص دلار تقلبی

برای تشخیص دلار تقلبی از دلار اصل بهترین و راحت ترین راه جنس اسکناس دلار است زیراکه جنس دلار از نوعی کتان خاص به وجود می اید که در بازار داد و ستد نمی شود. همچنین وضوح بالای اسکناس نیز راه دیگری است به این صورت که هیچ پرینتری کیفیت چاپ اصلی را ندارد. تکراری نبودن شماره سریال ها و براق بودن یکی از اعداد اسکناس دلار نیز راه های دیگر تشخیص تقلبی از اصل است.

 

واحدهای کوچک تر از دلار

سنت واحد خرد دلار آمریکا است. هر دلار برابر 100 سنت است.شش نوع اسکناس دلار چاپ می شود که از کمترین یک دلاری تا بیشترین 100 دلاری موجود است به این ترتیب که  داریم:

1 دلاری

5 دلاری

10 دلاری

20 دلاری

50 دلاری

100 دلاری

/منبع: اقتصاد نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2xvzq3