پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/17 09:16
مسدود شدن اینستاگرام
کد خبر: 9726

صفحه مشهورترین رپر جهان در اینستاگرام مسدود شد!

اینستاگرام اکانت «کانیه وست» مشهورترین خواننده رپ جهان را به دلیل آنچه ابراز نظر ضدیهود عنوان شده، محدود و محتواهایش را به دلیل نقض سیاست‌های این شبکه اجتماعی حذف کرد.

اینستاگرام اکانت «کانیه وست» مشهورترین خواننده رپ جهان را به دلیل آنچه که ابراز نظر ضد یهود عنوان شده، محدود و محتواهایش را به دلیل نقض سیاست‌های این شبکه اجتماعی حذف کرد.

 

این خواننده رپ اخیراً محتوایی را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده است که به عنوان ضدیهودی مورد انتقاد قرار گرفته است.

هالیوود ریپورتر نیز در بررسی‌هایش تایید کرد که حساب اینستاگرام کانیه وست به دلیل نقض سیاست‌های این پلتفرم محدود شده است.

 

کانیه وست

 

یکی از سخنگویان متا گفت که این شرکت محتوایی را از حساب اینستاگرام رپر معروف که از آیدی @kanyewest استفاده می‌کند حذف کرده است. علاوه بر این، به گفته این نماینده، اگرچه حساب هنوز قابل مشاهده است، محدودیتی برای آن اعمال شده است. متا سیاستی برای اعمال محدودیت‌هایی برای کاربران پس از تخلفات مکرر دارد که می‌تواند به طور موقت کاربر را از اشتراک‌گذاری پست‌ها، نوشتن نظر یا ارسال پیام‌های مستقیم باز دارد.

 

نماینده متا مشخص نکرد که کدام محتوا حذف شده است یا این محدودیت تا چه مدت ادامه خواهد داشت.

 

روز جمعه، این خواننده پس از یک وقفه طولانی به توییتر بازگشت، جایی که از مارک زاکربرگ رئیس متا انتقاد کرد و در بخشی از توییت نوشت: چطور رفتی مرا از اینستاگرام بیرون انداختی. ایلان ماسک که این هفته برنامه‌هایش برای خرید توییتر را تایید کرد، به توییت وست پاسخ داد: «دوست من به توییتر خوش آمدی!»

 

محدودسازی صفحه اینستاگرام کانیه وست مشهورترین رپر جهان که رنگین پوست نیز هست، به دنبال آن روی داد که وست اخیراً مبادله‌ای را بین خود و دیدی(دیگر رپر مشهور سیاه‌پوست) در اینستاگرام پست کرده است که در آن وست از زبانی استفاده می‌کند که آن را ضدیهود عنوان کرده‌اند. از آن زمان این پست از سوی اینستاگرام حذف شده است.

 

وست همچنین به دلیل اظهاراتی که در مورد جرد کوشنر در جریان حضور اخیر این خواننده رپ در برنامه تاکر کارلسون امشب از شبکه فاکس نیوز انجام داد و به عنوان تداوم کلیشه‌های یهودی تلقی می‌شد، با واکنش مواجه شد.

 

جالب اینکه گروه حمایت از کمیته یهودیان آمریکا روز جمعه در اینستاگرام خود غرب را به دلیل «حادثه‌های مملو از زوایای نژادپرستانه و یهودی ستیزانه» و «پست‌های ضد یهودی» محکوم کرد!

 

این اولین بار نیست که این ستاره به خاطر حضورش در شبکه‌های اجتماعی و رک گویی‌هایش مورد انتقاد قرار می‌گیرد. در ماه مارس، حساب اینستاگرام او پس از انتشار سخنانی که تِرِوِر نواح، مجری برنامه «دیلی شو» را هدف قرار داده بود، به مدت ۲۴ ساعت مسدود شد.

 

در عصر حاضر انحصار رسانه‌ای و اهمیت نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری افکار عمومی و همچنین ایجاد حس مشترک اجتماعی، مفاهیمی چون جریان آزاد اطلاعات و تقابل آن با واقعیت‌های موجود بر کسی پوشیده نیست. روند سلطه بر ابررسانه‌های جهان حرکتی هدفمند از سوی اقلیتی خاص است که از قرن نوزدهم میلادی خواست خود را در به انحصار در آوردن رسانه‌ها آشکارا عنوان ساخته بود. بازنمایی حرکت انحصارگرایانه صهیونیست‌ها در تسلط بر ابررسانه‌های آمریکا و جهان, با ذکر نمونه‌های متعدد می‌تواند حقیقت پوشش رسانه‌ای در تمامی عرصه‌های انتقال پیام را بیش از پیش آشکار سازد./منبع: همشهری آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27byg3