پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/23 09:29
مجری تلویزیون
کد خبر: 9818

مجری تلویزیون به صورت ناگهانی درگذشت | عکس

امیرحسین ندایی ـ مدرس دانشگاه، فیلمساز و مجری تلویزیون ـ در سن ۵۷ سالگی به صورت ناگهانی درگذشت.

ستاره ایرانی، همسر امیرحسین ندایی در گفت وگویی با ایسنا این خبر را تایید کرده است. به گفته وی، امیرحسین ندایی صبح جمعه ـ ۲۲ مهر ماه ـ بر اثر ایست قلبی در منزل جانش را از دست داده است.

ستاره ایرانی درباره زمان برگزاری مراسم تشییع، احتمال داد که این مراسم روز یکشنبه - ۲۴ مهر ماه - باشد.

 

امیرحسن ندایی در سمت‌های کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، تدوین‌گر، پژوهش‌گر، مجری و آهنگساز فعالیت داشته و دروس نظری و عملی گوناگونی را (در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) تدریس کرده است.

 

امیرحسین ندایی

 

او فعالیت‌های هنری را از سال ۱۳۶۰ در رشته‌ موسیقی آغاز کرد و سپس در زمینه‌های هنری دیگر مانند نقاشی و سینما به فعالیت پرداخت. ندایی فعالیت‌های فیلم سازی را از سال ۱۳۷۲ در صدا و سیما آغاز کرد. او که دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس داشت، تدریس را در دانشگاه از ۱۳۷۹ در رشته‌های سینما، تئاتر، گرافیک، انیمیشن آغاز کرده بود.

برنامه «شب سینما» از سری «شب‌های هنر» در سال ۹۸ با اجرا و کارشناسی «امیرحسین ندایی» روی آنتن می رفت.

 

بیوگرافی امیر حسن ندایی

دکتر امیر حسن ندایی (زاده سال ۱۳۴۴) در تهران، کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، تدوین‌گر، پژوهش‌گر، مجری کارشناس صدا و سیما و آهنگساز اهل ایران، فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد سینما و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده هنر می باشد.

 

امیر حسن ندایی

امیرحسن ندایی از اساتید شناخته شده عرصه هنر در دانشگاه است که علاوه بر تدریس و پژوهش در مقام کارشناس، مجری، تهیه‌کننده و کارگردان نیز فعالیت دارد.

او که این روزها بیش از هر چیز وقت خود را صرف تدریس می‌کند، بتازگی کلاس‌های آموزش موسیقی فیلم را برای علاقه‌مندان به این عرصه تشکیل داده که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

او در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده هنر است و سال ها نیز به عنوان مجری و کارشناس در تلویزیون به فعالیت مشغول بوده است.

 

امیر حسن ندایی

 

سوابق و سال های فعالیت

دکتر ندایی فعالیت‌های هنری را از سن نوجوانی در سال ۱۳۶۰ با موسیقی آغاز کرد و سپس به دلیل علاقه به سینما وارد رشته سینما شد. او علاوه بر موسیقی و سینما در زمینه نقاشی نیز تبحر دارد و ب طور حرفه ای هنر نقاشی را پیگیری کرده است.

از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را در فیلم سازی و کارگردانی در صدا و سیما آغاز نمود و در طول سال های همکاری با سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، توانست، ده‌ها ویدیو کلیپ، چندین مجموعه‌ی تلویزیونی، چندین فیلم داستانی، و مستند را ساخته و کارگردانی کند.

 

امیر حسن ندایی

او در زمینه‌ی موضوعاتی چون عاشورا، علاوه بر ساخت فیلم‌هایی در این زمینه (مانند خورشید در خاکستر) چندین مقاله نیز به رشته‌ی تحریر درآورده است که از آن جمله «قابلیت‌های تعزیه در تصویرپردازی نوین در بررسی تطبیقی دو نسخه از یک تعزیه»، «عناصر نمایشی در پرده‌خوانی به عنوان هنری چندرسانه‌ای»، «زمان و مکان قدسی در هنر عاشورایی» و …

 

همسر امیر حسن ندایی کیست

ایشان سال ها پیش با ستاره ایرانی نویسنده کشورمان ازدواج کرده است

دکتر ندایی درباره فعالیت اخیر خود گفته: فعلاً در حوزه کارهای پژوهشی مشغول به کار هستم و روی یک تعداد مقاله کار می‌کنم. همچنین مشغول کار بر روی یک کتاب در حوزه چگونه شنیدن موسیقی هستم و اگر خدا بخواهد، می‌خواهم برای سازمان میراث فرهنگی مستندی را شروع کنم که متن آن را همسرم، خانم ستاره ایرانی نوشته است.

 

تدریس در دانشگاه

دکتر ندایی یکی از اساتید برجسته و با سابقه دانشگاه است که تدریس را در دانشگاه از ۱۳۷۹ در رشته‌های سینما، تئاتر، گرافیک، انیمیشن آغاز کرد.

چندین آثار او برنده جوایز جشنواره شدند که در زمینه ویدیو کلیپ، می توان به شازده کوچولو (برگزیده جشنواره سیما)، رویا، بهشت یاد، روح مطهر، ترانه‌ی کوچک، پدر (برگزیده به عنوان اثر برتر جشنواره بین‌المللی فیلم تهران، و جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما «در شش رشته») اشاره کرد.

او همچنین مستند ایران به روایت تصویر، تاریخ خوشنویسی در ایران، آیه‌های زمینی، پرده نقره‌ای، شاهکارهای هنری جهان، سبک‌های هنری، بیماری پنهان درد آشکار، هشت سال تنهایی (پشت پرده کمک‌های غرب به صدام در طول جنگ تحمیلی)، وقتی زمین می‌لرزد (زلزله تهران) و … ساخته است.

 

موسیقی تخصص اول من است

دکتر ندایی درباره فعالیتش می گوید: موسیقی تخصص اول من است. من از سال‌های دور و دوره نوجوانی ابتدا موسیقی را شروع کردم و بعد در رشته سینما تحصیل کردم. موسیقی چیزی بود که کار می‌کردم و هنوز هم کار می‌کنم.

درواقع سال‌هاست که موسیقی را چه به‌صورت تدریس ساز و چه به‌صورت تئوری موسیقی و حوزه‌های مربوط به پژوهش‌های مرتبط با موسیقی درس می‌دهم.

در دانشگاه هم درس آشنایی با موسیقی را در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می‌کنم. آنچه در این حوزه احساس می‌شود، مسئله شناخت موسیقی است که به یکی از کمبودهای بزرگ در کشور ما تبدیل شده است.

 

امیر حسن ندایی

 

آثار و کتاب ها

داستانی بلند

سفر به فراسو،

دنیای آبی آبی

حقیقت و باد (برگزیده تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU – کره جنوبی، برگزیده اثر خلاق تلویزیونی از یونسکو Creative Content TV – فرانسه، برگزیده جشنواره قاب باز Open Frame هند)

در آغوش ماه (منتخب جشنواره برلین)

خورشید در خاکستر

ملکه‌ی پروانه‌ها

فرجام (تقدیر شده در هفته‌ی نیروی انتظامی)

راز کوچه بن‌بست.

پژوهشی در باب ویدیوکلیپ

نمایشنامه مده‌آ و تحلیل روان‌شناختی شخصیت

سی فریم در ثانیه

هنر و وهم

رسانه‌های هنری در هزاره‌ی سوم./ منبع: همشهری آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2rkab4