یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/25 11:25
اینترنت
کد خبر: 9888

زمان وصل شدن مشخص شد ؟ | خداحافظی همیشگی اینترنت از ایران

اینترنت کی وصل میشه یکشنبه 24 مهر 1401 رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام کی انجام میشه؟ اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه؟

اینترنت امروز در کشورمان وضعیت نسبتا پایدارتری داشت روز گذشته شنبه اینترنت در سراسر کشورمان به صورت کامل قطع شد و فقط شبکه ملی اطلاعات یا همان اینترنت ملی فعال بود که ساعت 21 دیشب اینترنت مجدا وصل شد.امروز یکشنبه 24 مهر 1401 اینترنت بسیاری از شهرهای کشورمان فعال است و با توجه به وضعیت امنیتی که در کشورمان حاکم شده است اینترنت با اختلالاتی همراه است.

رئیس سازمان فضایی ایران خبر از انجام اقداماتی برای ساخت منظومه ماهواره‌ای شبیه به استارلینک در کوتاه‌مدت داد و اعلام کرد که برای تحقق این موضوع، نیاز به شکل‌گیری یک کنسرسیوم بین‌المللی برای همکاری با کشورهای علاقه‌مند به این کار وجود دارد. «حسن سالاریه» در گفتگو با ایرنا تاکید کرد قرار است با شرکت‌های دانش بنیان فعال این حوزه همکاری کنند و ضمن حمایت از آنها، به این فناوری دست پیدا کرد: «در آینده نزدیک و با استفاده از بخش خصوصی نمی‌توان به این موضوع رسید اما نقشه راه ماه این است که با کشورهای علاقه‌مند دیگر برای ساخت منظومه ماهواره‌ای اقدام کنیم.»

رفع فیلتر اینستاگرام و اتساپ کی انجام میشه؟

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره گفته: « هیچ کس دنبال محدودسازی دسترسی به اینترنت نیست اما وقتی هیچ پلتفرمی به شما پاسخگو نیست و پلتفرم‌ها به بستری برای طراحی آشوب‌ها و اغتشاشات تبدیل می‌شوند، این امنیت کشور شما را به مخاطره می‌اندازد.» این جمله را احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی به ایسنا گفته است. او البته در این مصاحبه یک بار دیگر پیامی روشن به واتساپ و اینستاگرام برای تداوم فعالیت به ایران داده است.»

گفته های راستینه به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، کمیسیونی که موافقان جدی طرح صیانت در آنجا دور هم جمع شده اند یک پیام روشن دارد برای پلتفرم های خارجی. اینکه شرط تداوم فعالیت شان ، داشتن نمایندگی فعال و پاسخگویی در ایران است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pg6r4