پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/26 10:29
سفر در زمان
کد خبر: 9918

فیلم ها و تصاویری که سفر در زمان را اثبات می کنند! | تصاویری که باور کردن آن بسیار سهت است

تاکنون تصاویر و ویدئوهایی منتشر شده‌اند که بعضی با مشاهده‌ی آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که سفر در زمان واقعی است.

از دیرباز انسان آرزوی سفر در زمان را در ذهن خود می‌پروارنده است. تاکنون دانشمندان مختلفی روی مسئله‌ی اثبات سفر در زمان تحقیق و آزمایش کرده‌اند، اما هنوز به پاسخ قانع‌کننده‌ای که بتواند ما را قدمی به ساخت دستگاهی برای جابه‌جایی در زمان نزدیک کند دست نیافته‌اند.

در سال ۱۹۰۵ نظریه نسبیت خاص برای اولین بار توسط آلبرت اینشتین مطرح شد. اما در آن برهه از تاریخ درک این موضوع که هر جرم عظیمی در جهان از نظر علمی می‌تواند در زمان سفر کند، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسید. اما انسان عصر حاضر بیشتر دربرابر درک چنین مفهومی انعطاف نشان می‌دهد.

استیون هاوکینگ در کتاب «تاریخچه مختصر زمان» سؤال جالبی را مطرح می‌کند:

 

اگر سفر در زمان ممکن است، گردشگران آینده کجا هستند؟

حتی این فیزیکدان مشهور مهمانی برای مسافران زمان ترتیب داد. روی بنری نوشته شده بود «مسافران زمان خوش آمدید». البته متأسفانه هیچ‌کس به مهمانی هاوکینگ نیامد! درست است که هاوکینگ نتوانست در طول حیات خود با مسافران زمان دیداری داشته باشد، اما اسنادی وجود دارند که باعث شده عده‌ای باور کنند سفر در زمان واقعی است.

در این مقاله قصد نداریم ثابت کنیم که آیا سفر در زمان از نظر علمی امکان‌پذیر است یا خیر. بلکه قصد داریم تصاویر و فیلم‌هایی که تاکنون افراد بسیاری را سردرگم کرده‌اند مورد بررسی قرار دهیم. از زنی که در فیلم چارلی چاپلین با گوشی هوشمند خود صحبت می‌کند تا مجسمه یونانی که لپ‌تاپی درون آن دیده می‌شود. شاید بتوان آن‌ها را مدارک اثبات سفر در زمان دانست.

برای مشاهده مدارک اثبات سفر در زمان تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

هیپستر مسافر

 

سفر در زمان

 

بحث در مورد مردی که در این عکس با لباسی به ظاهر مدرن دیده می‌شود هنوز ادامه دارد. این عکس در سال ۱۹۴۱ در مراسم بازگشایی پل ساوت فورک در بریتیش کلمبیا گرفته شد. اگر با دقت نگاه کنید، در سمت راست می‌توانید مردی با لباس‌های غیرمعمول (لباس‌های مدرن) را ببینید. درحالی‌که اکثر افراد کلاه به سر داشته و کت‌و‌شلوار پوشیده‌اند، وی عینک آفتابی و لباس اسپرت بر تن دارد.

بسیاری استدلال می‌کنند که او مسافر زمان بوده، درحالی‌که دیگران می‌گویند وی فقط انسانی است که مد و فشن را جلوتر از زمان خود درک می‌کند. باید به این نکته اشاره کرد که پس از انتشار این داستان در سال ۲۰۱۱، بسیاری از کاربران اینترنت اشاره کردند که سبک عینک آفتابی این مرد در دهه ۱۹۲۰ مد شده بود و درحالی‌که به نظر می‌رسد او تی‌شرت پوشیده، احتمالاً ژاکت هاکی روی یخ با نشان دوخته‌شده بر تن کرده است.

 

مومیایی با کتانی‌ آدیداس

 

سفر در زمان

 

چند سال پیش، مومیایی‌ای توسط باستان شناسان در مغولستان کشف شد. از همان اوایل، عده‌ای به شباهت کفش‌های او به کتانی‌های آدیداس اشاره کردند. با بررسی جسد مشخص شد که قدمت آن به حدود ۱۱۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

اکنون محققان مرکز میراث فرهنگی مغولستان بر این باورند که او زنی «معمولی» بوده است و نه یک اشراف‌زاده. این مومیایی به احتمال زیادی زن خیاط ترک بوده است. در میان وسایل او کیف، آینه، شانه، چاقو و چند چیز دیگر نیز کشف شد. محققان در گفت‌وگو با Siberian Times گفتند:

این احتمال وجود دارد که آثار ضربه موجود روی استخوان‌های صورت مومیایی دلیل مرگ او باشد.

تصاویر نشان می‌دهد که چکمه‌های چرمی دارای نوارهای قرمز و مشکی و سگک‌های فلزی هستند که محققان آن را «بسیار مدرن» توصیف می‌کنند.

 

مسافر زمان در فیلم چارلی چاپلین

 

 

درست است که در فهرست ما فیلم دوربین مداربسته سفر در زمان وجود ندارد اما یکی از آثار بسیار معروف دنیای سینما در آن قرار گرفته است. فیلم «سیرک» در سال ۱۹۲۸ از چارلی چالین بر پرده سینما رفت. اما در میان تمام داستان، صحنه‌ای سال‌ها بعد توجه جورج کلارک، فیلمساز ایرلندی، را به خود جلب کرد. وی فکر می‌کرد یکی از سیاهی لشکران فیلم چاپلین در واقع مسافر زمان بوده است.

صحنه‌ی مورد بحث زنی (یا مرد) را با کت بلند مشکی نشان می‌دهد که در خیابان قدم‌ می‌زند و به نظر می‌رسد چیزی را جلوی گوش خود گرفته است. گویی تلفن همراهی در دست دارد و با آن صحبت می‌کند. شاید این فرد واقعاً در حال استفاده از گوشی باشد. اما کارشناسان اشاره کرده‌اند که اولین سمعک‌های قابل حمل در همین زمان ساخته شد. درنتیجه به نظر می‌رسد فرد مذکور در حال استفاده از همین وسیله باشد.

 

نقاشی ۱۵۰ ساله مسافر زمان

 

سفر در زمان

 

آیفون در سال ۲۰۰۷ اختراع شد، اما این دستگاه محبوب ممکن است به لطف یک مسافر زمان به گذشته رسیده باشد. تئوری عجیب سفر در زمان به دلیل تابلویی به نام The Expected One شکل گرفت که توسط فردیناند جورج والدمولر در سال ۱۸۶۰ کشیده شد. اثر مذکور در حال حاضر در موزه Neue Pinakothek مونیخ، آلمان، در کنار سایر نقاشی‌های آن دوران به نمایش گذاشته می‌شود، اما نگاه‌های کنجکاو بینندگان چیز عجیبی در تابلو کشف کرده است: گوشی آیفون.

این نقاشی ۱۵۰ ساله صحنه‌ای از زن جوانی را به تصویر می‌کشد که غرق در تماشای چیزی در دستان خود است، درحالی‌که مرد جوانی به او نگاه می‌کند و منتظر است تا گلی تقدیمش کند. بسیاری معتقدند وی در حال خواندن کتاب است اما در چشمان انسان مدرن به نظر می‌رسد این دختر جوان گوشی هوشمند خود را چک می‌کند.

پیتر راسل، افسر محلی بازنشسته دولت گلاسکو، اولین فردی بود که چنین مسئله‌ای را در نقاشی والدمولر کشف کرد. وی در این باره می‌گوید:

چیزی که بیشتر نظر مرا به خود جلب کرد این است که چقدر تغییر در تکنولوژی تفسیر نقاشی را تغییر داده و به نوعی کل بافت آن را متحول کرده است.

 

مسافر زمان در جنگ جهانی دوم

 

سفر در زمان

 

عکسی که صحنه‌ای از مرکز شهر ریکیاویک در سال ۱۹۴۳ را نشان می‌دهد. جمعیتی از مردم محلی در امتداد پیاده‌رو در Austurstræti (خیابانی در دهه ۴۰ بود که به میدان تبدیل شد) راه می‌رفتند. اما چیزی در این تصویر بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. به نظر می‌رسد این عکس مردی را نشان می‌دهد که با تلفن همراه صحبت می‌کند. برخی معتقدند که مسافران زمان در گذشته از ایسلند دیدن کرده‌اند.

این عکس در گوشه خیابان‌های Lækjargata و Austurstræti گرفته شده است. مسافر مظنون داستان ما در کنار ویترین فروشگاهی دیده می‌شود. این تصویر، که می‌توان آن را یکی از عکس‌های تاریخی سفر در زمان دانست، توسط کریستیان هافمن در گروهی فیس‌بوکی به اشتراک گذاشته شد. اثر مذکور که برای چندین دهه دراختیار خانواده کریستیان بوده، در سال ۱۹۴۳ و در اوج جنگ جهانی دوم ثبت شده است. این مسئله به وضوح نشان می‌دهد که شهر در آن زمان توسط نیروهای متفقین اشغال شده بود.

بحث‌های زیادی در فیسبوک حول این عکس شکل گرفت. ابتدا عده‌ای می‌گفتند به نظر می‌رسد تلفن همراه برای اولین بار در ایسلند اختراع شده است. اما زمانی که بابی مورتنز، یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های پاپ ایسلند، اشاره کرد که این عکس در واقع می‌تواند یکی از مدارک اثبات سفر در زمان باشد، دید بسیاری به آن تغییر کرد.

روزنامه محلی DV داستان را منتشر کرد و از خوانندگان خواست تا در مورد این موضوع نظر خود را بگویید. تنها یک چهارم از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند، معتقد بودند که این مرد مسافر زمان است. به نظر می‌رسید بیشتر آن‌ها باور داشتند که او در حال خاراندن گوش خود است.

 

زنی در یونان باستان با لپ‌تاپ

 

سفر در زمان

 

چندی پیش تصویری از مجسمه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که عده‌ای معتقد بودند سفر در زمان را نشان می‌دهد. مجسمه‌ی مذکور زنی را نشان می‌دهد که گویی در حال استفاده از لپ‌تاپ است. بله درست خواندید، لپ‌تاپ! مجسمه‌ی «نایسکوی قبر زنی بر تخت نشسته با یک متصدی» در موزه جی پل گتی در مالیبو، کالیفرنیا به نمایش گذاشته شده و در ۱۰۰ سال قبل از میلاد به‌عنوان نشانگر مراسم خاکسپاری مورد استفاده قرار گرفته است.

این مجسمه که کمی بیش از ۳۷ اینچ ارتفاع دارد، زنی را به تصویر می‌کشد که روی صندلی تخت‌مانندی نشسته، درحالی‌که خدمتکار جوان جعبه نازکی را برای بازرسی او باز کرده است. در ۲۰۱۴، ویدئویی در کانال یوتیوب «Still Speaking Out» ادعا کرد که این شیء می‌تواند اثبات سفر در زمان باشد.

عده‌ای براین باوردند که جسم موجود در مجسمه باید جعبه‌ی جواهرات یا چیزی مشابه باشد اما نظریه پردازان توطئه این موضوع را قبول نمی‌کنند و معتقدند شی‌ای که در دستان فرد سمت چپ دیده می‌شود در واقع لپ‌تاپ است. حتی حفره‌های کناری نیز به عقیده‌ی این افراد پورت‌های USB هستند.

 

مسافر زمانی با تلفنی در دست

 

 

به نظر می‌رسد مسافران زمان علاقه‌ی زیادی به حمل گوشی هوشمند به گذشته دارند! ۱۰ سال پس از فیلم چارلی چاپلین، ویدئوی دیگری منتشر شد که در آن چیزی شبیه تلفن به چشم می‌خورد. این کلیپ به سال ۱۹۳۸ برمی‌گردد. به نظر می‌رسد زنی که در آن دیده می‌شود با تلفن همراه یا دستگاهی مشابه صحبت می‌کند. مسلم است که در آن زمان چنین دستگاهی دردسترس نبود.

با تماشای کلیپ متوجه زنی در میان جمعیت می‌شوید که گویی در کنار گوش خود چیزی را نگه داشته است. حتی به نظر می‌رسد وی با دیدن دوربین دستگاه را به سرعت از گوش خود کنار می‌برد.

 

مسافری در جشن جام جهانی

 

سفر در زمان

 

جشن جام جهانی به خودی خود پر از داستان و خاطره است، حال تصور کنید فردی از آینده به آن آمده باشد تا تصویری از صحنه‌ی شادی ثبت کند. اگر به جمع خبرنگاران و عکاسانی که سعی در نزدیک شدن به راموس دارند دقت کنید، ممکن است چیزی را ببینید که کاملاً با آن سازگار نیست. در پایین وسط تصویر، وسیله‌ای در دستان یکی از افراد دیده می‌شود که به طرز مشکوکی شبیه تلفنی تاشو است. حتی این شیء نظر بازیکن قهرمان را نیز به خود جلب کرده زیرا مستقیم به آن نگاه می‌کند. البته امکان دارد وسیله‌ی موجود در دستان این فرد دوربین باشد.

 

موج‌سوار زمان

 

سفر در زمان

 

همان‌طورکه در یکی دیگر از موارد فهرست گفتیم، گاهی اوقات فردی در جمع وجود دارد که مانند بقیه لباس نمی‌پوشد و همین مسئله باعث می‌شود عده‌ای فکر کنند وی مسافری در زمان است. تصویری که مشاهده می‌کنید نیز همین داستان را دارد. قدمت این تصویر به بیش از ۱۰۰ سال قبل بازمی‌گردد و تعدادی کانادایی را نشان می‌دهد که لباس‌های شیک پوشیده‌ و کنار تپه نشسته‌اند.

در سمت چپ، مرد جوانی با تی‌شرت و شلوارک با موهای ژولیده نشسته است. او به دلیل غیرمعمول بودن لباسش به سرعت به‌عنوان مسافر زمان موج سوار شناخته شد. بعضی حتی می‌‌گویند افراد درون عکس از دیدن لباس‌هایش شگفت‌زده شده‌اند و حتی زنی در سمت راست تصویر به او اشاره می‌کند.

 

سفر شخصیت‌های معروف در زمان

یکی از عجیب‌ترین مواردی که می‌توان در اینترنت به‌عنوان اثبات سفر در زمان پیدا کرد، عکس شخصیت‌های معروف در سال‌های بسیار دور است. گاهی مواقع به قدری این افراد به هم شباهت دارند که نمی‌توان چنین مسئله‌ای را کتمان کرد. در ادامه چند نمونه از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

سفر در زمان

 

تصویر سمت چپ مربوط به بازیگر سرشناس نیکلاس کیج است و بسیاری معتقدند تصویر سمت راست نیز همینطور به وی تعلق دارد! تصویری قدیمی که مشاهده می‌کنید در eBay منتشر شد و ادعا می‌کرد مدرکی است برای اینکه این بازیگر می‌تواند در زمان سفر کند.

 

سفر در زمان

 

این عکس از جان تراولتای بازیگر نیز در فضای مجازی منتشر شد. جدای از بحث سفر در زمان، این تصویر می‌تواند نشان دهد که جان ژن‌های بسیار قوی در خانواده‌اش دارد. اگر نه، پس او نوعی خون آشام یا موجود اسطوره‌ای دیگر است. در هر صورت، این عکسی عجیب تلقی می‌شود، فرقی نمی‌کند جزو مدارک اثبات سفر در زمان باشد یا خیر!

آیا گرتا تونبرگ می‌تواند مسافری در زمان باشد که از آینده برای نجات بشریت از بحران آب و هوایی در حال گسترش فرستاده شده است؟ به نظر می‌رسد که گروهی از کاربران توییتر پس از کشف عکس معدنچی جوان طلا در کلوندایک که شباهت زیادی به این کنشگر سوئدی دارد، اینطور فکر می‌کنند.

 

سفر در زمان

 

تصویر منتشر شده سه کودک که در معدن طلا در قلمرو یوکان کانادا در سال ۱۹۸۹ کار می‌کنند را نشان می‌دهد. این اثر بخشی از مجموعه گسترده‌ای از عکاس مستند اریک هگ است. یکی از بچه‌ها با موهای بافته بلندش به طرز عجیبی به این کنشگر محیط زیست شباهت دارد.

 

سفر در زمان

 

نام هیچ یک از کودکانی که در عکس قرار دارند مشخص نیست و همین امر تعیین هویت آن‌ها را دشوار می‌کند. فقط تاریخ و مکان مشخص است. باوجوداین، این تصویر واقعیت تلخی را به تصویر می‌کشد که بسیاری از خانواده‌ها در جست‌وجوی دیوانه‌وار به‌دنبال طلا با آن مواجه بودند.

 

سفر در زمان

 

به‌عنوان آخرین گزینه سراغ فردی برویم که به طرز عجیبی به یکی از سلبریتی‌های تلویزیونی حال حاضر شباهت دارد. در این تصویر، ماهیر کایان، رهبر انقلاب مارکسیست-لنینیست که در سال ۱۹۴۶ به دنیا آمد و در سال ۱۹۷۲ درگذشت، شباهت زیادی به ستاره تلویزیونی جیمی فالون دارد.

 

کلام آخر

در نهایت باید گفت ممکن است برخی از این عکس‌ها مدرکی برای سفر در زمان نباشند، اما نمی‌توان رازآلود بودنشان را انکار کرد. علاوه‌براین تصاویر، برخی از مردم ادعا می‌کنند که در زمان سفر کرده‌اند، به همین دلیل می‌توان به آن فکر کرد، اما مطمئناً باور کردنش کار آسانی نیست.

یافتن اشیاء عجیب و حکاکی‌هایی از اقلام مربوط به آینده ممکن است دلهره‌آورترین شواهد ممکن از سفر در زمان باشد. این ۱۰ عکس مطمئناً اولین یا آخرین مواردی نیستند که به پدیده سفر در زمان اشاره می‌کنند.

شاید روزی در آینده‌ مفهوم سفر در زمان به‌طور کامل توسط انسان درک شد و فناوری به قدری پیشرفت کرد که این کار مانند مسافرت بین کشورهای مختلف شود./منبع: زومیت


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2rkoz4