پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/01 04:11
ترانه علیدوستی
کد خبر: 10008

اضافه وزن وحشتناک ترانه علیدوستی | بیماری ترانه علیدوستی چیست؟

به تازگی عکسی از ترانه علیدوستی در فضای مجازی منتشر شده است که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

ترانه علیدوستی  بازیگر معروف سینمای ایران است. ترانه علیدوستی  دارای یک دختر است. ترانه علیدوستی  متولد تهران است .ترانه علیدوستی  به تازگی ازدواج کرده است.اخبار  ترانه علیدوستی  را با ما دنبال کنید.​

ترانه+علیدوستی

ترانه علیدوستی در اولین بازیش در فیلم “من ترانه 15 سال دارم” در نقش” ترانه پرنیان” توانست جایزه سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره فجر، جایزهٔ نخل زرین از سومین جشنوارهٔ اجتماعی آبادان، جایزهٔ منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنوارهٔ فیلم لوکارنو (سوئیس) را کسب نماید.

ترانه علیدوستی

دومین حضور او در سینما با فیلم “شهر زیبا” نیز با موفقیت همراه بود.اما پس از آن تا سال 1382 در عرصه سینما در فیلم دیگری شرکت نکرد و بیشتر به علایق دیگرش مثل نوشتن و موسیقی پرداخت.

ترانه علیدوستی تاکنون در آثار سینمایی ارزشمندی مانند فروشنده، چهارشنبه سوری، درباره الی و... داشته و برای بسیاری از مخاطبان شناخته شده بود. ایشان در تلویزیون هیچ بازی نداشته اما در سریال نمایش خانگی پربیننده و پرطرفدار شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی توانست در نقش اصلی آن سریال (شهرزاد) بدرخشد و به اوج شهرت دست یافت.

ترانه علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم است ، او در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه کتاب «رویای مادرم» تألیف آلیس مونرو، جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن کسب کرد و چندین کتاب پرفروش و پر طرفدار دارد.

ترانه علیدوستی سه تا شش سالگی خود را به دلیل حضور پدرش در لیگ های آلمان، در  این کشور گذراند به همین خاطر زبان آلمانی آموخت و  یک دوره کلاس مقدماتی زبان انگلیسی در نوجوانی را گذراند و خودآموز، این زبان را آموخت.

داوری ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی به عنوان داور در جشنواره فیلم هانویی ویتنام در پایتخت ویتنام، جشنواره فیلم وزول فرانسه و جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو حضور داشت.

ترانه علیدوستی در مراسم اهدای اسکار به دلیل مخالف با حکم رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا حضور نیافت.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی علاوه بر بازیگری به فیلم نامه نویسی نیز علاقه دارد. بازیگر محبوب او رابرت دنیرو و علی نصیریان است.

این خانم بازیگر به نقاشی علاقمند بوده و به صورت تجربی سبک سیاه قلم را دنبال می کند و دو سال در هنرستان موسیقی درس خوانده بود و پیش از بازیگری تصمیم داشت خواننده اپرا شود. او آشپزی را خیلی دوست دارد و زمان بیکاریش خودش غذا می پزد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3eoxy4