سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/01 06:42
هواشناسی | هواشناسی امروز | هواشناسی تهران
کد خبر: 10014

هشدار هواشناسی| پیش بینی بارش باران و برف در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی از ادامه بارش باران و برف در ۱۲ استان خبر داد و اعلام کرد:طی ۲ روز آینده با افزایش سرعت وزش باد در غرب و مرکز احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در برخی مناطق شمال غرب، شمال استان‌های کرمانشاه،‌ همدان و قزوین،‌ سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌ بینی می‌شود.

فردا علاوه بر مناطق ذکر شده بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی البرز کشیده شده و در ارتفاعات البرز بارش برف روی می‌دهد.

سه‌شنبه در نیمه جنوبی اردبیل، سواحل دریای خزر،‌ ارتفاعات البرز،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش بینی شده و دریای خزر مواج خواهد شد. بارش‌ها در این روز برای شرق مازندران و گلستان شدت خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها طی روز چهارشنبه در غرب دریای خزر ادامه دارد و پنجشنبه نیمه شرقی آذربایجان شرقی،‌ اردبیل،‌ گیلان،‌ نیمه غربی مازندران و برخی مناطق استان‌های زنجان،‌ قزوین و البرز بارش پراکنده روی می‌دهد.

طی 2 روز آینده به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد در غرب و مرکز کشور احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق وجود دارد.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما

نوع مخاطره: رگبار باران، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، کاهش دید بر اثر بارندگی و پدیده مه و در مناطق مستعد با رعدوبرق

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/08/01: شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان‌های البرز، زنجان، تهران و سمنان.

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال رانش و ریزش کوه، آسیب به سازه‌های موقت، تأخیر و احتمال لغو پرواز، خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و تسریع در کاشت محصولات پاییزه.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/08/01: کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال و غرب اصفهان و جنوب آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تأخیر در پرواز.

توصیه: احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3ndwx2