چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/04 15:30
کد خبر: 714

زندگی سحر تبر شاخ اینستاگرام چگونه است؟+مصاحبه

عروس مرده ایرانی و یا همان سحر تبر معروف اینستاگرام در تهران بازداشت شده به همین بهانه مروری داریم بر زندگی این دختر 22 ساله که با عمل های متعدد زیبایی و گریم چهره وحشتناکی برای خود ساخته است.

به گزارش ستاره پارسی؛ سحر تبر دختر جوان در آرزوی شهرت که به یکی از شاخ های اینستاگرام معروف شده است و سحر تبر برای خود تعداد زیادی فالوور در اینستاگرام به دست آورده است. در طی روزهای اخیر شایعه بازداشت این دختر جوان(سحر تبر) که خود را شبیه عروس مردگان کرده است به گوش می رسد. در ادامه این مطلب مروری داریم بر زندگی سحر تبر دختر ۲۲ ساله و در باره سحر تبر در ستاره پارسی بیشتر بدانید

 

زندگی سحر تبر شاخ معروف اینستاگرام

فاطمه . خ معروف به سحر تبر متولد ۳ اسفند ۱۳۷۶ در تهران می باشد. وی دختری ۲۲ ساله که با اشتراک گذاشتن عکس‌های ترسناک از خودش، شاخ اینستاگرام شده بود و کلی فالوور داشت. اما کسی اطلاع درستی از حقیقت سحر تبر نداشت.

این‌که واقعا چند تا عمل زیبایی کرده؟ می‌خواسته خودش را شبیه آنجلینا جولی کند یا عروس مرده تیم برتون؟ آیا او بیمار است یا یک کلاهبردار؟ آیا سحر تبر یک هنرمند خلاق است یا دختری که به هر دلیل دنبال جذب طرفدار و رسیدن به شهرت است؟ حالا، اما احتمالاً بازداشت سحر تبر معروف اینستاگرام کلید حل این معما می‌شود و جواب این سوال‌ها به زودی داده خواهد شد.

بازداشت سحر تبر، دختری معروف اینستاگرامی خبرساز شد. در حالی که هنوز پرسش‌های زیادی درباره حقیقت زندگی سحر تبر و هدفش از انتشار عکس‌ها وجود دارد.

سحر تبر

سحر تبر قبل و بعد از عمل

بازداشت سحر تبر به دستور دادسرای ارشاد تهران، اتفاق افتاد. دختری ۲۲ ساله که با اشتراک گذاشتن عکس‌های ترسناک از خودش، شاخ اینستاگرام شده بود و کلی فالوور داشت. اما کسی اطلاع درستی از حقیقت سحر تبر نداشت. این‌که واقعا چند تا عمل زیبایی کرده؟

 

زندگی سحر تبر عروس مرده ایرانی

می‌خواسته خودش را شبیه آنجلینا جولی کند یا عروس مرده تیم برتون؟ آیا او بیمار است یا یک کلاهبردار؟ آیا سحر تبر یک هنرمند خلاق است یا دختری که به هر دلیل دنبال جذب طرفدار و رسیدن به شهرت است؟ حالا، اما احتمالاً بازداشت سحر تبر معروف اینستاگرام کلید حل این معما می‌شود و جواب این سوال‌ها به زودی داده خواهد شد.

 

مصاحبه‌ای از سحر تبر منتشر شده که از مردم می‌خواهد قضاوتش نکنند.

سحر تبر در این مصاحبه گفته است: مردمی که او را نمی‌شناسند با دیدن یک عکس درباره‌اش قضاوت می‌کنند و فحش می‌دهند. این برایش عجیب است چرا که عکس‌ها از نظر خودش ساده و معمولی است و نیازی به فحش و ناسزا نیست.

سحر تبر گفته است دنبال حاشیه نیست و این سبک زندگی را انتخاب کرده، چون دوستش دارد. اما این دوست داشتن حالا برایش گران تمام شده است. سحر تبر در بازداشت است تا به اتهاماتش درباره کسب درآمد از روش‌های نامشروع، اباحه‌گری و ترویج خشونت پاسخ دهد. صفحه اینستاگرام سحر تبر بسته شده و فعلا تمام فالوورهایش را از دست داده است.

 

 

چرا زندگی سحر تبر و امثال او مهم هستند؟

دستگیری دختر جوانی به نام فاطمه خ. مشهور به سحر تبر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در خبر آمده است: «او به‌واسطه عمل‌های متعدد زیبایی و گریم‌های مشمئزکننده و هنجارشکن، اقدام به جذب فالوور در حساب اینستاگرام خود می‌کرد».

از بازداشت او ذوق‌زده نیستم، در مورد مسائل قانونی و حقوقی این ماجرا سوادی ندارم و نمی‌دانم آیا می‌شود کسی را به خاطر این اقدامات دستگیر کرد یا نه، اما از آنجائیکه بازداشت یک دختر جوان همواره با خودش نوعی مظلومیت همراه می‌آورد از منظری دیگر به این ماجرا ورود می‌کنم که «چرا سحر تبر مهم است»؟

بیشتر از ۲۵ میلیون ایرانی عضو اینستاگرام‌اند. رتبه ششم بیشترین صفحه در جهان. آن هم در شرایطی که ما از لحاظ جمعیتی هجدهمین کشور دنیا به شمار می‌رویم. دلایل این استقبال متعددند.

اینستاگرام ایرانی شهری شگفت‌انگیز است که در آن داوود هزینه دلبری می‌کند، اکستنش تهرانی عشوه می‌ریزد، بهادر وحشی میکس هشت پا با تخم‌مرغ گندیده می‌بلعد، تتلو آواز می‌خواند، وحید خزایی فحش می‌دهد، ساشا سبحانی به ریش ملت می‌خندد و …

سحر تبر

اینها شاخ‌ها و پلنگ‌های اینستاگرام هستند. یعنی وقتی وسط این جنگل راه می‌روی باید مواظب باشی آنها و هوادارانشان تکه پاره‌ات نکنند. سحر تبر هم یکی از این چهره ها به شمار می رفت. آخرین بار که صفحه اش را دیدم تقریباً ۲۰۰ هزار نفر بیشتر از کل مردم کشور ایسلند او را دنبال می‌کردند.

با گریم عجیب و غریب شبیه جن‌زده‌ها، بدنی استخوانی، موهایی نارنجی و صدایی تودماغی جلوی دوربین جیغ می‌زد و هزاران هزار نفر او را لایک می‌کردند! همین! او با همین شمایل و کارها تبلیغ می‌گرفت و درآمد داشت.

اگر عضو اینستاگرام هستید و او را نمی‌شناسید شما در شهری زندگی می‌کنید که رهبران اثرگذارش را نمی‌شناسید. مواظب باشید یک وقت پلنگی، شاخی خفت‌تان نکند! این شاخ‌ها و پلنگ‌ها دارند سبک زندگی ما را عوض می‌کنند. ممکن است کسی بگوید:

 

 

–  اینها؟ اصلاً تو این حد و اندازه‌ها نیستند!

اما همین «اینها» بازار را دست‌شان گرفته‌اند. با تبلیغ یک کالا، فروش آن را تضمینی می‌کنند. گاهی برای تبلیغ یک محصول دهها میلیون تومان می‌گیرند. برای همان استوری که شما ثانیه ای می بینید و رد می‌شوید.  فکر می‌کنید اهل بازار مغز گنجشک خورده‌اند که چنین پولی را محض رضای خدا بدهند به «اینها»؟

همین «اینها»، روی فروش پوشاک، لوازم آرایش، مواد غذایی و حتی کالاهای فرهنگی مثل موسیقی آنقدر عمیق اثرگذارند که ذائقه را هم تغییر داده‌اند. برخی از خواننده‌ها پول می‌دهند که همین «اینها»، رویش حرکات موزون کنند و دابسمش‌اش را بسازند و هزاران نفر ببیند و فروش و محبوبیت بیشتر…

اگر حال این دختر رقت‌انگیز به نظر می‌رسد و اگر از دستگیری او ناراحت هستید، در شکل‌گیری این اتفاق هرکدام از ما که او و امثال او را با فالو کردن به رسمیت می‌شناسیم، اعتبار می‌دهیم و تشویقش می‌کنیم، مقصریم. ما تکثیرشان می‌کنیم و آنها ذائقه فرهنگی (Cultural Taste) ایجاد می‌کنند و دختران و پسران کم سن و سال‌تر به جای آنکه بروند هنری بیاموزند با چنین معرکه‌گیری های بی‌فایده‌ای به شهرت و ثروت می‌رسند. 

 

امثال این چهره‌ها به دیگران هم می‌گویند لازم نیست کار خاصی بلد باشید، زحمتی بکشید، کتاب بخوانید، عمرتان را صرف آموختنی موسیقی کنید، کافی است به هر قیمتی متفاوت باشید تا «دیده و پسندیده شوید». این یعنی ایجاد ذائقه فرهنگی. یعنی این افراد مهم هستند و انکار کردن آنها خطاست.

وقتی غر می‌زنیم که فرهنگ و شعور از این مملکت‌رفته، مغزها فرار کرده‌اند و ببوها مانده‌اند، یادمان نرود که خودمان هم با میدان دادن به افراد کم‌مایه، بی‌سواد و بی‌هنر مقصریم. فقط تقصیر حکومت نیست. تقصیر ماست که با لایک و فالو کردن به بقیه می گوییم این راه دیده شدن و موفقیت است.

سحر تبر جوان است و دو وسوسه «شهرت» و «ثروت» زانوی پیران دنیادیده را هم می‌لرزاند، شاید کمترین گناه را بشود به نام او نوشت، با دستگیری‌اش هم اتفاق خاصی نمی‌افتد، سحرتبرها و امیر تتلوها و ساسی مانکن‌ها تکثیر شده‌اند، یادتان می‌آید ترانه «جنتلمن» چطور یک کشور را درگیر خودش کرد؟ جز این است که این افراد دارای ضریب نفوذ بالایی میان نسل جدید شده‌اند؟

 

در کنار همه عوامل می‌توان به یک نکته هم اشاره کرد: وقتی به دلایل مختلف فضا را برای کار و فعالیت آنها که می‌اندیشند، هنر و شعور و خردی دارند تنگ می‌کنیم، کار کردن‌شان پرهزینه و کم قدر و منزلت می‌شود، عرصه به دست این افراد می افتد و جولان می دهند و ستاره می شوند و ذائقه خلق می‌کنند… از سحر تبر ننالید، از ماست که برماست!

 

زندگی سحر تبر و داستان طولانی شاخ‎ها

در فضای مجازی و در شبکه اجتماعی اینستاگرام افرادی که با جلب توجه دنبال کننده‎های زیادی را برای شبکه اجتماعی خود جمع می‌کنند به شاخ معروف هستند. این شاخ‌ها یکی دو تا نیستند.

 

تقریبا هیچ کدام از این شاخ‌ها سبک زندگی نرمالی ندارند و تاثیراتی منفی بر روی دنبال کننده‎های خود به خصوص رده سنی نوجوانان می‎گذارند. این دنبال کننده‎های کم سن و سال تحت تاثیر شاخ‌هایی قرار می‌گیرند که چهره‎ای لوکس، شاخص و متفاوت از خود ارائه می‌دهند، اما در زندگی عادی ویژگی‎های دیگری دارند.

اکثر آن‌ها سبک زندگی سالمی هم ندارند، نمونه اش دختری جوان است که با یک نام مستعار در اینستاگرام فعالیت می‌کرد. او مدام از خود عکس‌هایی بارگذاری می‌کرد و با دیگر شاخ‌های اینستاگرامی طرح دوستی می‌خورد. حجم تزریق ژل به لب و عمل‌های زیبایی متعددش آنچنان زیاد بود که شهرت زیادی به همین دلیل داشت.

او که یک سبک زندگی کاملا ناسالم داشت عاقبت دست به خودکشی زد. نکته حیرت انگیز اینکه او دقایقی قبل از خودکشی فیلمی از خودکشی خود در صفحه اینستاگرامش برای همان دنبال کننده‌های کم سن و سال به اشتراک گذاشت، اما کسی آن را جدی نگرفت.

 

برخورد با برخی از شاخ‌های اینستاگرامی وقتی باید جدی‌تر شود که آن‌ها به طور کاملا واضح و بی پروایانه در صفحات خود و در لایواستوری اقدام به مصرف مواد مخدر و دیگر اعمال شنیع می‌کنند.

یکی دیگر از شاخ‌های اینستاگرامی دختر جوانی است که به دلیل عمل‌های جراحی متعدد چهره عادی خود را از دست داده و اکنون صورتی به شدت غیرمتعارف دارد. چهره او به قدری تصنعی و عجیب و غریب است که حتی عکس‌های عادی‌اش هم به مانند تصویری می‌ماند که با فتوشاپ به یک عکس فانتزی تبدیل شده است.

این دختر جوان مدام در صفحه اینستاگرامی‌اش به دنبال کننده‌های خود انواع جراح زیبایی و مراکز مختلف زیبایی را معرفی می‌کند و تاثیری قابل توجه بر روی کاهش اعتماد به نفس افراد به خصوص دختران جوان دارد.

به سراغ دیگر شاخ بزرگ اینستاگرامی می‌رویم، شاخی که گویا به دلیل استعمال بیش از اندازه مواد مخدر در ویدئو لایو‌های خود حالت عادی ندارد و رکیک‌ترین دشنام‌ها را می‌دهد. این پسر جوان به دلیل چهره خاصش مورد توجه بسیاری از اینستاگرامی‌ها قرار گرفته و صفحه او دنبال می‌شود.

 

شاخ بزرگ دیگر اینستاگرامی جوان دیگری است که شنیع‌ترین تصاویر را به اشتراک می‌گذارد. صفحه اینستاگرام او مدتی مسدود شد، اما شگفت آنکه بعد از مدتی دوباره برگشت و حالا بیش از یک میلیون دنبال کننده دارد!

هر کدام از این شاخ‎ها خود را یک مصلح اجتماعی می‎دانند، غافل از اینکه بدترین تاثیر را روی دنبال کننده‎ها می‎گذارند. یکی بددهانی ترویج می‌کند، یکی عمل‌های جنون آمیز زیبایی. هر کدام چیزی را به مخاطب خود عرضه می‎کنند که معمول و مرسوم نیستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3n96o4