چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/06 09:00
قیمت دلار / قیمت روز دلار / قیمت دلار امروز / قیمت دلار 6 شهریور
کد خبر: 8585

قیمت دلار | قیمت روز دلار | قیمت دلار امروز | قیمت دلار 6 شهریور

قیمت دلار را در سایت ستاره پارسی مشاهده کنید!

قیمت دلار امروز توسط صرافی ملی ایران اعلام شده است. قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی و بازار آزاد امروز یکشنبه 3 شهریور ماه 1400 اعلام شد. قیمت دلار در بازار امروز در بازار آزاد نسبت به روز قبل ، با ۳۰ تومان کاهش همراه بوده است. قیمت دلار روز را با ما دنبال کنید.

قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات روز چهارشنبه روی 27 هزار و 740 تومان قرار داشت اما در شروع معاملات روز شنبه از مرز 28 هزار تومان عبور کرد و روی 28 هزار و 270 تومان قرار گرفت.

قیمت دلار در فاصله عصر چهارشنبه تا صبح شنبه حدود 2 درصد رشد داشت. قیمت ابتدایی دلار سنا نیز در کانال 28 هزار تومان و روی 28 هزار و 62 تومان قرار داشت. البته قیمت دلار سنا در ادامه معاملات امروز قدری پایین آمد و به کانال 27 هزار تومان بازگشت. با این وجود رشد ناگهانی قیمت دلار سنا در شروع معاملات امروز قابل توجه بود. قیمت ابتدایی دلار متشکل نیز تغییرات شدیدی داشت. قیمت ابتدایی دلار متشکل با رشد حدود 4 درصدی نسبت به نرخ میانگین روز چهارشنبه روی 27 هزار و 784 تومان قرار گرفت.

قیمت دلار

واکنش قیمت سکه به رشد قیمت طلا و دلار

قیمت طلای جهانی در معاملات روز جمعه روند افزایشی را دنبال کرد و بعد از عبور از مرز 1800 دلار به 1820 دلار نزدیک شد. قیمت سکه به رشد طلا و افزایش قیمت دلار واکنش نشان دارد و تغییرات مثبت قیمتی را به ثبت رساند. قیمت سکه ظهر روز چهارشنبه روی 11 میلیون و 970 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز حدود 3 درصد بالاتر از نرخ عصر روز چهارشنبه بود و روی 12 میلیون و 300 هزار تومان قرار داشت. با احتساب قیمت 1817 دلار برای طلا و 28 هزار و 300 تومان برای دلار اندازه حباب سکه 1.6 درصد به دست می‌آید. بر این اساس اندازه حباب سکه به طور محسوسی کوچک شده بود و سکه ظرفیت رشد بیشتر را در شروع معاملات امروز داشت.

آیا بانک مرکزی در جهت کاهش قیمت دلار اقدام خواهد کرد؟

همراهی بازار متشکل و سامانه سنا با بازار آزاد می‌تواند نشانه این باشد که بانک مرکزی مقاومت زیادی در مقابل افزایش نرخ ارز نخواهد کرد. البته حجم عرضه دلار در طول هفته گذشته و به طور خاص در روز چهارشنبه بالا بود و حتی عرضه دلار در روز چهارشنبه به نوعی رکورد بود و تنها در دو روز دیگر از سال جاری حجم عرضه از این مقدار بالاتر بود. با این وجود اگر بانک مرکزی احساس کند ابزار به اندازه کافی قدرمند برای بازگرداندن قیمت دلار به سطوح چند هفته پیش را ندارد، ترجیح خواهد دارد دلار خود را در سطوح قیمتی بالا به فروش برساند.

احتمالا انتخاب و انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی قدری از ابهام‌های موجود می‌کاهد. اینکه رئیس جدید بانک مرکزی چه سیاستی را برای کنترل نرخ ارز در پیش بگیرد می‌تواند در تعیین روند قیمت دلار تاثیرگذار باشد. با این وجود تعیین‌کننده اصلی قیمت دلار کسری بود

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار به کانال 28 هزار تومان وارد شد. قیمت ابتدایی دلار سنا نیز در کانال 28 هزار تومان بود. قیمت دلار متشکل نسبت به متوسط روز چهارشنبه حدود 4 درصد رشد کرد. قیمت طلای جهانی به مرز 1820 دلار نزدیک شد. قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت دلار و طلا افزایش یافت. با وجود رشد قیمت سکه اندازه حباب آن به طور محسوسی کوچک شده بود و سکه شرفیت رشد بیشتر را داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mewb2