پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/07 15:46
رپورتاژ آگهی/
کد خبر: 8596

علت روشن نشدن یخچال

یخچال را می تواند قلب هر آشپزخانه و مهم ترین رکن هر خانه ای  دانست، چرا که بر خلاف هر لوازم خانگی دیگری یخچال در لحظه لحظه زندگی ما جای دارد و حتی چند ساعت زندگی کردن بدون این دستگاه می تواند باعث بروز عواقب ناخوشایندی نظیر آب شدن مواد غذایی و فاسد شدن آن ها شود، همین اهمیت یخچال است که موجب شده تا روشن نشدن این دستگاه مشکلی حاد در آن به حساب بیاید، اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید به شما توصیه می کنیم تا در مقاله علت روشن نشدن یخچال در وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد با ما همراه باشید.

 

دلیل روشن نشدن یخچال
 

در پاسخ به این پرسش که چرا یخچال روشن نمی شود به بررسی 7 علت و نحوه رفع آن پرداخته ایم تا شما را از هر مطلب دیگری بی نیاز سازد، چنانچه با مشکل روشن نشدنیخچالمواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله حتما با ما همراه باشید.
 

7علت روشن نشدن یخچال:
 

 
  • مشکل در تامین برف یخچال
  • ایراد در برد الکترونیکی یخچال
  • خرابی در ترموستات یخچال
  • خرابی در موتور یا کمپرسور یخچال
  • بروز ایراد در سیم کشی داخلی یخچال
  • بروز خرابی در تایمر دیفراست یخچال
  • خرابی در رله استارت، خازن یا اورلود


در ادامه به طور گام به گام به بررسی این مشکل ها خواهیم پرداخت:
 

مشکل در تامین برق چگونه می تواند منجر به روشن نشدن یخچال شود؟
 

شاید بتوان ادعا کرد که بروز مشکل در تامین برق یخچال رایج ترین و ساده ترین علت روشن نشدن یخچال می باشد، اگر در مورد عنوان مشکل در تامین برق یخچال سوال دارید در این بخش با ما همراه باشید.

قبل از این که برای روشن نشدن یخچال خود به دنبال راه های تعمیر این دستگاه باشید به شما توصیه می کنیم تا پیرز برق، فیوز و محافظ برق خود را به دقت چک کنید، در اغلب اوقات همین موضووع می تواند منجر به روشن نشدن یخچال شما گردد.

کاربران رامی؛ در صورت استفاده از یخچال های بوش و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر یخچال بوش در آی پی امداد به نزدیک ترین نمایندگی های این شرکت مراجعه نمایید.
 

خرابی در برد الکترونیکی یکی از دلایل روشن نشدن یخچال
 

اگر موتور و یا کمپرسور یخچال را قلب این دستگاه بدانیم طبیعتا برد الکترونیکی این دستگاه مغز آن است، وظیفه کنترل و اجرای نقش تمامی قطعات در یخچال بر عهده یخچال می باشد، در ادامه با علل بروز خرابی در برد الکترونیکی یخچال با ما همراه باشید.

 

  • نفوذ آب یا رطوبت شدید
  • ضربه خوردن به برد الکترونیکی 
  • افزایش دما و حرارت زیاد
  • نوسان برق


تعمیر برد صرفا باید توسط یک متخصص الکترونیک انجام پذیرد و البته در بسیاری اوقات هم برد باید تعویض شود.
 

4


خرابی در ترموستات یخچال چگونه منجر به روشن نشدن یخچال خواهد شد؟
 

همانطور که میدانید یخچال ها به دو نوع ترموستان دار و ندار تقسیم می شوند، ترموستات اصلی ترین وظیفه را در یخچال که تنظیم دما باشد را بر عهده دارد؛ در صورتی که دمای داخل یخچال با دمای تنظیم شده ترموستات مغایرت داشته باشد ترموستات به کمپرسور یخچال فرمان روشن شدن می دهد، ور در صورت خراب شدن قطعه ترموستات این قطعه می تواند از علل روشن نشدن یخچال باشد.

اصلی ترین خرابی ترموستات در یخچال قطعی برق می باشد، اگر برق منزل شما رفت و پس از آمدن برق یخچال شما روشن نشد چک کنید که برق به دستگاه برسد، در صورتی که برق به دستگاه می رسید اما روشن نمی شد احتمال سوختگی ترموستات سخچال شما بسیار بالاست.

اگر در منزل خود یخچال ال جی دارید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع مشکل دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در آی پی امداد بهره مند شوید.
 

خرابی در کمپرسور یخچال چگونه منجر به روشن نشدن یخچال می شود؟
 

اصی ترین و رایج ترین علت روشن نشدن یخچال بروز خرابی در کمپرسوسر یا همان موتور دستگاه می باشد، این اتفاق به خصوص در یخچال هایی که عمر بالایی دارند و چند سالی هست در حال استفاده می  باشند بسیار رایج است.

راه ل این مشکل در 90% اوقات تعویض کمپرسوسر یخچال است که هزینه بالایی هم دارد.
 

خرابی در سیم کشی یکی دیگر از دلیل های روشن نشدن یخچال
 

طبیعتا یخچال هم به مانند هر وسیله برقی دیگری نیاز به اتصالات برقی مخصوص به خود را دارد، قطع شدن یا ش شدن عر کدام از این اتصالات می تواند منجر به روشن نشدن یخچال شما شود، در صورتی که سیم کشی دستگاه شما دچار شل شدن یا درآمدگی شده باشد رفع آن امری ساده خواهد بود و در صورت پارگی سیم هم مشکل شما با تعویض به راحتی حل خواهد شد.
 

8


خرابی در تایمر دیفراست یخچال یکی از مهم ترین علل روشن نشدن یخچال
 

در هنگام خاموش شدن موتور یخچال یا به اصطلاح اتومات کردن هیتر یخچال برای آب کردن برفک های روی اواگراتور روشن می شود، قطعه ای که تشخیص می دهد چه زمانی هیتر باید روشن شود تایمر دیفراست دستگاه است، بروز خرابی در یا نقطعه منجر به روشن نشدن هیتر و یکسره کار کردن یخچال خواهد بود که به مرور منجر به روشن نشدن یخچال خواهد شد.

علاوه بر این خرابی در تایمر دیفراست با خاموش نکردن هیتر می تواند منجر به روشن نشدن کمپرسور باشد، این مشکل به سادگی و با تعویض تایمر دیفراست دستگاه حل خواهد شد.

 

خرابی در رله استارت، خازن و یا اورلود چگونه می تواند منجر به روشن نشدن یخچال شود؟
 

یکی از دلایل روشن نشدن یخچال استارت نزدن کمپرسور است، قطعاتی که در استارت زدن این دستگاه نقش دارند شامل، رله استارت، رله اورلود و خازن های دستگاه می باشند، که خرابی در هر کدام از ایین قطعات می تواند منجر به روشن نشدن دستگاه شود.

برای تشخیص خرابی رله اورلود کافیست تا آن را در کنار گوش خود تکان دهید اگر صدای تکان خوردن چیزی در آن را حس کردید قطعا با خرابی در این قطعه مواجه هستید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45vbd3