چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/12 15:24
کد خبر: 5474

اخراج شدن عیسی آل کثیر به مدت 6 ماه شوک بزرگی ایجاد کرد+جزئیات

شوک بزرگ کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه دیدار با النصر عربستان به پرسپولیس وارد شد.

عیسی آل کثیر( متولد ۱۸ بهمن ۱۳۶۸- دزفول) بازیکن فوتبال اهل ایران است.عیسی آل کثیر در پست مهاجم برای تیم فوتبال پرسپولیس بازی می کند. عیسی آل کثیر در زمان عضویت در تیم آلومینیوم هرمزگان، آقای گل رقابت های لیگ آزادگان ۹۴–۱۳۹۳ شد.


خبرداغ:حمله ی تند محمد شیری به مهران مدیری+عکس جنجالی


کمیته انضباطی  کنفدراسیون فوتبال آسیا  امروز حکم سنگینی را برای عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس صادر کرد و بر این اساس این بازیکن به خاطر شادی جنجالی اش مقابل پاختاکور  ازبکستان  6 ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شد

دلیل محروم شدن آل کثیر چیست ؟

.در اطلاعیه‌ای که امروز سایت AFC‌در این خصوص صادر کرده، آمده است: «کمیته انضباطی و اخلاقی کنفدراسیون فوتبال آسیا، عیسی آل کثیر از تیم  پرسپولیس  را به دلیل نقص ماده 58.1 قانون انضباطی کنفدراسیون از شرکت در هر نوع فعالیت مربوط به فوتبال به مدت 6 ماه منع کرده است و این محرومیت بلافاصله اجرا می‌شود. همچنین این بازیکن 10 هزار دلار نیز جریمه نقدی را باید پرداخت کند. دلیل این محرومیت حرکات تبعیض آمیز در جریان بازی لیگ قهرمانان مقابل پاختاکور در تاریخ 30 سپتامبر 2020 است.»

 

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین در آخر اطلاعیه‌اش به ماده ای که با استناد به آن آل کثیر محروم شده، اشاره کرده: «ماده 58.1 قانون انضباطی کنفدراسیون فوتبال  آسیا  می‌گوید کسی که با استفاده از سخنان تحقیرآمیز، تبعیض آمیز یا تحقیر آمیز یا اقدامات مربوط به نژاد، رنگ پوست، جنسیت، ناتوانی، زبان، سن، شکل ظاهری، مذهب، عقاید سیاسی، ثروت، تولد، حیثیت شخص یا گروهی از افراد را مورد خدشه قرار بدهد باید محکوم شود. همچنین اگر افراد گرایش جنسی یا منشا قومی، ملی یا اجتماعی مرتکب تخلف شده باشد هم شامل این قانون می‌شود».

با این تفاسیر در فاصله چند ساعت تا دیدار پرسپولیس مقابل النصر عربستان کنفدراسیون فوتبال آسیا شوک بدی به کاروان سرخپوشان ایران وارد کرده است. حالا با توجه به اینکه در حکم آمده که بلافاصله اجرا خواهد شد، آل کثیر در بازی امشب مقابل النصر هم نمی‌تواند به  میدان  برود.

 


خبرجنجالی:رقص و شادی ملیکا شریفی نیا در باران لورفت+فیلم جنجالی


 

آل کثیر طی دو روز گذشته بارها توضیح داده که شادی گلش را به خاطر فرم چشمان میکاییل برادرزاده هشت ساله‌اش مقابل پاختاکور چنین کاری انجام داده اما کمیته انضباطی AFC این مساله را مصداق مسائل نژادپرستی تشخیص داده و رای به محرومیت سنگین برای مهاجم تازه وارد و گلزن پرسپولیس داده است.

منبع:رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27axd2