پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/27 13:03
مهسا امینی | درگذشت مهسا امینی
کد خبر: 9380

تصویر پرونده پزشکی مهسا امینی | صحبت ابراهیم رئیسی با خانواده مهسا امینی

در اطلاعیه پزشکی قانونی آمده: به اطلاع می‌رساند اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران جهت رسیدگی ویژه این پرونده نسبت به اعزام همکاران مجرب این سازمان و معاینه دقیق ایشان در بیمارستان اقدام کرد که در حین فرایند تشکیل کمیسیون تخصصی، خبر درگذشت وی واصل شد.

مهسا امینی در سن 22 سالگی درگذشت . مهسا امینی توسط گشت ارشاد بازداشت شده بود . مهسا امینی با اسم اصلی ژینا در سنندج به دنیا امده بود .واکنش رئیس جمهور به فوت مهسا امینی . اخبار مهسا امینی را در ستاره پارسی دنبال کنید .

در پی درگذشت «مهسا امینی» سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن تسلیت به خانواده ایشان و به منظور تنویر افکار عمومی و آگاه‌سازی جامعه، اطلاعیه‌ای از روند رسیدگی به این پرونده صادر کرد.

متن این اطلاعیه به این شرح است: به اطلاع می‌رساند اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران جهت رسیدگی ویژه این پرونده نسبت به اعزام همکاران مجرب این سازمان و معاینه دقیق ایشان در بیمارستان اقدام کرد که در حین فرایند تشکیل کمیسیون تخصصی، خبر درگذشت وی واصل شد.متن این اطلاعیه به این شرح است: به اطلاع می‌رساند اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران جهت رسیدگی ویژه این پرونده نسبت به اعزام همکاران مجرب این سازمان و معاینه دقیق ایشان در بیمارستان اقدام کرد که در حین فرایند تشکیل کمیسیون تخصصی، خبر درگذشت وی واصل شد.

عکس پرونده مهسا امینی

مهسا امینی

به محض اطلاع از وقوع فوت متوفیه و در پی دستور مقام محترم قضایی با تشکیل یک تیم مجرب از کادر متخصصان پزشکی قانونی، پس از انتقال پیکر فوت شده به سالن تشریح مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران، نسبت به معاینه ظاهری و کالبدگشایی پیکر متوفیه اقدام شد.

در رسیدگی به این پرونده

بررسی دقیق و کاملی در معاینه و کالبدگشایی صورت گرفت و تمامی معیارها و شاخص‌های تعیین علت فوت، معاینه ظاهری و اعضای داخلی بدن انجام و نمونه های لازم از بافت ها و اعضای داخلی بدن برداشته و به آزمایشگاه های تخصصی ارسال شد تا به مجرد حصول نتایج آزمایشات ارسالی و با در نظر گرفتن نتایج معاینات و کالبدگشایی انجام شده، مندرجات پرونده بیمارستانی و سوابق پزشکی نام برده و همچنین اخذ نظریه تخصصی رشته های مورد نظر در قالب کمیسیون پزشکی ویژه ای که به دستور دادستان محترم در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شده است، متعاقبا نسبت به تعیین علت فوت اقدام و نتیجه به مقام محترم قضایی ارسال شود.

صحبت ابراهیم رئیسی با خانواده مهسا امینی

رییسی

محمد مهدی رحیمی، مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری ایران با انتشار توییتی از تماس تلفنی ابراهیم رئیسی با خانواده مهسا امینی خبر داد و نوشت: ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی با خانواده مرحومه مهسا امینی، ضمن ابراز همدردی با این خانواده و طلب صبر و اجر برای آنان در این مصیبت، گفت: من در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دستگاههای مسئول مطالبه خواهم کرد تا ابعاد آن روشن شود.

وی همچنین به نقل از رئیسی نوشت: دختر شما همچون دختر خود من است و احساس من این است که این حادثه برای یکی از عزیزان خود من پیش آمده است. اینجانب را در مصیبت خود شریک، و همدرد غم و اندوهتان بدانید.

همچنین در این تماس تلفنی، خانواده مهسا خواستار پیگیری مسئله تا روشن شدن ابعاد موضوع شدند.

مهسا امینی جوان 22 ساله اهل سقز روز سه شنبه در تهران توسط پلیس گشت ارشاد دستگیر شد و از بازداشتگاه به بیمارستان کسری تهران منتقل شد. بر اساس بیانیه این بیمارستان در صفحه اینستاگرامی که حذف شد، وی در زمان ورود به بیمارستان دچار مرگ مغزی شده بود.

با این حال، وزیر کشور ایران دستور پیگیری علت فوت او را صادر کرد و شب گذشته اعلام کرد تاکنون گزارشی از ضرب و شتم نرسیده است. او اعلام کرد که منتظر است تا گزارش نهایی پزشکی قانونی و سایر نهادها در این رابطه به او برسد.

گفتنی است، پس از جان باختن این دختر، واکنش شدیدی از سوی رسانه‌های مختلف، مراجع تقلید و شهروندان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی به وجود آمد و باعث خشمی فراگیر شد. همچنین در جریان اعتراضات پس از خاکسپاری مهسا، چند تن در سقز و سنندجی زخمی و بازداشت شدند.

دانشجویان دانشگاه تهران نیز امروز در داخل محوطه دانشگاه تجمع کردند.

منبع : ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3e9864