جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/10 12:30
کد خبر: 1901

رونمایی از کارت عروسی محمدرضا شریفی نیا و همسرش؛ماجرای دستگیری او+فیلم

محمدرضا شریفی نیا مرد هزار چهره و پرحاشیه سینما و تلویزیون ایران در طول سال های گذشته برای دومین بار مهمان برنامه مهران مدیری شده و درباره زندگی شخصی و کاری اش گفتگو کرده است.

محمدرضا شریفی‌نیا‌ متولد ۲۵ خرداد ۱۳۳۴ است.محمدرضا شریفی‌نیا‌ متولد تهران است.محمدرضا شریفی‌نیا‌ بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سینمای ایران است.محمدرضا شریفی‌نیا با بازیگر سینمای ایران آزیتا حاجیان ازدواج کرد و آن‌ها دارای دو دختر شدند که هر دوی آن‌ها نیز بازیگر هستند: مهراوه و ملیکا شریفی‌نیا.محمدرضا شریفی‌نیا در سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داوود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال ۱۳۷۵ مطرح و شناخته شد. 

 

 

محمدرضا شریفى نیا و محمد زارع از مهمانان جمعه نهم خرداد ۹۹ بودند، با توجه به اینکه محمد زارع یکی از چهره های مشهور است که در برنامه عصر جدید به شهرت رسیده در کنار محمدرضا شریفی نیا برنامه جذابی را رقم زدند.

 

رونمایی از کارت عروسی شریفی نیا و حاجیان

مدیری در ادامه برنامه، کارت عروسی محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان را نشان داد و درباره آن گفت: سال ۵۸ ازدواج کردند؛ نکته جالب اینجاست که هزینه جشن عروسی خود را به کودکانی اختصاص دادند که بی بضاعت بودند.

محمدرضا شریفی نیا 

شریفی نیا سپس متن کارت عروسی خود را خواند: «بسیار آرزو داشتیم که جشنی می‌گرفتیم و شما هم در شادمانی ما شرکت می‌کردید؛ لیکن هزینه جشن را به کودکانی اختصاص دادیم که ثمره این پیوند‌ها هستند اما از داشتن یک لباس هم محرومند. ما شب عید ۲۸ اسفند ۵۸ ازدواج کردیم.»

 

شریفی نیا در پاسخ به اینکه به عنوان پدر به کدام ویژگی خود افتخار می‌کند، اظهار کرد: افتخاری نیست؛ اما دوران نوجوانی و جوانی خود را بیهوده سپری نکردم. خیلی مطالعه کردم و به عنوان یک پدر هر سوالی که بچه‌هایم در خانه داشتند را جواب دادم.

 

ماجرای زندانی شدن شریفی نیا قبل از انقلاب

شریفی نیا در ادامه خاطره‌ای تعریف کرد و گفت: قبل از انقلاب من را دستگیر کردند؛ در زندان خدمت آقای رفسنجانی، محمود دولت آبادی و افراد دیگر بودم. کسی که آن موقع کتابخوان بود، باید تیر باران می‌شد. خیلی به ما سخت می‌گرفتند. آن موقع بچه‌هایی که دستگیر می‌شدند، در برگه بازجویی خود می‌نوشتند کتاب کلیله و دمنه، بوستان و گلستان سعدی را خواندند؛ اما من که برای بازجویی رفتم، ۱۰ صفحه اسم کتاب‌هایی را نوشتم که خوانده بودم!

محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا

وی عنوان کرد: ازغندی بازجوی ساواک از من درباره کارم سوال کرد و به او گفتم دانشجو هستم. گفت این همه کتاب خواندی و فقط دانشجو هستی؟! چطور جرأت کردی نام این همه کتاب را بنویسی؟ گفتم من معلم بچه شما هستم. فکر کردم اگر بگویم فقط کتاب کلیله و دمنه و گلستان را خواندم، شما من را تنبیه می‌کنید. من معلم این کشورم و باید این همه کتاب بخوانم.

محمدرضا شریفی نیا

منبع: پرشین وی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3668j3