پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/23 09:30
کد خبر: 2096

بیوگرافی کامل امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی+تصاویر

در این مطلب با امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی که از بازیگران سینما و تلویزیون می باشند آشنا می شوید . در ادامه عکس هایی از ان ها را مشاهده می کنید.با ما همراه باشید .

الیکا عبدالرزاقی متولد ۱۳۵۸ است.الیکا عبدالرزاقی متولد رامسر است.الیکا عبدالرزاقی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است.الیکا عبدالرزاقی فارغ‌التحصیل آموزشگاه هنری سمندریان است.الیکا عبدالرزاقی دارای مدرک لیسانس ادبیات نمایشی است.الیکا عبدالرزاقی همچنین همسر امین زندگانی است.

 

چکیده ای از بیوگرافی امین زندگانی :

  • نام اصلی : امین زندگانی

  • تولد : ۵ شهریور ۱۳۵۱ تهران، ایران

  • زمینه فعالیت : بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر

  • والدین : سیاوش زندگانی

  • ملیت : ایرانی

  • سال‌های فعالیت : ۱۳۷۰-اکنون

  • همسر(ها): مینا لاکانی (همسر سابق)

  • الیکا عبدالرزاقی

  • مدرک تحصیلی: لیسانس بازیگری تئاتر

 

بیوگرافی امین زندگانی:

امین زندگانی فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر است؛ وی پسر مرحوم سیاوش زندگانی آهنگساز و نوازنده ویلن که همکاری زیادی با هایده داشته است می باشد و برادر امید زندگانی می باشد.

امین زندگانی

امین زندگانی در سال 1371 وارد دانشگاه هنر شد و در رشته تئاتر به تحصیل پرداخت، وی پس از آن پا به عرصه بازیگری گذاشت و در نمایش هایی مثل همسرایی مختار ، خروسک پریشان ، بازی تابلوی آخر ، به من دروغ بگو ، دو مرد بر یک نیمکت ، سرخ سوزان ، مرغ دریایی به ایفای نقش پرداخت.

امین زندگانی

امین زندگانی در سال 1374 برای بازی در سریال وکلای جوان انتخاب شد و برای اولین بار مقابل دوربین قرار گرفت. او پس از آن برای بازی در سریال های به سوی پیروزی سیروس مقدم و راه سوم قاسم جعفری انتخاب شد.

 

امین زندگانی با بازی در فیلم شهرآشوب وارد سینما شد و پس از آن در فیلم های بازیگر  و آدمک ها به ایفای نقش پرداخت. 

امین زندگانی

 امید زندگانی برادر امین زندگانی

امین زندگانی بارها تلاش کرده تا هنر خود را در غیر از بازیگری محک بزند اما به گفته ی خود او حتی در عرصه ی اقتصادی (بازاری) نتوانسته موفق باشد. وی مدتی با یکی از دوستانش شرکت پخش مواد غذایی راه اندازی کرد که بعد از چند وقت خود را کنار کشید.در نتیجه فقط بازیگری را به عنوان شغل خود انتخاب کرده است.

امین زندگانی

ازدواج امین زندگانی :

امین زندگانی قبلا با مینا لاکانی ازدواج کرده بود، که بعد از مدتی از او جدا شد و با الیکا عبدالرزاقی ازدواج کرد. همسر فعلی او الیکا عبدالرزاقی است که او هم از بازیگران سینما و تلویزیون است. خبر نامزدی آنها در سال 1391 رسانه ای شد که در نهایت اسفند 1392 با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج هنرمند تاکنون فرزندی ندارند.

امین زندگانی

 امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی

 

امین زندگانی

عکس کودکی امین زندگانی

یوگرافی الیکا عبدالرزاقی بازیگر سینما و تلویزیون

بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی می گوید که او متولد ۱۳۵۸ در رامسر می باشد. او فارغ‌التحصیل آموزشگاه هنری سمندریان و دارای مدرک لیسانس ادبیات نمایشی است. 

 

خانه داری الیکا عبدالرزاقی

به نظرم زن در خانه به نوعی، منبع انرژی به شمار می رود و او به نوعی مدیر خانه است، که با عشق ورزی و محبتش همه اعضای خانواده را می تواند کنار هم قرار دهد. متاسفانه؛ در نسل جدید، بعضی از خانم ها نسبت به وظیفه مهمی که در خانه دارند بی اعتنا هستند و فکر می کنند، زن مدرن به معنای حذف وظایف مدیریت خانه اش است. در حالی که در دنیا، مادر و یک همسر باکنترل اوضاعی امور خانه، اعضای خانواده را کنار هم قرار می دهد.

امین زندگانی

الیکا عبدالرزاقی

شاید همین دیدگاه باعث شده که همیشه سعی کنم، امورات خانه را با دقت و جدیت خاصی پیگیری کنم. هرچند که در این میان، همسرم هم به من کمک می کند. گاهی وقت ها وقتی به برخی از دوستانم می گویم، من دیشب فلان غذا را پختم تعجب می کنند، انگار انتظار ندارند، من آشپزی کنم و به امور خانه ام رسیدگی…

امین زندگانی

فکر می کنند من باید دور این مسائل را خط بکشم. در حالی که داشتن چنین دیدگاهی، برای آینده خانواده اصلا خوب نیست.

امین زندگانی

سحرخیز بودن الیکا عبدالرزاقی

خوشبختانه عادت دارم تحت هر شرایطی چه سر کار باشم و چه در خانه باشم دیر از ساعت دوازده‌ و نیم نخوابم و سعی می‌کنم سحرخیز باشم. البته کاسکوی سحرخیزمان م ا را راس ساعت هفت و نیم از خواب بیدار می‌کند و اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم با سروصدای پرنده‌مان بیشتر بخوابیم.

امین زندگانی

الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

پیروی از رژیم غذایی سالم پس از ازدواج

پیش از ازدواج رژیم‌های سخت و طاقت‌فرسایی می‌گرفتم تا بتوانم وزنم را ثابت نگه‌دارم و چون استعداد چاقی دارم این رژیم‌ها جزوی از برنامه‌ریزی زندگی‌ام بودند. اشتباهم این بود که غذاهایی با حجم بالا و فست‌فود‌های چرب می‌خوردم و خیالم راحت بود که اشکالی ندارد با یک رژیم دوهفته‌ای سفت وسخت همه اینها را جبران خواهم کرد اما بعد از ازدواج، هم من و هم همسرم تصمیم گرفتیم روش تغذیه سالم را پیش بگیریم.

 

سعی می‌کنیم از کنسروها و مواد غذایی که دارای نگه‌دارنده هستند استفاده نکنیم و از روغن‌های طبیعی در پخت و پز استفاده کنیم . شاید برایتان عجیب باشد بدانید من از روغن دنبه برای پخت و پز استفاده می کنم. روغن دنبه سالم‌ترین و طبیعی‌ترین روغنی است که می توان با آن مواد را سرخ کرد. بدن این نوع چربی را می‌شناسد و راحت می‌تواند آن را حل کند.

الیکا عبدالرزاقی

ورزش مورد علاقه الیکا عبدالرزاقی

ورزش دو را از سنین پایین شروع کردم و دونده بسیار خوبی بودم؛ تا جایی که همه امیدوار بودند در این رشته حرفه‌ای شوم و مدال بیاورم. یادم هست مادرم همیشه می‌گفتند:« الیکا نمی‌دود، پرواز می کند.» در کلاس پنجم دبستان در رشته آمادگی جسمانی خیلی پیشرفت کردم و جزو نفرات برتر بودم‌. در دبیرستان هم عضو تیم والیبال مدرسه بودم. بعد از اتمام دبیرستان کلاس‌های بدنسازی را ادامه دادم و مدتی به خاطر درگیری شغلی نتوانستم منظم ورزش کنم.

الیکا عبدلرزاقی

 الیکا عبدالرزاقی و برادرش در کوهنوردی

 

‌چند سال پیش همسرم به کلاس‌های های سنگ‌نوردی می‌رفت و من که یک روز برای تماشای او به کلاس‌های سنگ‌نوردی رفته بودم جذب این ورزش شدم و در باشگاه سنگ‌نوردی ثبت‌نام کردم. از آن به بعد تا مدت‌ها با همسرم برای سنگ‌نوردی به طبیعت می‌رفتیم .

 

سنگ‌نوردی ورزشی سخت و سنگین اما بسیار لذت‌بخش است. هر وقت دلم برای این ورزش تنگ می‌شود دوباره سراغش می‌روم ولی راستش استارت دوباره این ورزش به خاطر سنگین بودنش و اینکه نیاز به قوای جسمانی کامل دارد خیلی سخت است و حتی ده، بیست روز زمان می‌برد تا بتوانم بعد از مدت‌ها دوباره سنگ‌نوردی کنم.

امین زندگانی

از الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی و رابطه عاشقانه شان بیشتر بدانید

بعضی ها معتقدند اینکه زن و شوهر با هم یک حرف مشترک داشته باشند، خیلی خوب نیست اما عده ای دیگر می گویند که زن و شوهر وقتی هر دو یک دانش را بدانند یا اهل یک حرفه باشند، راحت تر می توانند کار یکدیگر را نقد کنند و در مورد کار هم نظر بدهند؛ نظر شما در این مورد چیست؟

 

– الیکا: من فکر می کنم حرف شما درست است اما فکر نمی کنم همکار بودن یا نبودن آدم ها با یکدیگر خیلی مهم باشد؛ مهم این است که نگاه و دید آدم ها نسبت به این جریان چگونه باشد.

امین زندگانی

عکس های الیکا عبدالرزاقی

در دوستان و اطرافیان ما خیلی این اتفاق می افتد که به دلیل همکار بودن، این قضایا برایشان تکراری شده و خیلی دوست ندارند وارد مسائل همدیگر شوند. در واقع دوست دارند همسرشان از فضای کاری فاصله بگیرد اما خب وقتی با هم همکار باشید مدام مسائل کاری یکدیگر را می بینید و انگار دائما در مورد کارتان صحبت می کنید، حتی در خانه. اینکه نوع نگاه مان به این قضیه چگونه باشد کمک کننده است. البته این را بگویم که ایشان بازیگر بزرگ تئاتر هستند. من تئاتری نیستم اما تئاتر هم کار کرده ام…

 

من واقعا تئاتری نیستم اما کار همسرم را دنبال می کنم، مصاحبه هایش را می خواهم، گاهی به خودم اجازه می دهم حتی کارهایش را نقد کنم و نظرم را بگویم. درست است که مبحث خیلی جدی است اما بخشی از تفریح زندگی من است. راجع به کار همسرم می توانم نظر بدهم، نه فقط به عنوان تماشاچی بلکه به عنوان یک همکار که با آن آشناست. این برای ما لذتبخش است اما می تواند برای خیلی ها لذتبخش نباشد.

الیکا عبدالرزاقی

آن زمان که به کلاس های آقای سمندریان می رفتید، بازی آقای زندگانی را دیده بودید؟

– الیکا: بله، بازیش را دیده بودم. من اولین کاری که از «امین زندگانی» دیدم، سریال «وکلای جوان» بود.

اگر مثلا در دوران نامزدی اشتباهی از آقای زندگانی می دیدید چه رفتاری از خودتان نشان می دادید و چگونه اشتباه شان را به ایشان یادآوری می کردید؟

 

– الیکا: خب بستگی دارد، بالاخره آدم راه بازگو کردن این مسائل را پیدا می کند. باید طرف را خوب بشناسد تا بتواند در این شرایط با او ارتباط پیدا کند. مثلا اگر طرف دمق است، آیا الان می توانم دلخوریم را عنوان کنم؟ یا اینکه باید خیلی جدی این قضیه را مطرح کنم یا به شوخی آن را برگزار کنم؟ وقتی آدم ها از هم دلخور می شوند دلیلی ندارد که با هم قهر کنند.

امین زندگانی

الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی

مثلا با هم قهر می کردیم اما چند دقیقه بعدش بلافاصله با هم حرف می زدیم. یادم است زمانی که نوجوان بودم همیشه عصبانی می شدم که چرا یادم رفته با مادرم یا برادرم قهر بوده ام؟ اما الان فهمیدم که تکنیک خیلی خوبی است.

 

– امین: ضمن اینکه من آدم بسیار سختی در ایجاد ارتباط هستم. من تمام بچه های این حرفه را می شناسم اما فقط این آشنایی در محیط کار است و هیچ وقت پا را فراتر نگذاشته ام. در واقع به افراد به این راحتی اجازه ورود به بخش خصوصی درونم را نمی دهم و این میان من معتقدم که الیکا زحمت بیشتری کشیده است.

امین زندگانی

جوایز امین زندگانی :

• امین زندگانی در سال ۱۳۷۴ جایزهٔ بهترین بازیگر مرد را از جشنوارهٔ تئاتر فجر را دریافت کرد.

• در سال ۱۳۸۰ دومین بازیگر منتخب مردم از بین سریال‌های پخش شده (در طول ۴ سال) از شبکه سوم سیما شد.

• در سال ۱۳۸۱ دومین بازیگر منتخب مردم از بین سریال های پخش شده (در طول ۴ سال) از شبکه سوم سیما شد. وی در فیلم سینمایی پلیسی ماموریت در تهران به ایفای نقش پرداخته است که این فیلم برنده ۱۱ کلت طلایی از جشنواره فیلم پلیسی مسکو شد.

امین زندگانی

آثار امین زندگانی :

تئاتر :

مرثیه ای برای یک دراکولا، علی رزازیان، پردیس شهرزاد، ۱۳۹۶

بنگاه تئاترال، هادی مرزبان، تماشاخانه سنگلج، ۱۳۹۶

تانگوی تخم مرغ داغ، هادی مرزبان، تالار وحدت ۱۳۹۳

جاده طولانی مارپیچ، رضا گوران، تئاتر شهر، ۱۳۹۱ 

پایین گذر سقاخانه، هادی مرزبان، تالار وحدت، ۱۳۸۵ 

یک زن، یک مرد، آزیتا حاجیان، تئاتر شهر، ۱۳۸۴ 

به من دروغ بگو، امین زندگانی

امین زندگانی

سینمایی :

آهوی پیشونی سفید 3 (۱۳۹۷)

قرارمون پارک شهر (۱۳۹۵)

۲۴ سپتامبر (۱۳۹۴)

شهابی از جنس نور (۱۳۹۲ )

فصل فراموشی فریبا (۱۳۹۲)

اختاپوس (۱۳۹۰ )

راه بهشت (۱۳۹۰)

گلوگاه شیطان (۱۳۸۹)

خانواده ارنست (۱۳۸۸)

ملک سلیمان (۱۳۸۷)

من و دبورا (۱۳۸۴)

آدمک‌ها (۱۳۸۲)

بازیگر (۱۳۷۸ )

زن شرقی (۱۳۷۶)

درخشش پنهان (۱۳۸۷)

ژرفا (۱۳۸۷)

شهرآشوب (۱۳۸۴)

امین زندگانی

تلویزیونی : 

۱۳۹۸ ملکاوان

۱۳۹۸ پناه آخر  

۱۳۹۶ خانواده دکتر ماهان

۱۳۹۵ پرستاران

چرخ فلک

۱۳۹۴ دورهمی مهمان مهران مدیری

ساعت صفر

۱۳۹۳ همه چیز آنجاست

۱۳۹۲ شاهگوش

۱۳۹۱ خاطرات مرد ناتمام

۱۳۸۹ مختارنامه

قفسی برای پرواز

۱۳۸۷ کابوس

۱۳۸۵ تا صبح 

یک اشتباه ساده

۱۳۸۳ طلسم‌شدگان

۱۳۸۲ معصومیت ازدست‌رفته

۱۳۸۱ نوعروس 

۱۳۷۹ همسفر 

۱۳۷۷–۷۸ روزگار جوان

۱۳۷۷ به‌سوی افتخار

راه سوم

۱۳۷۴ وکلای جوان

 

انیمیشن :

در مسیر باران (حامد کاتبی، ۱۳۹۵)

 

شبکه نمایش خانگی :

شاهگوش (1393–1392) داود میرباقری

منبع: پرشین وی و ویکی پدیا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/455ko4