چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/25 10:21
کد خبر: 2153

محمدعلی کشاورز براثر ایست تنفسی در گذشت

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پس از مدت‌ها تحمل بیماری درگذشت.

محمدعلی کشاورز  (زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان - در گذشته ۲۵خرداد ۱۳۹۹ در تهران) بازیگر پیشکسوت سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است. او دارای نشان درجه‌ یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران است.

 محمدعلی کشاورز (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون) بعد از مدتی بیماری صبح امروز (25 خردادماه) در گذشت.

 

آرمان امام‌بخش، از نزدیکان این هنرمند ضمن تایید این خبر علت فوت این هنرمند را ایست تنفسی عنوان کرد که به علت نارسایی کلیه رخ داده است. سازمان سینمایی نیز در گفتگو با ایلنا این خبر را تایید کرد.

 

محمدعلی کشاورز از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. او فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک بود.

 

او در بازیگری، همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، داود رشیدی و عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌آیند.

 

بازی در دایی‌جان ناپلئون، هزاردستان، سربداران، سلطان و شبان، گرگ‌ها خاکستری رنگ‌اند و پدرسالار ازجمله سریال‌هایی بود که کشاورز در آنها ایفای نقش کرد.

 

کشاورز برای نخستین‌بار در سال ۱۳۴۳با فیلم شب قوزی ساخته فرخ غفاری بازیگری در سینما را نیز تجربه و پس از آن در ۴۷ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

 

دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها ازجمله آثار ماندگار محمدعلی کشاورز به شمار می‌آید.

منبع:ایلنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2adkk2