چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/29 16:30
کد خبر: 650

بیوگرافی بهترین دروازه بان جهان بوفون

بوفون دروازه‌بان فوتبال ایتالیایی است که برای باشگاه فوتبال یوونتوس در سری آ بازی می‌کند.

به گزارش ستاره پارسی؛ جانلوئیجی بوفون به ایتالیایی: Gianluigi Buffon زاده ۲۸ ژانویه ۱۹۷۸ در کارارا است.بوفون که معمولاً با نام خلاصه‌تر جی‌جی بوفون شناخته می‌شود، دروازه‌بان فوتبال ایتالیایی است که برای باشگاه فوتبال یوونتوس در سری آ بازی می‌کند.بوفون پیش از این کاپیتان تیم ملی ایتالیا بود. بسیاری بوفون را به‌عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال می‌دانند.

 

بیوگرافی بوفون

  • نام کامل: جانلوئیجی بوفون
  • زادروز: ۲۸ ژانویهٔ ۱۹۷۸ ‌(۳۶ سال)
  • زادگاه : کارارا
  • قد: ۱۹۱ سانتی‌متر (۶ فوت و ۳ اینچ)
  • باشگاه کنونی: یوونتوس
  • پُست : دروازه‌بان

 

جانلوئیجی بوفون(معروف به جی جی بوفون) (زاده ۲۸ ژانویه ۱۹۷۸ در کارارا) دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه فوتبال یوونتوس می‌باشد.

بوفون

 عکس بوفون

 

زندگی ورزشی بوفون

بوفون در سن ۱۲ سالگی به تیم بوناسکولا پیوست و در ۱۳ سالگی به تیم پارما پیوست بوفون بر خلاف هم اکنون در سن ۱۳ سالگی در خط حمله به عنوان یک مهاجم بازی می کرد او یکسال در همین پست باقی‌ماند که در ۱۴ سالگی هر دو دروازه بان مصدوم شدند و وی مجبور شد تا از دروازه دفاع کند و بنابراین او دو هفته در پست دروازه بانی ماند که بعد از دو هفته کار خود را به صورت رسمی در پست دروازه بانی شروع کرد. و سر انجام در سال ۱۹۹۵ برای اولین بار در مقابل تیم میلان در رقابت های ایتالیا سری آ حاضر شد. وی هم اکنون به عنوان دروازه بان با پیراهن شماره 1 در ترکیب یوونتوس قرار دارد. لورنزو بوفون دروازبان ایتالیا در جام جهانی 1962 از اقوام وی بوده است.

 

افتخارات بوفون

- بهترین دروازه بان جهان درسال ۲۰۰۳-۲۰۰۲. فیفا وی را در سال ۲۰۱۰ بهترین دروازه بان ۲۴ سال گذشته جهان معرفی کرد.

- بوفون با ایتالیا در چهار دوره جام جهانی٬ جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ و جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ و جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ و حاضر بوده و در سال ۲۰۰۶ با ایتالیا قهرمان جهان شد. وی در پارما شناخته شد.

- بوفون گرانترین دروازه‌بان جهان نیز بود. او یورو ۲۰۰۰ ابه دلیل شکستگی انگشت از دست داد.وی در مسابقات یورو ۲۰۰۴ و یورو ۲۰۰۸ حاضر بوده است. او در یورو ۲۰۰۸ به دلیل مصدومیت فابیو کاناوارو کاپیتان ایتالیا بود.

- او بهترین دروازه بان جام جهانی ۲۰۰۶ شناخته شد. وی هم اکنون در یوونتوس عضویت دارد.

بوفون

زندگی شخصی بوفون

همسر بوفون، النا سره دووا، اهل جمهوری چک می‌باشد او همچنین دارای دو فرزند به نام لوییس توماس و دوید لی می‌باشد. او به موسیقی علاقه فراوان دارد و اوقات فراعت خود را با گوش دادن به موسیقی می گذراند وی اخبار را از رادیو می شنود و به تماشای تلویزیون چندان اهمیت نمی‌دهد. جی جی آرزو دارد روزی به وطن خویش یعنی کارارا برگردد و در آن جا همچون زمانی که پسر بچه ای بیش تر نبود آرامش داشته باشد.

 

بوفون

  عکس بوفون

بوفون در یک خانواده ورزشی متولد شد، مادرش یعنی ماریا استلا یک پرتاپ کننده دیسک بود و پدرش یعنی آدریانو یک وزنه بردار قدرتی! حتی دو خواهرش به نام های ورونیکا و جوندالینا هم والیبالیست هستند و عمویش نیز یک بسکتبالیست حرفهای بوده است.

بوفون


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27q7d3