پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/23 05:50
کد خبر: 4873

بیوگرافی کامل روح الله زمانی بازیگر معروف فیلم"خورشید"+عکس

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر خورشید و ماجرای شرم روح الله زمانی از نزدیک شدن به طناز طباطبایی را می خوانیم.

روح الله زمانی اولین تجربه بازیگری خود را در فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی داشته است و با حضورش در نشست خبری این فیلم و همچنین لحن و تکه کلام های جالبی که داشت توجه همگان را برانگیخت. و در این میان نیز در خصوص ارتباطش با طناز طباطبایی که نقش مادرش در این فیلم داشت صحبت کرد.

 


جایزه بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز به روح الله زمانی رسید+بیوگرافی


 

فیلم خورشید که جدیدترین فیل مجیدی مجیدی است و مجیدی برای انتخاب بازیگران نوجوانش، به سراغ کودکان کار از جمله روح‌الله زمانی رفته است.

 

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر خورشید که از نزدیک شدن به طناز طباطبایی شرم کرد + عکس

 

در نشست خبری «خورشید» که امشب دوشنبه ۲۱ بهمن در سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر با حضور کارگردان و عوامل برگزار شد، روح‌الله زمانی، بازیگر نوجوان این فیلم در ابتدای صحبت‌هایش، ضمن تشکر از علی نصیریان و جواد عزتی، احساساتی شد و اشک ریخت. او در بخش‌های دیگری از صحبت‌هایش، از تکه کلام‌هایی ویژه کودکان کار و خیابان مثل ساچمه‌هایم ریخت یا ... استفاده کرد.

 

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر خورشید که از نزدیک شدن به طناز طباطبایی شرم کرد + عکس

 

در ادامه این نشست، طناز طباطبایی درباره ایجاد ارتباط با روح‌الله زمانی که نقش فرزندش را در فیلم ایفا می‌کرد، از شرم این نوجوان برای نزدیک شدن به خودش گفت که این کودک کار، در توضیح این شرم گفت: «من چون برای خودم ناموس خیلی مهم است، به خودم اجازه نمی‌دهم نگاه بد به کسی داشته باشم.»

 

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر فیلم خورشید

مجید مجیدی کارگردان فیلم خورشید روح الله زمانی را از بین بچه های کار برای بازی در این فیلم انتخاب کرده است.

 

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر خورشید که از نزدیک شدن به طناز طباطبایی شرم کرد + عکس

 

داستان فیلم خورشید با بازی روح الله زمانی

داستان فیلم یک فضای ماجراجویانه جالب دارد که تماشاگران از هر گروه سنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گروهی که علی به عنوان شخصیت اصلی همراه با دوستانش دارد یک گنگ بامزه است که به خوبی در آن می‌توان حس شاعرانه زندگی و شور و هیجان دوران کودکی و نوجوانی را دید. در واقع خورشید پر شده از صحنه‌های دلنشینی که روح آدم را نوازش می‌کنند و مخاطب را از لحاظ احساسی تحت تاثیر قرار می‌دهند.

نکته مهم و جالب در مورد چنین اتفاقی در این فیلم این است که مجیدی برخلاف دیگر آثار سینمای ایران در این سال‌ها سعی نکرده که برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب، با قرار دادن صحنه‌های متعدد که از نظر روحی چالش برانگیز هستند، مخاطب را به تماشای ادمه فیلم ترغیب کند. بلکه، تمام شیرینی خورشید به خوبی در روایت فیلم جا گرفته و همسو با قصه اصلی است.

 

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر خورشید که از نزدیک شدن به طناز طباطبایی شرم کرد + عکس

 

استفاده درست از نمادها و نورپردازی با هویت هم از دیگر نکات مثبت در رابطه با فیلم خورشید است. همان‌طور که از نام فیلم مشخص شده، عنصر نور اهمیت زیادی در فیلم دارد و مجیدی بارها طی این فیلم سعی می‌کند تا با کم و زیاد شدن نور در بخش‌های روشن و تاریک داستان، منظور خود را به صورت غیر مستقیم به تماشاگر برساند.

این نورپردازی‌ها نمایان‌گر شرایط روحی شخصیت علی هستند. هر جایی که شاهد کم شدن نور و حضور رنگ‌های سرد هستیم، حالات روحی علی هم غمگین‌تر شده و هر جا خورشید خودش را نمایان می‌کند یا نور کوچکی روی زمین تابانده می‌شود، امید تازه‌ای در دل شخصیت اصلی شکل می‌گیرد.

 

بیان دغدغه‌ای اجتماعی در فیلم خورشید

همزمان با ارائه یک داستان هیجان انگیز، مجیدی از بستری که فراهم شده به خوبی برای بیان دغدغه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کند. یک نکته جالب در مورد داستان خورشید و مقایسه آن با سایر فیلم‌های مجیدی این است که این فیلم با زبان صریح‌تری دست به نمایش دغدغه‌های کودکان و به‌خصوص کودکان کار می‌زند و بارها شاهد صحنه‌های متعددی هستیم که علی و دوستانش با چالش‌های سختی روبرو می‌شوند که حسابی آن‌‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و فیلم هم بدون هیچ سانسوری سعی می‌کند که روایتگر این اتفاقات تلخ باشد.

در واقع همزمان که خورشید دارای یک دیدن هیجان انگیز و دوست داشتنی به زندگی است، مشکلات سخت و آزار دهنده کودکان کار، مهاجران افغان و مشکل اعتیاد را به تصویر می‌کشد و به خاطر آن که تماشاگر با این شخصیت‌ها ارتباط برقرار کرده، حسابی تحت تاثیر چالش‌هایی که آن‌ها در زندگی خود دارند هم قرار می‌گیرد.

 

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر خورشید که از نزدیک شدن به طناز طباطبایی شرم کرد + عکس

 

اتفاقات جالب و حواشی حضور روح الله زمانی در نشست فیلم خورشید در جشنواره فجر 

روح الله زمانی، بازیگر نوجوان این فیلم در ابتدای صحبت‌هایش، از حمایت‌های مادرش تشکر کرد و اشک ریخت: دم مادرم گرم که حمایتم کرد.

او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش که خنده‌ی حضار را به همراه داشت، درباره اولین دیدارش با علی نصیریان گفت: وقتی آقای نصیریان رو دیدم، ساچمه‌هام ریخت.

در ادامه این نشست، طناز طباطبایی درباره همکاری‌اش با روح‌الله زمانی که نقش فرزندش را در این فیلم ایفا می‌کند و همچنین از شرم این بازیگر نوجوان گفت: روح‌الله اصلا به من نزدیک نمیشد، میگفتم فکر کن من مامانتم. خیلی خجالت می‌کشید.

 

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر خورشید که از نزدیک شدن به طناز طباطبایی شرم کرد + عکس

 

روح‌الله زمانی در ادامه صحبت‌های طناز طبایی توضیح داد: من چون برای خودم ناموس خیلی مهم است، به خودم اجازه نمی‌دهم نگاه بد به کسی داشته باشم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36kre2