دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/23 06:58
کد خبر: 4879

اکبر عبدی از اعتیادش به تریاک پرده برداشت+فیلم لورفته

اکبر عبدی در برنامه «چهل تیکه» اعتراف غافلگیرکننده‌ای کرد.

اکبر عبدی   زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹ است.اکبر عبدی در تهران متولد شد.اکبر عبدی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر است. اکبر عبدی بیشتر در نقش‌های کمدی بازی می‌کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت اکبر عبدی، امکان گریم شدید و ساختن چهره‌های گوناگون، مانند نوجوانان و زنان را به وی می‌دهد. اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده‌است.

 

 

 

 


خبرداغ:


فیلم لورفته از رقص و حرکات موزون بازیگران در مهمانی خصوصی+فیلم دیده نشده


 

 


صحبت های جنجالی امین حیایی در مورد سوپراستار سینما ایران+فیلم


 

عبدی در بخشی از صحبت‌هایش در برنامه چهل‌تیکه که از شبکه نسیم پخش می‌شود، به ماجرای اعتیادش اشاره کرد و چنین گفت: «خیلی دوست دارم خاطراتم را از ۱۸ سالگی تا امروز که ۶۰ ساله هستم، تعریف کنم؛ البته بدون سانسور. دوست دارم به بچه‌ها بگویم ۲۵ سال تریاک مصرف کردم و حدود ۱۵ سال سیگار کشیدم؛ اما بعد از پیوند کلیه پنج سال است که پاک هستم. من اکبر عبدی حدود چهار سال و نیم است که پاک هستم». این اعتراف، می‌تواند چند درس برای همگان داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

اعتیاد در کمین همه ماست!

ترک اعتیاد به مجموعه فرایندهایی گفته می‌شود که طی آن‌ها فرد معتاد تحت نظر متخصص یا به‌ صورت فردی، برای قطع مصرف ماده اعتیادآور اقدام می‌کند. در این فرایند فرد سعی می‌کند علاوه بر قطع مصرف ماده مخدر، سبک زندگی خود را نیز تغییر دهد و زندگی متعادل، به هنجار و با اعتماد به نفسی داشته باشد. هدف نهایی از ترک مواد بازگشت فرد به حالت طبیعی و سالم دوران قبل از اعتیاد است. اولین نکته قابل تامل درباره این اعتراف، توجه به این موضوع مهم است که بدانیم هر فردی ممکن است در دام اعتیاد بیفتد یا به عبارتی دیگر، اعتیاد در کمین همه ماست.

شجاعت عبدی هم ستودنی است

میزان موفقیت در ترک مواد به ویژگی‌های شخصیتی بیمار، میزان اراده و تلاش او، حمایت اطرافیان، نوع ماده مخدر، شدت وابستگی، موقعیت اجتماعی، چگونگی مقابله با اعتیاد و روش درمانی، بستگی دارد. چقدر خوب است که بعد از ترک، فرد شجاع باشد و رازهای موفقیت خود را با افراد مبتلا در میان بگذارد. عبدی ثابت کرد که اعتیاد 15 ساله را هم می‌شود ترک کرد و همین اعترافش، می‌تواند انگیزه‌ای برای همه معتادانی باشد که شانسی برای ترک در خودشان نمی‌بینند.

موفقیت در ترک را باید به خود یادآوری کرد

بعد از پاک شدن این نکته اهمیت دارد که فرد موفقیتش را در ترک به خود یادآوری کند تا بتواند اعتماد به نفسش را حفظ کند و دوباره برای مصرف مجدد وسوسه نشود. این که عبدی می گوید: «من اکبر عبدی حدود چهار سال و نیم است پاک هستم» باعث می‌شود تا هم انگیزه‌اش برای نرفتن دوباره به سمت مواد بیشتر شود و هم توانمندی خودش را به یاد بیاورد که همین مسئله، یکی از رموز موفقیت در حوزه‌های مختلف است.

یک نکته مهم

برخی افراد به دلیل واهمه از فاش شدن اعتیادشان در محل کار و بین اطرافیان و از بین رفتن آبرویشان تمام تلاش خود را می‌کنند تا کسی متوجه اعتیاد آن‌ها نشود و به همین دلیل اقدامی برای ترک اعتیاد نمی‌کنند اما آن‌ها باید این مسئله را بدانند که هرچه سریع‌تر جلوی این کار را بگیرند به نفع آن‌هاست و خطرات کمتری سلامت جسمی و روانی خود و خانواده شان را تهدید خواهد کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dzdw2