چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/25 18:24
کد خبر: 4961

واکسن آنفولانزا از مهر ماه توزیع می شود!

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه توزیع واکسن آنفولانزا از ابتدای مهرماه انجام خواهد شد، گفت: تزریق واکسن برای همه اقشار ضرورتی ندارد.

امیر بقایی، مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: استفاده از واکسن آنفولانزا برای همه ضرورتی ندارد و فقط گروه‌های پر خطر باید تزریق کنند.

 


قیمت اصلی واکسن آنفلوآنزا اعلام شد+جزئیات


 

مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: گروه‌های پرخطر شامل کودکان زیر 6 سال، خانم‌های باردار، افرادی که بیماری‌های زمینه ای مانند ضعف سیتم ایمنی، بیماری کبدی و کلیوی دارند و افرادی که در بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند.

بقایی تصریح کرد: توزیع واکسن آنفولانزا از اول مهرماه خواهد بود و در حال حاضر واکسن های موجود در بازار یا مربوط به سال گذشته می باشند و یا تقلبی هستند.

به گفته وی نحوه توزیع به این صورت خواهد بود که واکسن از طریق معاونت بهداشتی و خانه‌های بهداشت برای افراد پر خطر به صورت رایگان تزریق می‌شود و سالمندان نیز می توانند با در دست داشتن کارت ملی به داروخانه ها مراجعه کنند.این مقام مسؤول با بیان اینکه این واکسن برای افراد سالمند با قیمت دولتی حدود چهل هزار تومان توزیع خواهد شد، افزود: در حال تلاش هستیم تا برای سایر افراد نیز واکسن را تهیه کنیم و با قیمت دولتی از طریق داروخانه‌ها عرضه کنیم. 

 


 

منبع:رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4m9eb3