پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/20 16:07
کد خبر: 6546

جنجالی|ایرانی بودن بایدن لورفت!

جوبایدن آمریکایی که احتمالا رئیس جمهور می شود، ایرانی الاصل است. آیا این شایعه است؟!

بایدن در دوران حضور در سنای آمریکا به مدت طولانی عضو و رئیس کمیته روابط خارجی بود و با جنگ خلیج‌فارس در سال ۱۹۹۱ مخالفت کرد. با این حال، بایدن از مداخله آمریکا و ناتو در جنگ بوسنی در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵، گسترش ناتو در دهه ۱۹۹۰ و بمباران صربستان در سال ۱۹۹۹ در جریان جنگ کوزوو دفاع کرد. بایدن در دفاع از جنگ عراق در سال ۲۰۰۲ سخنرانی کرد و به آن رأی موافق داد، اما با افزایش سربازان آمریکایی در سال ۲۰۰۷ در این کشور مخالفت کرد.​بایدن در انتخابات رئیس جمهوری 2020 با ترامپ رقایت کرد و پیروز شد.


خبرجنجالی:عاشقانه های مجری و همسرش روی آنتن زنده+فیلم


شخصی به اسم دکتر «اندی واسهول» از موسسه تحقیقات تاریخی دانشگاه معتبر «ام. آی. تی» آمریکا، اعلام کرده که طبق تحقیقاتش، «جوبایدن» اصالتا کرد و از غرب ایران بوده است! به عبارت دیگر، اصل و نسبش به خاندان بایدان در منطقه  پیرانشهر کردستان  می‌رسد که در دوران قاجاریه جلای وطن کرده و طی چند نسل سر از آمریکا درآورده است! به این ترتیب که، جد بزرگش در واقع «ابوبکر خان بایدان» که از خوانین معروف منطقه « پیرانشهر » بوده (و به همین خاطر هم اسمش «بایدن» بوده)، که در دوران «ناصرالدین شاه قاجار»به ناچار از این شهر فرار کرده و به مرز عثمانی می‌رود و بعد، در « حلبچه » به عنوان تاجر تنباکو فعالیت کرده و سپس به «بیروت» می‌رود.​

ظاهرا، ابوبکر خان بایدان» همانجا فوت می‌کند و پسرش، «علی ابوبکر بایدان» به خاطر مشکلات ابتدا به فرانسه و از آنجا به دعوت یکی از بازرگانان فرانسوی به آمریکا رفته و خانواده اش را به آنجا  مهاجرت  می‌دهد.

 

خاندان بایدان ر منطقه پنسیلوانیا ساکن شدند

بنا بر تحقیقات این محقق، خاندان بایدان بدلیل موفقیت در تجارت تنباکو در منطقه  پنسیلوانیا  ساکن شده و آن‌ها که قبل از جنگ جهانی دوم وارد امریکا شده بودند بتدریج سرشناس شده و به دلیل برخورداری از اخلاق و منش آریایی مانند جوانمردی و کمک به نیازمندان از محبوبیت بالایی برخوردار می‌شوند، ولی بدلایلی این خاندان تکه پاره شده و فرزندان آن‌ها هرکدام مسیر جداگانه‌ای در پیش می‌گیرند و پدربزرگ جوبایدن بدلیل تقاضای خانواده همسرش خود را در کلیسای ارتدکس بعنوان پیرو آن کلیسا ثبت می‌کند و به این گونه فرزندانشان و از جمله پدر «جو»، امریکائی ارتدوکس شده و بالطبع فرزندان آن‌ها نیز آمریکایی مسیحی شده اند.


خبرداغ:شباهت دارا حیایی و پدرش در لایو همه را متعجب کرد!+فیلم


به گزارش این خبرگزاری، جو بایدن که از تاثیر افشای این پیشینه بدلیل جو ضدایرانی موجوددر مطبوعات آمریکا اطلاع داشته اند از حدود ده سال پیش و دوران ریاست جمهور بوش پسر، بطور کامل آن را پنهان کرده و صرفا اعضای ارشد حزب دمکرات و  باراک اوباما  و جان کری در سال‌های اخیر از آن اطلاع داشته اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4ynvy2