پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/03 10:53
کد خبر: 6911

قیمت مسکن کاهش یافت!

بررسی وضعیت بازار مسکن حاکی از افزایش قابل توجه متقاضیان فروش آپارتمان‌های مسکونی است به نحوی که متقاضیان فروش خانه تا ۴ برابر افزایش یافته‌اند و خریداران از بازار مسکن عقب نشینی کرده‌اند. این وضعیت می‌تواند سقوط سنگین نرخ مسکن را در پی داشته باشد.

در هفته‌های اخیر در حال حس کردن تغییراتی است که در انتظارات تورمی مردم ایجاد شده است. انتظارات تورمی بعد از پیروزی بایدن در انتخابات امریکا کاهش پیدا کرده و این امر در بازار بورس، طلا و ارز خود را تا حدی نشان داده است و در بازار مسکن نیز تلاطم و نوسان کاهشی قیمت‌ها در حال اتفاق افتادن است.


خبرداغ:دارا حیایی:مادرم فیلم مرا نگاه نکرد!+فیلم


شاید برخی دلالان ملک بر این نکته اصرار کنند که خانه ارزان نشده اما واقعیت این است که به تعداد فروشندگان ملک – چه املاک ویلایی و چه آپارتمان – در هفته‌های اخیر به شدت افزوده شده و قیمت‌های پیشنهادی نیز کاهش پیدا کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد در این باره نوشته است؛ تحقیقات و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در روزهای اخیر در برخی بنگاه‌های‌مسکن فعال در بعضی از مناطق و محلات شهر تهران حجم فایل‌های فروش مسکن تا ۴ برابر نیز افزایش یافته است.

 

گام اول سقوط با کاهش ۱۵ درصدی قیمت‌مسکن

در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ تحقیقات میدانی حکایت از شکل‌گیری ترافیک در خروجی بازار‌مسکن از سوی فروشنده‌های آپارتمان دارد. عمده متقاضیان فروش، سرمایه‌گذارانی هستند که پیش‌تر و به دنبال انتظارات تورمی وارد بازار مسکن شده بودند اما هم‌اکنون با کاهش ریسک‌های غیراقتصادی، کاهش انتظارات تورمی، مشاهده سقوط و ریزش نرخ در سایر بازارها و… به صف متقاضیان فروش واحدهای مسکونی پیوسته‌اند.


خبرجنجالی:روزبه حصاری با بازیگر پرحاشیه ازدواج کرد+عکس


بر اساس این گزارش مهم‌ترین تغییر رصد شده در ۱۵ روز اول آبان ماه در بازار معاملات مسکن، کاهش متوسط ۱۵ درصدی قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن اعلام شده از سوی مالکان بوده است. ضمنا حجم تقاضای خرید مسکن در این بازه زمانی از سوی متقاضیان سرمایه‌ای که پیش‌تر عمده خریدهای مسکن از سوی آنها انجام می‌شد کاهش یافته است.

با این شرایط به نظر می‌رسد احتمال سقوط قیمت‌ مسکن در هفته‌ها و ماه‌های آتی جدی شده باشد و این در حالیست که برخی واسطه‌ها و فعالان بازار مسکن، ایجاد شرایط رکود تورمی برای ماه‌های پیش‌رو را در این بازار پیش‌بینی می‌کنند.

 
منبع: کاماپرس

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3k8dd3