پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/23 09:40
کد خبر: 7422

قیمت تمام شده هر واحد مسکن ملی چقدر است؟

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه گفت: قیمت تمام شده یک واحد ۱۰۰ متری در طرح اقدام ملی مسکن ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با تکذیب آورده اولیه ۱۵۰ میلیون تومانی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، گفت: طبق جدولی که برای طرح مسکن ملی در سایت منتشر شده است، متقاضیان در مرحله اول تنها ۳۰ درصد کل بهای تمام شده را پرداخت می‌کنند و در مراحل بعدی مطابق با پیشرفت واحد‌های مسکونی آورده‌های خود را پرداخت می‌کنند.


خبرداغ:حسن آقا میری با استایل نامتعارف جدیدش حاشیه ساز شد!+عکس


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آورده متقاضیان برای واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف ۳۰  تا ۴۰ میلیون تومان است، گفت: در صورتی که پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ۹۹ ساله باشد و متقاضیان به صورت گروهی واحد‌های خود را تحویل بگیرند، قیمت تمام شده ساخت واحد‌ها بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

واریز اقساط خریداران مسکن ملی به چه صورت است؟

محمودزاده افزود: در صورتی که متقاضیان به صورت گروهی و پلاک به پلاک در قالب گروه‌های زیر ۱۰ نفر واحد‌های خود را بسازند، ممکن است آورده متقاضیان زیر ۱۰۰ میلیون تومان تمام شود. متقاضیان برای این پروژه‌های ۹۹ ساله ۱۰۰ میلیون آورده باید داشته باشند و ۱۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات دریافت می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ابتدا متقاضیان ۳۰ میلیون تومان به حساب واریز می‌کنند و مابه‌ التفاوت قیمت تمام شده را طی جدولی در مراحل مختلف مطابق با پیشرفت واحد‌ها واریز می‌کنند.

محمودزاده درباره قیمت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برای استان تهران هم گفت: آپارتمان‌هایی که ۳ یا ۴ طبقه ساخته می‌شوند متری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. به این مفهوم که اگر فردی واحد ۱۰۰ متری را انتخاب کرده باشد قیمت تمام شده ساخت این واحد با دریافت تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان برای آن تمام می‌شود.



او افزود: تمامی واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دارند که متقاضیان مطابق با نیاز خود این تسهیلات را دریافت می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: برای یک واحد ۱۰۰ متری در استان تهران ممکن است کل آورده متقاضیان تنها ۱۵۰ میلیون تومان باشد.

اختصاص زمین رایگان برای ساخت واحد‌های ۹۹ ساله طرح مسکن ملی

محمودزاده درباره قیمت زمین‌های واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: اگر اراضی ۹۹ ساله باشد که این زمین‌ها رایگان و یا با قیمت بسیار پایین برای متقاضیان تمام می‌شود، ولی اگر در قالب طرح‌های ۹۹ ساله نباشد متقاضیان پس از ۲ سال استراحت و تحویل گرفتن واحد‌های خود اقساط این اراضی را پرداخت می‌کنند که قیمت آن به نرخ امروز است، اما اقساط آن به صورت طولانی مدت در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه در شهر‌های استان تهران در طرح اقدام ملی مسکن میانگین یک متر  مکعب زمین بین ۳ و نیم تا ۴ میلیون تومان است گفت: برای  آپارتمان‌های پر تراکمی که مساحتی حدود ۳۸ تا ۴۳ متر دارند قیمت زمین حدود ۱۲۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود که متقاضیان این مبلغ را می‌توانند در اقساط ۱۲ ساله پرداخت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: تمامی این مبالغ به صورت علی‌الحساب است و با نرخ‌های همان دوره از متقاضیان دریافت می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه برای استان تهران ۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در نظر  گرفته  شده است، گفت: در ۳۰ آذر ماه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران آغاز شد که در این دوره تمامی  واحد‌ها در شهر‌های پردیس و پرند در همان ساعات ابتدایی پر شد.

او یادآور شد: ما در طرح اقدام ملی مسکن برای استان تهران از تمامی ظرفیت‌های خود با وجود مشکلاتی که وجود داشت استفاده کردیم و ممکن است در مرحله دوم برای پردیس، پرند و هشتگرد ظرفیت‌های کمتری در نظر گرفته شود یا اصلا ظرفیتی در نظر گرفته نشود، اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا پایان سال بتوانیم برای استان تهران ظرفیت‌سازی کنیم.

گفتنی است طرح اقدام ملی مسکن به عنوان بزرگترین و مهمترین  طرح مسکنی در دولت دوازدهم از پایان سال گذشته کلید خورد و ثبت‌نام متقاضیان برای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که در نظر گرفته شده بود از ۲۱ آبان ماه آغاز و  تا ۳۰ آذر ادامه داشت در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن ۲۶۰ هزار نفر در ۵۳۸ شهر  ثبت‌نام کردند که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها در بافت‌های فرسوده و ۲۴۰ هزار نفر از آن‌ها در سایر بخش‌ها و شهر‌های  جدید ثبت‌نام کردند.

طبق گفته وزیر راه و شهرسازی پس از پالایش و راستی آزمایی شرایط متقاضیان مجدد مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن آغاز می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی راستی آزمایی شرایط متقاضیان حدود یک تا ۲ ماه به طول می‌انجامد و در این دوره بسیاری از متقاضیان به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف خواهند شد که همین موضوع باعث ایجاد ظرفیت‌های جدید در شهر‌های مختلف خواهد شد.

شرایطی که متقاضیان در این دوره برای ثبت نام باید داشته باشند از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ تسهیلات دولتی از جمله دریافت زمین، ملک و یا تسهیلات خرید مسکن دریافت نکرده باشند و سابقه ۵ سال سکونت در شهر انتخاب  شده را داشته باشند و متقاضیان باید متأهل، سرپرست خانوار و بانوان باید بالای ۳۵ سال را داشته باشند.


خبرداغ:عکس عروسی مریم امیرجلالی و همسرش لورفت+عکس


همچنین متقاضیان باید فرم "ج" آن‌ها سبز باشد که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در مرحله اول  بیش از ۴۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان به دلیل آنکه فرم جیم آن‌ها قرمز بوده  از همان اول حذف شده‌اند.

همچنین متراژ واحد‌هایی که برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده به صورت میانگین ۷۵ تا ۱۰۰ متر است که کمترین آن حدود ۶۵ متر یک خوابه و بیشترین آن حدود ۱۰۰ متر در نظر گرفته شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4y7ka4