دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/27 12:26
کد خبر: 7528

لایو 18+ خانوم بلاگر با پسر 14 ساله غوغا به پاکرد+واکنش کاربران

لایو جنجالی و جنسی پسر 14 ساله ایرانی با یک خانم بلاگر معروف در اینستاگرام و صحبت های وقیحانه و جنسی پسر نوجوان با واکنش کاربران فضای مجازی همراه بود.

چند روز پیش یک نوجوان ۱۴ساله با یک بلاگر معروف ایرانی در اینستاگرام به صورت لایو با هم گفتگویی داشتند که به نوعی حول محور مسائل جنسی بود. این لایو آنقدر سر و صدا کرد که کاربران شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و توئیتر واکنش‌های زیادی به آن نشان داده‌اند.


خبرداغ:پلمپ باشگاه زنانه در اوج کرونا به تنش کشیده شد!+فیلم لورفته


کاربران می‌گویند این گونه از لایو یک پسر نوجوان با یک خانم بلاگر نشان‌دهنده عمق فاجعه در میان نوجوانان است. نوجوانانی که بدون هیچگونه نظارتی ساعت‌ها پشت صفحه های لپ‌تاپ، تبلت و گوشی موبایل می‌نشینند و والدین آنها از این موضوع خبر ندارند. خبر هم داشته باشند، برای بسیاری از نوجوانان مهم نیست. چون آنها می‌دانند که لایو آنها به هر حال به گوش خانواده‌هایشان می‌رسد.

صحبت‌های این نوجوان ۱۴ ساله با بلاگر معروف که سایت‌های شرط‌بندی را تبلیغ می‌کند، چند روز است که فضای مجازی را پر کرده است. تا جایی که وزیر ارتباطات هم درباره آن واکنش نشان داد.

خراسان در این زمینه نوشت: خبر تکان‌دهنده بود؛ از سقوط یک هواپیما، واژگونی اتوبوس، شکستن رکورد فوتی‌های کرونا یا انفجاری عظیم در گوشه‌ای از دنیا حرف نمی‌زنیم، سوژه ما نوجوان ۱۴ ساله‌ای است که شاید پدر و مادرش گمان می‌کنند ساعت‌های متمادی که سر در گوشی و تبلت دارد، مشغول حل‌ کردن تمرین ریاضی یا پاسخ به سوالات علوم و جغرافیاست. اما ماجرا فاجعه‌آمیزتر از این حرف‌هاست.

صحبت‌های این نوجوان ۱۴ ساله با یک بلاگر معروف که تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی می‌کند و لایوهای نیمه ‌برهنه از خودش می گذارد دو سه روزی است که فضای مجازی را پر کرده است تا جایی که وزیر ارتباطات هم درباره آن واکنش نشان داد و گفت: «فیلم منتشر شده، تلخ و آزاردهنده بود و به نظر می‌رسد نهادهایی که وظیفه امداد رسانی به کودکان و نوجوانان را دارند باید وارد عمل شوند. اگر یکی از نوجوانان ما این چنین وضعیتی دارد باید به مشکل رسیدگی کرد، این رفتار نتیجه مشکلات دیگر در جامعه است.»

البته در روزهای گذشته تجزیه و تحلیل‌های به اصطلاح کارشناسانه کاربران و فعالان فضای مجازی که هر کدامشان از دید خود به این موضوع نگاه می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد. این در حالی است که مقصر یک فرد یا یک نهاد خاص نیست؛ پدر و مادرها، آموزش و پرورش، معلمان، متولیان نظارت بر فضای مجازی، دست اندرکاران امور فرهنگی، مبلغان دینی و ... همه و همه ما یک طرف ماجرا هستیم و کوتاهی در رهاکردن کودکان و نوجوانان در بحرانی‌ترین سن دوران زندگی هیچ‌گاه قابل بخشش نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز نوشت: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دیروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با ویدئوی نامناسبی که از نوجوان ۱۴ ساله در فضای اینستاگرام منتشر شد، گفت: چند شب قبل ویدئوی این نوجوان را دیدم. به نظر من به جای اینکه برای فیلتر اینستاگرام حمله کنند، بهتر است مسئولان مربوط در این خصوص فرهنگ‌سازی کنند.

آذری جهرمی گفت: فیلم تلخ و آزاردهنده بود و نهادهایی که مسئولیت امدادرسانی به کودکان و نوجوانان در این شرایط را دارند، باید وارد عمل شوند و به جای پخش این فیلم، به این وضعیت خانواده رسیدگی کنند.

او ادامه داد: از همان سه یا چهار شب پیش خواستم که آدرس پیدا کنند و همکارانمان بروند و اگر می‌توانیم، به این خانواده و این بچه کمک کنیم.

وزیر ارتباطات در ادامه عنوان کرد: به جای دعوا کردن باید به اصل مطلب که نجات دادن این بچه هست بپردازیم. اگر نهادهایی مسئولیت تربیت و مسائل فرهنگ را مد نظر داشته باشند، این مسائل به وجود نمی‌آید.

آذری جهرمی افزود: توصیه نهادهایی که فیلم‌ها را پخش می‌کنند این است که طوری سیاه نمایی نکنند که احساس ضدانقلاب و دشمن این باشد که وضعیت کل نوجوانان ما این هست.

او عنوان کرد: این مملکت اگر فرد مشکل‌داری مثل ایشان دارد که باید به مشکلش رسیدگی کرد. نوجوان‌های دین دار و سالم و سلامت و معتقد اسلام هم دارد. طوری سیاه‌نمایی نکنیم که دشمن بگوید نوجوانان تربیت شده در جمهوری اسلامی این گونه هستند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش پیرامون دلیل عدم پیگیری اینترنت ویژه کودکان اظهار کرد: ما به جد این مسئله را از روز اول پیگیری کردیم و شما بروید ببینید چه کسی از من در دادگاه شکایت کرد تا طرح اینترنت کودکان متوقف شود.

 


خبرداغ:رقص جالب شهاب حسینی در برنامه زنده جنجالی شد!+فیلم

 

واکنش کاربران فضای مجازی به لایو پسر 14 ساله با بلاگر معروف

بعد از منتشر شدن و باز نشر شدن این ویدیو و لایو پسر نوجوان با بلاگر معروف کاربران فضای مجازی به این لایو واکنش های زیادی نشان داده اند. حتی خود خانم بلاگر در این لایو از این حد از گستاخی و فاجعه جنسی در برخی نوجوانان تعجب کرده است. که البته واقعا هم جای تعجب دارد.. پدر و مادر عزیزی که نمی توانید یک یا دو فرزند خود را در خانواده و چهارچوب آن مدیریت کنید و تربیت کنید. انتظار معجزه از مسئولین نداشته باشید.

البته ناگفته نماند که مسئولین نیز بی تقصیر نیستند. وقتی امکانات رفاهی ، تفریحی ، آموزشی ، اقتصادی به زیر حد استاندارد رسیده باشد دیگر نه امیدی در دل جوان می ماند، نه انگیزه ای و نه دل خوشی. دختر و پسر هم ندارد.. لایو پسر 14 ساله با بلاگر می تواند نشانی از واقعیت پنهانی در جامعه باشد که در حال پیشروی است… به هر ترتیب در ادامه چندی از واکنش های کاربران فضای مجازی را با هم ببینیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/39r9e3