پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/28 10:18
کد خبر: 7560

آزارجنسی "کرکس موتور سوار" به 18 پسر بچه در مشهد!/حکم اعدام صادر شد

حکم قاطع دادگاه درباره سرکرده عاملان تعرض به کودکان و نوجوانان در مشهد صادر شد.

قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی در حالی با صدور حکمی قاطع، سرکرده باند مخوف معروف به «کرکس موتورسوار» را به اتهام تجاوز به دختر ۱۵ ساله به اعدام محکوم کردند که هنوز تحقیقات دستگاه قضایی درباره پرونده‌های آدم ربایی، زورگیری و تعرض به ۱۳ پسر بچه توسط این متهم بی رحم و اعضای باند وی همچنان ادامه دارد.


بیشتربخوانید:راز 50 ساله مرگ غلامرضا تختی فاش شد/نقش شهلا در مرگ تختی چه بود؟


آغاز ماجرا

 اواخر بهمن سال ۹۸، ماجرای ربودن پسر بچه ۹ ساله تبعه خارجی در حاشیه شهر مشهد، پلیس را به تکاپو انداخت. بررسی موضوع نشان می‌داد که کودک ۹ ساله طعمه جوان موتورسواری شده است که او را با تهدید چاقو در برابر چشمان حیرت زده مادرش ربوده اند.

مادر این کودک به نیرو‌های انتظامی گفت: جوانی از بالای در حیاط به زور وارد منزلم شد و فرزندم را با تهدید چاقو با خودش برد و دیگر خبری از او نداریم!

گزارش ها حاکی است، اهمیت ماجرا موجب شد تا سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری سریع ماجرای آدم ربایی صادر کند. این گونه بود که گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را در این باره آغاز کردند.


بیشتربخوانید:فیلم 18+ از خودکشی نوجوان 14 ساله از بالای برج+ویدئو

شناسایی باند «کرکس موتورسوار»

کارآگاهان که دامنه بررسی‌های تخصصی خود را با استفاده از تجربیات ارزنده قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) به حاشیه شهر کشانده بودند به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد جوان موتورسواری کودکان بین ۸ تا ۱۲ ساله را با همدستی دیگر اعضای باند می‌رباید و پس از مدتی آن‌ها را در حاشیه شهر رها می‌کند، اما بسیاری از خانواده‌ها یا از پیگیری قضایی موضوع منصرف شده اند یا گزارش‌های ناقص را در مراکز قضایی و انتظامی مطرح کرده اند!

از سوی دیگر نیز کودکانی که مورد ربایش و تعرض اعضای باند «کرکس موتورسوار» قرار گرفته اند به دلیل ترس و وحشت و عوارض روحی و روانی ناشی از ماجرای آدم ربایی یا سن پایین قادر به ارائه مشخصاتی از عاملان ربایش و تعرض نبودند. به همین دلیل شیوه‌های اطلاعاتی و روند تحقیقاتی برای شناسایی «کرکس موتورسوار» تغییر کرد و کارآگاهان با ردزنی‌های اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از لانه «کرکس موتورسوار» در اطراف کوره‌های آجرپزی حاشیه جاده سیمان رسیدند.

آنان سپس در یک عملیات هماهنگ و ضربتی مخفیگاه متهم را به محاصره درآوردند و شش عضو این باند مخوف را در حالی به دام انداختند که کودک ۹ ساله را نیز مجبور به نوشیدن مشروبات الکلی کرده بودند. این کودک که در پناه پلیس قرار گرفته بود، اشک ریزان از تعرض‌های متعدد اعضای باند سخن گفت و اظهار داشت که او «کرکس موتورسوار» با چاقو محکم به سرم می‌کوبید تا ساکت شوم. من از ترس گریه می‌کردم، اما او به من رحم نمی‌کرد و باید تسلیم خواسته هایش می‌شدم!

یکی از اعضای این باند در بازجویی‌ها گفت: پنج سال قبل با قاسم آشنا شدم او به همراه «الف» به من تجاوز کردند و بعد از مدتی گفت که برایم پسر بیاورید تا به شما تجاوز نکنم! ما هم بچه‌ها را در کوچه و خیابان شناسایی می‌کردیم و سپس به بهانه این که شما با برادرم دعوا کرده اید سوار موتورسیکلت می‌کردیم تا به اصطلاح با هم روبه رو کنیم و این گونه آن‌ها را مورد آزار قرار می‌دادیم!


بیشتربخوانید:سوتی عجیب در برنامه رضا رشیدپور همه را متعجب کرد!+فیلم جنجالی


تجاوز به دختر ۱۵ ساله

در حالی که مشخص شد قاسم-ب معروف به (کرکس موتورسوار) سابقه کیفری به اتهام انجام اعمال خلاف عفت دارد و پرونده‌های زیادی در دستگاه قضایی مطرح شده است، دختر نوجوانی را نیز ربوده و مورد آزار و اذیت‌های وحشتناک قرار داده اند.

با درج خبر دستگیری کرکس موتورسوار در صفحه حوادث روزنامه ها، حدود ۱۸ نفر از کودکان به همراه نزدیکانشان به پلیس آگاهی مراجعه کردند که ۱۳ نفر از آنان اعضای این باند مخوف را مورد شناسایی قرار دادند، اما در این میان ماجرای وحشتناک تنها دختر ربوده شده در این پرونده، آن قدر تکان دهنده بود که حتی دختر مذکور با دیدن کرکس موتورسوار برای لحظاتی دچار شوک شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2lny74