چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/29 05:53
امین تارخ|امین تارخ بیوگرافی
کد خبر: 9456

امین تارخ به کما رفت | شایعه مرگ امین تارخ همه را نگران کرد

امین تارخ؛ بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، ساعاتی قبل در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری شد.

 

 امین تارخ؛ بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، ساعاتی قبل در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری شد.یکی از اعضای کادر درمان بیمارستانی در پایتخت با تائید خبر بستری شدن امین تارخ در این مرکز اعلام کرد که امین تارخ به دلیل سکته قلبی، به بیمارستان منتقل شد و در شرایط فعلی به دستگاه تنفسی متصل است.کرامتی بازیگر سینما و از بستگان امین تارخ بازیگر سینما گفت: امین تارخ چندی پیش به دلیل سکته قلبی به بیمارستان منتقل شد و هم‌اکنون در بخش آی‌سی‌یو بستری است.

بیوگرافی امین تارخ و همسرش

امین+تارخ

امین تارخ متولد 20 مرداد 1332 در شیراز ، بازیگر سینما و تلویزیون است.فارغ التحصیل دانشکده هنرهای نمایشی در دنشگاه تهران و فوق لیسانس مدیر فرهنگی می باشد که موسس اولین مدرسه بازیگری در ایران است.

شروع امین تارخ با تئاتر مدرسه

امین تارخ

در دوران دبیرستان یک روز به تماشای نمایشی در مدرسه نشستم که به قدری آن نمایش برایم جذاب آمد که ناخودآگاه حس کردم من هم جزوی از آن اثرم از بچه های نمایش مدرسه خواستم که اگر از این به بعد برنامه ای دارند روی من هم حساب باز کنند ، خیلی زود من هم به این جمع اضافه شدم و توانستم به عنوان بهترین بازیگر تئاتر در استان هم انتخاب شوم.

مهاجرت امین تارخ به تهران

امین تارخ

سال 1351 در 19 سالگی بعد از قبولی در دانشگاه راهی تهران شد تا اینکه سال 1354 با مجموعه ای بنام شهر من شیراز وارد تلویزیون ملی شد و ایشان سپس سال 1356 در سریال ارثیه ایرانی بازی کرد ولی بیشترین فعالیت او در تئاتر بود.

ازدواج امین تارخ

امین تارخ

امین تارخ سال 1356 وقتی 24 ساله بود با همکار بازیگرش منصوره شادمنش در تئاتر و دانشگاه آشنا و در نهایت باهم ازدواج کردند.ثمره این زندگی هنری سه فرزند پسر بنام های نیما ، مانی و نامی است و مادرزنش خانم پری امیر حمزه نیز از بازیگران باسابقه می باشد.

فرزندان هنرمندامین تارخ

امین تارخ

دو فرزند اولش بنام نیما و مانی به بازیگری علاقه مند بودند  و فعالیت هایی پدر را ادامه دادند اما پس از مدتی به سمت کارگردانی کشیده شدند اما آنرا هم ول کردند.پسر کوچکش نامی به موسیقی علاقه دارد و در این حوزه از گیتاریست های موفقی است.

موسس اولین مدرسه امین تارخ

امین+تارخ

امین تارخ در سال 1373 وقتی 41 ساله بود اولین مدرسه آموزش بازیگری به نام کارگاه آزاد بازیگری در تهران را تاسیس کرد.این مدرسه از سال 1379 با سایر مدارس بین المللی همکاری کرد و خود استاد تارخ نیز مدتی در دانشگاه مرکز فیلیندرز درامای استرالیای جنوبی تدریس کرد.

 

راه خوشبختی امین تارخ

امین تارخ

 

بنظرم می شود با کنترل خشم ، مقابله با هوس های زودگذر ، عبور از تنبلی و سستی ، دیدن داشته هایم و شاکر بودن به آرامش و خوشبختی دست پیدا کرد.باور کنید حرف هایم شعار نیستند این ها واقعیت های زندگی هستند که متاسفانه به حاشیه رفته اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3e9dy4