پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/30 16:30
طابان | جنگ طالبان | رهبر طالبان | جنایات طالبان | طالبان در تهران | فیلم طالبان
کد خبر: 8937

عقد اجباری زنان بیوه توسط طالبان

اقدام جدید و بیشرمانه طالبان توسط زنان

 به گزارش ستاره پارسی : طالبان ، فواد اندرابی، خواننده مشهور را از خانه خود در روستای کیشن آباد اندراب بیرون کشید و رگبار بست. پسر وی قتل پدرش به دست طالبان را تایید کرد. طالبان جان تک تک افغان ها را می گیرند.

مولوی محمد حسن آخوند ک هطالبان او را به عنوان رئیس وزرای دولت اسلامی معرفی کرده؛ دستور العمل تازه ای تحت عنوان "تکلیف شرعی" زنان منتشر کرده است.در بخشنامه جدید دولت اسلامی طالبان که در متن آن "خطاب به ملت شهید پرور افغانستان"درج شده رئیس دولت تکلیف کار، تحصیل و ازدواج زنان را مشخص کرده است

مولوی محمد حسن آخوند که طالبان او را به عنوان رئیس وزرای دولت اسلامی معرفی کرده؛ دستور العمل تازه ای تحت عنوان "تکلیف شرعی" زنان منتشر کرده است.در بخشنامه جدید طالبان آمده است:

"برای تحکیم اخلاق اسلامی تمام دختران بالای بیست سال شوهر داده شود. تمام زنان بیوه زیر ۳۵ سال که شوهرهایشان در نظام قبلی کشته شده، به نکاح مجاهدین امارات اسلامی در می آیند. از تمام والدین و ملت شهید پرور افغانستان خواسته می شود دختران بالای ۱۸ سال خود را تا شروع پوهنتون ها و مکاتب شوهر داده و برای حفظ اخلاق اسلامی با محرم شرعی شان به پوهنتون ها و مکاتب روانه کنند."

طالبان

 

 

 

 

جمهوری اسلامی همه چیز از طالبان را برملا کرد!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سلطه طالبان بر افغانستان، نتیجه تبانی مثلث آمریکا، اشرف غنی و طالبان در دوحه قطر بود. آن‌ها در قطر، دو توافق‌نامه امضا کردند که یکی آشکار بود و دیگری پنهان.

توافق‌نامه آشکار همان بود که از آزادی زندانیان طالبان و بعضی تعهد‌های متقابل میان این گروه و دولت کابل سخن به میان آورد و البته نوعی مقدمه‌چینی برای اجرای توافق پنهان بود. توافق پنهان این بود که اشرف غنی تمام نیرو‌های مسلح را از مقاومت در برابر طالبان منع کند و کل افغانستان را تسلیم این گروه نماید. آمریکا هم نیرو‌های نظامی خود را از افغانستان خارج کند و این هر سه ضلع مثلث بگونه‌ای عمل کنند که گوئی طالبان با تکیه بر قدرت خود بر کشور مسلط شده، اشرف غنی فرار کرده و آمریکا هم ناچار به فرار از افغانستان شده است.

طالبان

پاکستان و ایران نیز از این توافق باخبر بودند کمااینکه چین، روسیه و چند کشور عربی نیز در جریان قرار داشتند.

خطای استراتژیک این چند کشور این بود که در برابر این توافق که خیانت بزرگی به ملت افغانستان است موضعگیری نکردند و خطای بزرگتر اینکه در تبلیغات رسمی خود، خروج آمریکا از افغانستان را یک شکست برای آمریکا و پایان اشغال ۲۰ ساله افغانستان توسط این کشور جلوه دادند در حالی که در چارچوب توافق پنهان قطر، افغانستان با اجازه آمریکا به اشغال گروه تروریستی طالبان درآمد تا اهداف آمریکا به صورت غیرمستقیم در این کشور دنبال شود.

از پاکستان، چین، روسیه و کشور‌های عربی ارتکاب چنین خطائی دور از انتظار نبود. آن‌ها به منافع مادی خود می‌اندیشند و در قوانین اساسی خود التزامی نسبت به رعایت حقوق ملت‌های مظلوم ندارند. ولی جمهوری اسلامی ایران که طبق اصل ۱۵۴ قانون اساسی و براساس مبانی اعتقادی باید حقوق ملت‌های مظلوم را بر منافع و مصالح دولت‌ها ترجیح دهد، نمی‌بایست مرتکب چنین خطای بزرگ استراتژیک در مورد ملت افغانستان می‌شد.

حال که گروه تروریستی طالبان با تشکیل دولت نامشروع مورد نظر خود و با جنگ علیه مردم معترض پنجشیر، چهره واقعی خود را نشان داده، ایران نباید به راه اشتباه خود ادامه دهد. این سیاست، مردم افغانستان را از جمهوری اسلامی ایران ناامید می‌کند و ما حق نداریم این ملت همسایه، هم‌دین، هم‌فرهنگ و هم‌زبان را از خودمان ناامید کنیم.

تنها شرط طالبان برای احمد مسعود

سخنگوی طالبان در مصاحبه‌ای با اشاره به دلیل مخالفت احمد مسعود، رهبر مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر با پیشنهاد این گروه، گفت که طالبان به شرط پایان جنگ با مبارزان در پنجشیر با این منطقه و مبارزان آنها مانند دیگر مردم افغانستان رفتار خواهد کرد.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان ، در مصاحبه ای با اشاره به وضعیت در دره پنجشیر به "عربی ۲۱" گفت که دلیل احمد مسعود برای رد پیشنهاد این گروه این است که وی موقعیت ویژه ای دریافت نکرده است، زیرا طالبان آنچه را که به مقامات بقیه ایالت‌ها می‌دهد به او پیشنهاد کرده است.

پیش از این ، احمد مسعود گفت که طالبان "پیشنهاد اختصاص دو کرسی به جبهه ملی مقاومت در دولت" را داد و ادامه داد: "ما حتی در مورد این پیشنهاد فکر نکردیم".

یوسف احمدی در مورد سرنوشت پنجشیر به "عربی ۲۱" گفت: به شرط آنکه آن‌ها(مبارزان جبهه ملی مقاومت) از جنگ دست بکشند طالبان با این منطقه و مبارزان مانند دیگر مردم سراسر افغانستان رفتار خواهد کرد."

درگیری‌ها بین طالبان افغانستان و نیروهای مبارز در دره پنجشیر ادامه دارد و نیروهای مقاومت ملی از پذیرش بازگشت طالبان به قدرت امتناع می‌ورزند.

همزمان برخی منابع مدعی کنترل طالبان بر این منطقه شده‌اند در حالی که روز شنبه فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت از کشته شدن نزدیک به ۶۰۰ جنگجوی گروه طالبان در ولایت پنجشیر خبر داد.

طالبان به طور رسمی هیچ بیانیه ای در مورد کنترل این ولایت منتشر نکرده اما مخالفان می گویند آنها حمله طالبان را در ارتفاعات دربند در مرز بین ولایت های کاپیسا و پنجشیر دفع کردند.

سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان می‌گوید: "طالبان به ارتفاعات دربند در مرز بین ولایت های کاپیسا و پنجشیر رسیدند ، اما آنها دفع شدند."

دشتی در توییتی افزود: "دفاع از سنگر افغانستان شکست ناپذیر است."

امرالله صالح ، معاون رئیس جمهور سابق که در دره پنجشیر است نیز در یک پیام ویدئویی که عصر جمعه منتشر شد ، از "وضعیت بسیار دشوار" صحبت و تأکید کرد که "مقاومت ادامه دارد و ادامه خواهد داشت".

تسلیت/ طالبان یکی از هنرمندان را به رگبار بست+فیلم


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mv7j4