جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/04 04:00
واکسن فایزر | واکسن فایزر کجایی است؟ | عوارض واکسن فایزر | تفاوت واکسن فایزر با مدرنا |واکسن فایزر در دمای چند درجه نگهداری می ود؟
کد خبر: 8559

فاجعه ی بزرگ واکسن فایزر در ایران

صدها د‌ُز واکسن فایزر چه شد؟

ستاره پارسی : واکسن فایزر به‌ صورت دو دوز با فاصله سه هفته و به شکل تزریق عضلانی تجویز می‌شود. واکسن فایزر در ایران کمیاب است. اثربخشی واکسن فایزر در پیشگیری از کرونا هفت روز پس از تزریق دز دوم معادل ۹۵ درصد اعلام شده‌است.مجوز استفاده از واکسن فایزر برای افراد بالای ۱۲ سال در برخی از کشورها صادر شده‌است. در برخی کشورهای دیگر، مجوز تزریق واکسن فایزر، تنها برای افراد بالای ۱۶ سال صادر شده‌است.

تزریق واکسن کرونا چند وقتی است که در کشورمان سرعت گرفته است. در این میان واکسن کرونا ساخت شرکت های مختلف نیز در ایران به تزریق رسیده است. یکی از شایعاتی که همواره مطرح است، شایعه تزریق واکسن کرونا ساخت فایزر در ایران است. امروز خبری مبنی بر معدوم شدن صدها دُز واکسن کرونا در مهاباد خبرساز شد.

امروز در فضای مجازی خبری مبنی بر اینکه صدها دوز واکسن فایزر آمریکایی به دلایل نامعلومی معدوم شده در حاشیه رودخانه مهاباد و نزدیکی پل نیمه کاره پارک خانواده آتش زده و معدوم شده در فضای مجازی پیچید.

در این راستا مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: پوکه آمپول‌های امحا شده در حاشیه رودخانه مهاباد واکسن فایزر نبوده بلکه مربوط به داروی دپومدرول است.

وی گفت: این دارو با توجه به تولید داروی مشابه آن در داخل کشور به نام متیل پردنیزولون واردات آن به داخل کشور محدود شده و مدت ها است که از طریق مبادی رسمی پخش داروی کشور توزیع نشده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kbzv3