جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/20 16:35
کد خبر: 2064

طرز تهیه بسیار آسان و سریع شیرنسکافه تگری مخصوص تابستان

اگر دوستدار قهوه و نسکافه هستید ما در این مطلب قصد داریم شما را با یک نوشیدنی خنک و خوشمزه با نسکافه اشنا کنیم در ادامه همراه ما باشید.

نسکافه ها معمولا در روزهای سرد زمستانی حال وهوای خوبی دارند و خوردن نسکافه داغ در روزهای سرد خالی از لطف نیست ما در این مطلب از ستاره پارسی قصد داریم در روزهای گرم تابستان هم از نسکافه اما این بار سرد استفاده کنیم با ما همراه باشید تا طرز تهیه شیر نسکافه سرد را برای شما عزیزان اماده کنیم.

شیر نسکافه سرد

مواد لازم:

  1. شیر کم چرب=۱ لیوان
  2. نسکافه= یک قاشق مربا خوری
  3. یخ=۵ قطعه
  4. شکر= کمی

شیر نسکافه

طرز تهیه:

  • شیر و نسکافه و شکر را با تکه های یخ در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. 
  • حال آنرا درون یک لیوان بلند بریزید.
  • با یک نی نوشیدنی رنگی زیبا و کمی ترافل آنرا تزیین کنید.

نوش جان

شیر نسکافه

شیر نسکافه سرد

بیشتر بدانید از خواص نسکافه به عنوان یک نوشیدنی

در واقع، نسکافه یا قهوه فوری نزدیک به صد و ده سال پیش توسط شرکت نستله راهی بازار مصرف گردید و روز به روز، میزان مصرف آن افزایش محسوسی یافت. نسکافه یک محصول فوری است و مانند قهوه نیاز به زمان برای آماده شدن ندارد و بنابراین برای کسانی که با کمبود وقت برای تهیه یک نوشیدنی مطلوب مواجه هستند انتخابی بسیار مناسب محسوب می شود چرا که تنها با حل کردن نسکافه در یک فنجان آب جوش و طی چند دقیقه به راحتی به دست می آید.امروزه نسکافه در دو طعم کلاسیک و گلد در بازار موجود است که طعم کلاسیک آن از لحاظ عطر و طعم سنگین تر است.

شیر نسکافه

مصرف قهوه تا پایان قرن شانزدهم میلادی به طور کامل فراگیر شد. به نحوی که در بسیاری از قهوه خانه ها، مجالس رسمی و حتی خانوادگی از این نوشیدنی با یا بدون افزودنی هایی مانند شیر استفاده می شد. محبوبیت قهوه تا جایی بود که به آن لقب نوشیدنی معجزه آسا داده شد. امروزه نیز برای قهوه و محصولات به دست آمده از آن مانند نسکافه و کافی میکس خواص بسیاری شمرده شده است. برخی از این ویژگی ها عبارتند از افزایش میزان هوشیاری، ضد درد، ضد باکتری و ضد اسپاسم عضلانی. همچنین تاکید بر میزان مصرف صحیح نوشیدنی مانند نسکافه برای آن است که اگر از حدود اعتدال، خارج شود سبب افزایش فشار و کلسترول خون گردد. بنابراین همانند هر ماده غدایی دیگر باید در استفاده از آن، میانه رو بود.

شیر نسکافه

شیر نسکافه سرد

رابطه میان مصرف نسکافه تلخ و لاغری

بسیاری از مردم تمایل به نوشیدن نسکافه با شکر دارند که این همان کافی میکس را به دست می دهد. اما باید توجه داشت که در مورد لاغری، صحبت از نسکافه بدون شکر و به صورت تلخ است. یکی از موادی که به وفور در نسکافه یافت می شود کافئین نام دارد که بر میزان سرعت متابولیسم بدن می افزاید و بنابراین سبب چربی سوزی می گردد. در این میان، محققان علم تغذیه بر این باورند حاکثر باید پنج فنجان از نسکافه تلخ و بودن شکر از نسکافه در کنار برنامه غذایی درست و فعالیت بدنی به میزان پنج ساعت در هفته بهره برد.

 
خواندنی هایی جالب از شیر

طبق شواهد تاریخی، اهلی کردن و پرورش حیواناتی مانند گاو و گوسفند و بز که از حدود شش هزار سال قبل شروع شده، یکی از دلایل مهم ادامه حیات و توسعه بشر روی کره زمین بوده است. این اتفاق باعث پی‌ریزی تمدن و به وجودن آمدن انواع کسب و کار شده است. شیر اولین ماده غذایی به‌دست آمده از پرورش دام بوده که وارد برنامه روزانه غذایی انسان شده است. در زمان حال هم با گذشت سال‌های بسیار زیاد، این محصول طبیعی، جای بیشتری را در سفره غذایی انسان باز کرده است. همچنین دانشمندان با کشف بیشتر خواص شیر باعث استفاده بیشتر آن در سال‌های اخیر شده‌اند.

 

در ادامه مطلب به برخی از خواص بی‌شمار شیر اشاره می‌کنیم.

خواص شیر از نظر ارزش غذایی

شیر یک غذای کامل است. این نوشیدنی دارای ۱۸ ماده از ۲۲ ماده مهم، برای بدن انسان است. شیر حاوی ویتامین‌های A، B6، B12، اسید‌فولیک، ویتامین‌های Eو D و دارای مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن و منیزیم است که هر کدام از این ویتامین‌ها و مواد معدنی، بر نقاط مختلفی از بدن تأثیر می‌گذارند.

 

خواص شیر برای کنترل اشتها

نوشیدن شیر نه باعث چاقی می‌شود نه لاغری؛ ولی باعث کنترل اشتها می‌شود. تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده که مصرف شیر باعث احساس سیری در فرد می‌شود و به دنبال آن باعث کاهش مصرف غذاهای مضر و تناسب اندام می‌شود.

 

 

تأثیر شیر بر پوست و زیبایی

کسانی که از عارضه‌های پوستی به خصوص خشکی پوست رنج می‌برند می‌توانند برای درمان بیماری خود، از شیر استفاده کنند. مواد موجود در شیر باعث هیدراته شدن پوست می‌شود که این اتفاق باعث روشنی و نرمی بیشتر پوست می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از مراکز اسپا از شیر خالص یا اسکراب آن استفاده می‌شود. ناگفته نماند شیر دارای خواص آنتی‌اکسیدان است که باعث جلوگیری از جذب رادیکال‌های آزاد و سرطان پوست می‌شود. رادیکال های آزاد، مولکول‌هایی هستند که پوسته الکترونی کامل ندارند و به همین دلیل نسبت به دیگر مولکول‌ها، عکس العمل شیمیایی بیشتری دارند. اگر در تماس با دود تنباکو و تشعشع‌هایی با طول موج کوتاه باشید، رادیکال‌های آزاد به ‌وجود می‌آیند. در انسان، مهم ترین رادیکال آزاد، اکسیژن است. پوست اولین گیرنده رادیکال‌های آزاد است که باعث پیری زودرس پوست می‌شود. بنابراین مصرف روزانه شیر برای جلوگیری از پیری زودرس پوست، امری است ضروری.

 

خواص شیر در درمان دیابت

قند موجود در شیر دیر جذب بدن می‌شود و برای بیماران مبتلا به دیابت ضرری ندارد. حتی مصرف شیر کم چرب به عنوان وعده غذایی یا میان وعده، به مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود، چراکه مطالعات اخیر نشان می‌دهد، قند شیر باعث افزایش ترشح انسولین در بدن می‌شود. دانشمندان می‌گویند که پروتئین‌های شیر، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در بزرگسالی را کاهش می‌دهند. این موضوع به این دلیل است که پروتئین‌های موجود در شیر، میزان قند خون را متعادل می‌کند.

 

خواص شیر برای سلامت قلب

چربی موجود در شیر، باعث افزایش میزان کلسترول خوب خون به نام HDL می‌شود. HDL به کاهش بیماری‌های قلبی و کاهش خطر ایجاد سکته کمک بسیاری می‌کند. همچنین شیر، منبع خوبی از پتاسیم است که باعث تنظیم فشار خون می‌شود.

 

کاهش استرس و افسردگی

افراد به دلیل مشکلات کاری، مالی و شلوغی شهر، تحت فشار و استرس هستند. مصرف شیر گرم باعث کاهش استرس می‌شود. تحقیقات ثابت کرده است که پروتئین و لاکتیوم موجود در شیر، فشار خون را پایین می‌آورد و هورمون‌های ایجاد‌کننده استرس و افسردگی را متعادل می‌کند و با این کار، مغز به آرامش می‌رسد.

 

منبع: پرشین وی و کاله


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pbkr2