پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/05/30 06:00
واکسن کرونا / ثبت نام واکسن کرونا / عوارض واکسن کرونا
کد خبر: 8494

زمان دقیق تایید واکسن فایزر در ایران مشخص شد

واکسن فایزر در ایران چه تاریخی تایید می شود؟

واکسن فایزر که بیشتر به‌عنوان واکسن کووید-۱۹ فایزر شناخته می‌شود، یک واکسن جهت پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ است. واکسن فایزر توسط شرکت آلمانی بیوان‌تک توسعه داده شده و توسط شرکت آمریکایی فایزر با نام تجاری Comirnaty تولید و توزیع شده‌است. واکسن فایزر همچنین با همکاری و مشارکت شرکت بیوان‌تک و شرکت چینی داروسازی فوسان، با نام واکسن کووید-۱۹ فوسان–بیوان‌تک نیز تولید می‌شود. واکسن فایزر به‌صورت دو دوز با فاصله سه هفته و به شکل تزریق عضلانی تجویز می‌شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا با هدف برانگیختن اعتماد عمومی به واکسیناسیون، برنامه خود برای تأیید کامل واکسن کرونا فایزر/بیون تک را تسریع کرده است. این سازمان در حالی تصویب واکسن شرکت فایزر را بررسی می کند که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا و آژانس دارویی اروپا ارتباط برخی از عوارض مانند التهاب قلبی را با این واکسن را تأیید کرده اند. همچنین طبق اعلام رسانه های آمریکا، برخی از موارد مرگ و میر مرتبط با تزریق واکسن نیز در حال بررسی است.

واکسن فایزر

سازمان غذا و داوری آمریکا تصمیم دارد، روز دوشنبه هفته جاری تأیید کامل واکسن فایزر را اعلام کند.

منابع آگاه  گفته اند، مقامات نظارتی اف دی ای قصد داشتند تا روز جمعه این فرایند را به پایان برسانند، اما همچنان در حال کار بر روی حجم زیادی از کاغذبازی و مذاکره با شرکت فایزر بودند.

بر اساس این گزارش، مهلت غیر رسمی برای تأیید کامل واکسن، در 6 سپتامبر تعیین شده بود؛  این تصویب می تواند کمپین های ضد واکسیناسیون را متقاعد کند که این واکسن موثر است و در عین حال به مقامات محلی درباره اجرای قوانین واکسیناسیون آزادی عمل دهد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4ybwe2