پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/05/17 06:30
کد خبر: 8365

تسلیت/ لعیا زنگنه عزدار شد

مادر لعیا زنگنه درگذشت.

لعیا زنگنه متولد 14 مرداد 1344 در تهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. لعیا زنگنه دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر می باشد. لعیا زنگنه از سال 1370 فعالیت خود را در تاتر آغاز کرد. بازی زیبای لعیا زنگنه در مجموعه تلویزیونی در پناه تو ساخته ی حمید لبخنده، سال 1373هنوز در یادها مانده است. لعیا زنگنه در ماه رمضان 1392 در سریال پر طرفدار مادرانه ایفای نقش کرد.

ماجرای عجیب فرزندی که لعیا زنگنه پنهان می کند

 مادر لعیا زنگنه، مهدیه موسوی در گذشت. طرفداران این بازیگر با انتشار پست و استوری به او تسلی گفتند این در حالی است که لعیا زنگنه هیچ صفحه رسمی در اینستاگرام ندارد.

لعیا زنگنه

بیوگرافی لعیا زنگنه

لعیا زنگنه بازیگر ایرانی در 27 خرداد سال 1344 در شیراز به دنیا آمده است.بنا به گفته ها وی فرزند مهندس یاشار زنگنه معاون اسبق نظام مهندسی استان اصفهان و نام مادرش مهدیه موسوی است که اصالت لر بختیاری منطقه اقلید فارس را دارند.

 لعیا زنگنه و همسرش

زنگنه دارای مدرک کارشناسی تئاتر و علاوه بر بازیگری در عرصه نقاشی نیز فعالیت و دوره های آموزش نقاشی را نیز گذرانده‌است.

لعیا زنگنه

چگونه بازیگر شد

او با توجه به علاقه اش به بازیگری در این رشته تحصیل کرد و کارش را با تاتر آغاز کرد و توسط استاد امین تارخ در سال 1371 به سریال تلویزیونی معرفی شد.در این راه مشاوره های محمد علی کشاورز و ثریا قاسمی نیز در فعالیت بیشترش بی تاثیر نبود.اولین نقش آفرینی را در سال 74 در سریال در پناه تو انجام داد و خیلی زود معروف شد.

چهره خاص و بازی منحصر بفردش در سریال معروف در پناه تو در کنار مرحوم حسن جوهرچی باعث شد تا این نقش و نام هنری برای همیشه به یادها بماند و از وی چهره مشهور و معروفی بسازد.

لعیا زنگنه

در واقع او با یک بازی توانست به خوبی دیده شود.وی در دوران دانشجویی چندین نمایشنامه نوشته و روی صحنه برده است.از جمله سریالهای بعدی که بازی کرد می توان به در قلب من و تولدی دیگر، باران عشق ، مدار صفر درجه ، اغما ، راستش را بگو ، مادرانه ، خواب بلند و سریال پشت بام تهران اشاره کرد.علاوه بر تلویزیون در سینما نیز فعال بوده و در فیلم های زندگی خصوصی و عاشق ها ایستاده میمیرند و خود زنی ، خیابان های آرام ، رییس ؛ تب …..حضور داشته است.وی در سریال ماه رمضان 97 همبازی با مهدی سلطانی و بیژن امکانیان می باشد.

پاسخ لعیا زنگنه به ستاره نشدن

بازیگر زن درباره اینکه چرا با توجه به معروف بودن ، به ستاره سینما تبدیل نشد گفت :

ستاره یعنی چی؟ آدم چطوری ستاره می شود؟ این که پرکار باشد؟ من می توانم به جرات بگویم که هنوز روی همان موجی هستم که زیر پایم آمده البته نه با پرکاری یا این که روی جلد مجله ها باشم. من این کار را نمی کنم. من نمی خواهم مانکن باشم یا شوء بدهم. اینها انتخاب من نیست. من آن کار را نمی کنم. اگر می خواهند بگویند ستاره نشدم بگویند. من نمی خواستم این جور ستاره باشم و حریم خصوصیم را از دست بدهم.

بعضی رسانه ها منتشر کردند که وی ازدواج کرده و دارای یک دختر می باشد و اما از ازدواج و همسرش خبر دقیقی منتشر نشده و ایشان صریحا گفتند که دوست ندارند از زندگی خصوصی خود حرفی بزنند‌.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3qlbn4