پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/09 12:30
بیوگرافی لاله اسکندری
کد خبر: 9062

تیپ منشوری لاله اسکندری در خارج از کشور+عکس

عکس جدید و لو رفته از لاله اسکندری در خارج از ایران

لاله اسکندری متولد 31 آذر سال 1354 است. لاله اسکندری لیسانس رشته گرافیک از دانشگاه آزاد دارد. لاله اسکندری با بازی در فیلم متولد ماه مهر وارد بازیگری شد. لاله اسکندری دو خواهر و دو برادر دارد که یکی از برادر هایش عکاس حرفه ای است. گریمور  معروف سینما عبدالله اسکندری عموی لاله اسکندری است. ستاره اسکندری هم هماهنند لاله اسکندری وارد حرفه بازیگری شد.

عکس جدید لاله اسکندری در خارج از کشور

لاله اسکندری

بیوگرافی لاله اسکندری

آشنایی با همسرش ساسان فیروزی:

خانم اسکندری به واسطه شرکت در یک نمایشگاه در شهر تبریز با همسرش آقای ساسان فیروزی آشنا شده و بعد از مدتی همکاری با هم ازدواج کردند.

فعالیتهای هنری لاله اسکندری

لاله اسکندری

اولین فیلم سینمایی:

در سال 1375 خواهر او سارا اسکندری که در زمینه هنر فعالیت داشت وی را وارد عرصه تئاتر کرد، لاله اسکندری برای دو سال در کنار خواهرش مشغول کار گریم بود تا اینکه در سال 1378 با فیلم متولد ماه مهر به کارگردانی آقای محمدرضا درویش وارد عرصه سینما شد. او در این فیلم با بازیگران مطرحی همچون محمدرضا فروتن و میترا حجار همبازی بود. داستان این فیلم زندگی مردی به نام  دانیال (محمدرضا فروتن) را روایت میکند که دانشجوی شهرستانی است و در دانشگاه دچار مشکلات زیادی می شود. مهتاب (میترا حجار) که یکی از همشاگردی های او در دانشگاه است اصرار دارد پدرش با دانیال ملاقات کند و همین موضوع مسائل زیادی را بوجود می آورد و قصه را جلو میبرد.

لاله اسکندری

ورود به تلویزیون و شهرت با خاک سرخ:

او در سال 1379 با سریال خاک سرخ ابراهیم حاتمی کیا در تلویزیون دیده شد و به شهرت زیادی رسید. او با بازی در نقش زنی که حرف نمی زند بازی قابل توجهی از خود ارائه کرد. لاله اسکندری در این سریال نقش دختری به نام لیلا را بازی می کند که در بهبه ی سالهای قبل از انقلاب خانواده اش را گم کرده و حالا بعد از گذشتن سال ها از این موضوع در پی پیدا کردن حقایق میباشد. او در شب ازدواجش به این موضوع پی میبرد و به دنبال پدر و مادر واقعی اش میرود و سر انجام سر از خرمشهر در می آورد. در این ماجرا حوادثی برایش رخ می دهد که باعث میشود همسرش توسط عراقی ها کشته شودو...

لاله اسکندری

در چشم باد:

خانم اسکندری در سال 1384 در سریال فاخر در چشم باد در کنار بازیگرانی مثل پارسا پیروز فر، گلاره عباسی و کامبیز دیرباز به ایفای نقش پرداخت. او در این سریال در دو مرحله سنی جوانی و پیری کاراکتر فخر السادات به ایفای نقش پرداخت و توانست کارش را بخوبی انجام دهد. فخر السادات یک دختر اصیل ایرانی و سنتی است که پایبند رسم ها و سنت های خانوادگی میباشد. لاله اسکندری برای بازی در دوره پیری این کاراکتر برای مدتی به آمریکا سفر کردهو فاز سوم این سریال در آنجا فیلمبرداری شد. در چشم باد نام سریالی تاریخی حماسی است که فیلم برداری آن در سال 1382 آغاز و تا 5 سال یعنی تا سال 1387 ادامه داشت.

لاله اسکندری

فیلم مالیخولیا:

مالیخولیا نام یکی دیگر از کارهای سینمایی لاله اسکندری است که در سال 1394 توسط مرتضی آتش زمزم ساخته شد. این فیلم روایتگر داستان زندگی زنی به نام مینا است که بعد از گذراندن مشکلات فراوان باردار شده و بخاطر بی توجهی های همسرش رنج میبرد، حسام همسر مینا است که درگیر مسائل همکارش شیرین شده و همین موضوع مشکلات زیادی را برای این زوج بوجود آورده و... خانم اسکندری در این فیلم با بازیگرانی مثل لیلا اوتادی و محمدرضا هدایتی همبازی است.

تیغ و ترمه:

تیغ و ترمه عنوان تازه ترین کار سینمایی لاله اسکندری است که به کارگردانی کیومرث پور احمد در سال 1397 تولید شد. لاله اسکندری در این فیلم با بازیگرانی مثل پژمان بازغی، مهران رجبی و دیبا زاهد همبازی است. تیغ و ترمه روایتگر داستان دختری 26 ساله به نام ترمه است که با عمویش زندگی میکند، پس از سال ها مادرش از خارج برگشته و رازی را بر ملا میکند.

فعالیت های دیگر:

لاله اسکندری علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی و هنرهای تجسمی فعالیت دارد و چندین نمایشگاه عکس، نقاشی و موزاییک در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است. وی از سال 1387 در زمینه زیباسازی با شهرداری تهران همکاری داشته و یکی از کارهای معروف ایشان کاشی کاری طرح کهکشان راه شیری در تقاطع بزرگراه حکیم و کردستان شهر تهران میباشد.

کتابخانه بزرگ و کتاب خوانی:

لاله اسکندری بخاطر علاقه زیادش به کتاب خواندن یک کتابخانه بزرگ درست کرده که در آن انواع کتاب های داستانی و غیر داستانی دیده میشود. بیشترین علاقه او به خواندن رمان، شعر نو و داستان های کوتاه میباشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3nydg2